···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis denk ik eerder et probleem van water in et motorhuis dat lekker gaat zitten kortsluiten. Maar extra protectie kan natuurlijk geen kwaad. :)

Met een EDFje komt ie denk ik niet van de grond/et water, dus dat gaat ook niet lukken.

Er is natuurlijk de mogenlijkheid er een fuse in te bouwen tussen accu en ESC die em beschermd tegen over amping, maar de kans dat je bootje dan gewoon plots uit de lucht knikkerd is dan wel hoger. :P

Als water tot het printbord reikt, sluit het onderdelen kort die niet gemaakt zijn voor de aanwezige amps, dus ik denk niet dat een zekering veel zal helpen.

ALs dit een succes wordt, (en dat word het) kunnen we een volgende electro fly-inn echte races gaan houden. (ter land, ter zee, en in de lucht)

Alles past mooi op 1 depron plaat!

Morgen verder, nu nog even gaan slapen!

15818165150.jpg

Hey, ziet er nieteens zo moeilijk uit! :P Gaat goed, prop-er! Als er nog iets gevonden wordt waardoor je niet steeds je ESC op blaast, zal ik er zeker een gaan maken. Dan maar een roteind rijden om depron te krijgen, maar dit vind ik wel zo uniek, dat is wel de moeite. :)

Maar wie zegt dat et bij de ESC ligt? Et kan toch ook gewoon n natte motor zijn geweest? Dat lijkt me logischer want die zit op n stokje voorop met die propellor soms in et water te roeren. :P

Freakazoid zei:
Maar wie zegt dat et bij de ESC ligt? Et kan toch ook gewoon n natte motor zijn geweest? Dat lijkt me logischer want die zit op n stokje voorop met die propellor soms in et water te roeren. :P

En een natte motor zorgt voor een kapotte esc omdat???? Maakt echt geen zak uit :) Dit is een brushless ;)

Ik heb toch wat bedenkingen;

Hoe regel je tijdens het 'vliegen' up&down?

Wat voor motor zal dit mee werken (vanaf brushed speed300?)...

Freakazoid zei:
Nou, dat gaat och lopen kortsluiten waardoor je de ESC overbelast?

Nee want water sluit niet kort ;) Dat is een veel gemaakte fout. Anders kan je toch ook nooit motoren nat laten inlopen ;)

Ik denk met n simpele CD-Rom motor dattie al zo vliegt als int filmpje. Tis maar n stukkie depron he. :P

En hij vliegd doormiddel van elevon flaps op de spoiler. Op t water vliegt ie met de rudder, die zit in de spoiler pootjes verwerkt.

@ Tadango: Nat inlopen doe je met gedistileerd water. :P Niet slootwater. MAAR.. Water maakt inderdaad geen kortsluiting. De mineralen die erin zitten wel. :P Die zijn eruit bij gedistileerd water en daardoor kun je je motor nat in lopen. :)

@ Tadango & Freakazoid:

Als je je motor nat inloopt doe je dat met 'gewoon kraantjeswater' maar op slechts 2 cellen, stroom kiest de weg van de minste weerstand, en dat is in die opstelling door je motor.

Wat niet wegneemt dat het wel een tof ontwerp is om over na te denken.

Kris

Freakazoid zei:
@ Tadango: Nat inlopen doe je met gedistileerd water. :P Niet slootwater. MAAR.. Water maakt inderdaad geen kortsluiting. De mineralen die erin zitten wel. :P Die zijn eruit bij gedistileerd water en daardoor kun je je motor nat in lopen. :)

Mag ik je HIER op wijzen ;)

Hard kraanwater kan al probleempjes veroorzaken, staat er. Wat denk je dat et met goor slootwater doet? :P

Water heeft zo weinig weerstand (Ja ook slootwater) dat het nooit meer dan enkele mAh doorlaat. Daarom kan water in een motor NOOIT voor kortsluiting zorgen. Regelaren gaat stuk omdat een stroom van enkele mAh wel de + en - groep tegelijk open kan sturen op een brushless regelaar. Die sluiten elkaar dan kort. Daarom gaan die zo makkelijk stuk ;) Ook in ontvangers zorgt dit ervoor dat de gevoelige schakelingen anders geen werken en daardoor verloopt het kanaal zegmaar.

Hang maar eens 2 draden in een bak water en meet hoeveel stoorm je daar op 12V doorheen kan krijgen. Is echt niets. Alleen bij hoge spanningen (60v en hoger) gaat water beter geleiden.

Dus kort samengevat : Regelaar en ontvanger goed afschermen :) Motor maakt niet veel uit en servo's zijn ook wel een beetje spat water dicht (anders wel te maken met een randje lijm ;))

I stand corrected. :D Dus gewoon effe wat printhars kopen en lekker et boeltje dicht blubberen. ;) Dan is die gozer met 2 kapotte ESC's gewoon lomp bezig geweest?

Op die foto's hangt alles er gewoon open onder. Kapje met magneten eronder.... vaar maar eens over een takje heen ;) Weg kapje. Spetters water eronder en..... rook :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back