···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Freakazoid zei:
Hard kraanwater kan al probleempjes veroorzaken, staat er. Wat denk je dat et met goor slootwater doet? :P

Geen enkel figuur met gezond verstand gaat z'n motor inlopen in slootwater. En er staat niet expliciet dat hard water problemen op gaat leveren. Hij kan zich indenken dat het dan problemen zou kunnen geven ;)

En als je met zo'n ding over het water een scheurt, tja..dan kan het gebeuren dat je regelaar nat wordt ;)

Water, ook slootwater, in de motor zal maar heel weinig problemen opleveren. De weerstand van het water is altijd nog een heel stuk hoger dan de weerstand van de motor. Het probleem zit dus niet in de "kortsluiting" die water zou vormen. Het probleem zit hem in de corrosie (roest) die het vuile water kan en zal veroorzaken. Hierdoor zal de motor beschadigd raken en kapot kunnen gaan waardoor ook de ECS beschadigd kan worden.
Water op de ECS kan op zich ook weinig kwaad maar ook hier geldt dat er corrosie kan ontstaan. Door de elektroliese werking van de stromen die er toch een klein beetje door het water gaan lopen kunnen de printsporen weg oxideren. Je ziet dan op diverse plaatsen een witte aanslag ontstaan. Dit is oxide wat betekend dat er materiaal aangetast is. Op den duur kan dit de print en de onderdelen op de ESC aantasten en zo de boel mollen.
Als je ESC dus een keer nat is geworden dan moet je de boel goed schoon spoelen met SCHOON water en dan heel zorgvuldig laten drogen. Hierbij kan je een föhn gebruiken om ook het water dat in de hoekjes en gaatjes achter is gebleven weg te krijgen. Zoals gezegd het water op zich kan weinig kwaad. Het probleem zit hem in wat dat (vuile) water op de langere tijd veroorzaakt. Als je tijdens het varen een paar spetters op je ESC krijgt zal dat geen problemen opleveren. Even de spetters weg halen en aan het einde van de dag pas de hele boel grondiger schoonmaken.
Je kunt ook een heleboel problemen voorkomen door de hele ESC met een laagje plasticspray van Kontakt Chemie in te spuiten. Kontakt 70 is een plasticspray dat hier speciaal voor bedoeld is. Het voordeel van dit spul is dat je er doorheen kunt solderen als dat nodig is. Mocht je ESC eens kapot gaan en hij moet dan gerepareerd worden dan maakt deze spay dat niet onmogelijk.

Ik ga vanavond direct bouwen!
Schuim bij Quartel zwolle gehaald in de pauze op werk ;)
Jipppiiee :D

Inlopen van Brushless motoren is niet nodig naar mijn weten, brushed laat ik altijd inlopen in een glas demi-water (halen bij de garage) op 1 penlite batterij, tot deze leeg is.

Daarna goed drogen en lagertjes met Silliconenspray inspuiten.

Plans op A0 formaat: http://www.uploadtemple.com/view.php/1118314244.PDF

Klik op download.

A4 tiled plans volgen asap.

Ik heb gewoon wat referentiematen van de foto's op RCgroups genomen. Bedenk wel dat dit completely untried en untested is. Klopt iets niet, krijg je onderdelen niet passend, laat het me weten, dan verander ik het.

M.A.W.: lekker pionieren.

dankje :) ik neem het desing globaal over maar ga het niet zo inelkaar steken. Kost me teveel tijd ;)

Let even op zelfs als je ESC waterdicht is:
Als het geheel in het water verdwijnt, dan gaat de zaak een hoop stroom trekken (water is dikker dan lucht). Mogelijk dat de overbelasting door vele koelwater niet direct herkent wordt (sensor zit niet overal) en brand de boel alsnog uit.

De tandjes vind ik teveel gedoe. :P Ik ga et er gewoon vlak op plakken denk ik. Maar et ziet er goed uit joh! Alleen, weet je mischien waar de Servo/Motor/Accu moeten?

Hoe krijg je die elevon dingen gemixt op een niet- computerzender? mechanische mixer? En wat voor moter hoort er nou in ( wat kan er in? niet te duur)

··················PLANS··················

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bouwtekeningen voor de A4 printer: http://www.uploadtemple.com/view.php/1118330024.pdf

En hoe je al die 21 a4'tjes dan moet rangschikken zie je hier:
http://www.uploadtemple.com/view.php/1118331312.pdf

UNTRIED, UNTESTED & EXPERIMENTAL

15910245997.jpg

als ik op download druk dan komt er links boven een vierkantje met enkele figuurtjes te staan. Zal wel aan mijn zone alarm of spyware programma liggen.

Prop-er: Goed werk, een en ander al op RC Groups gepost?
Zit te denken aan een kleinere versie voor CD Rom motor met iets van 45-50 span........
Leuk!

zijn er al mensen met plannen voor een frees kitje.

is toch wel erg leuk als er niet met raketten gerommeld kan worden dan hier het veld onveilig mee maken

Stelletje luie donders !!! Pak een plaat depron, en dit ding staat in 1 avond in elkaar !!!

Kom op, handen uit de mouwen, ik haal op dit moment m'n eigen plaat depron tevoorschijn. Wedstrijdje doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back