···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
ach het valt wel mee. ff een scherp mes eronder door en was zo los. die lijm werkt prima. het lijkt zelf wel depron zoals het schuimt. ik zit te denken om een latje balsa of zelfs vuren. in de voorste drijverkamers te lijmen voor als ik een neuslanding maak. is ook wel weer gewicht natuurlijk. maar dan verplaats ik de impact naar mijn dwars koolstofbuis. die verdeelt het dan over de rest van de romp. wie weet blijft het dan heel. zal je zien dat hij dan net daarachter weer breekt. ik heb inmiddels aardig ervaring met het zwakste schakeltje in de keten. dat is in dit geval die twee voor punten. en de staarten met spoiler.
ik weet niet hoe snel jullie bouwen maar ik ben al 10 uur bezig met printen snijden en plakken tot nu toe denk ik. dan moet ik nog meer plakken en alle servotjes en stangetjes gaan doen.

En zo hoort het er dan uit te zien:

400_6562396262383137.jpg

400_3833613137373837.jpg

Wauwwwwwwwwwwww.

Blits hoor.
Succes met de maiden.

Han.

Dit bericht klopt niet meer, lees verder bij prop=er!!!!!

ok. het bijt in mijn been.
ik wil er ook een.
beste prop-er
bestaat de mogelijkheid er
om een A 0 formaat
als het gaat.
door te mailen naar
wimverleysen"at"gmail.com maar
een dwg file
ist gans geil (duits dus dat wil zeggen tof en leuk voor de perverts onder ons)

is dat nu niet lief gevraagd.(de link in het forum werkt niet meer en a4 is nogal gepruts he. ik heb een a0 plotter)

met vriendelijke groeten
hoogachtend
urs truly
wim

Iemand die al weet hoe lang je kan spelen met dit ding op één accu-lading?

Hallo,

misschien komt dit lui over, maar aangezien we hier toch ideeen uitwisselen en niet onbeschoft doen over wie welke rechten heeft enzovoort.

het kan misschien een grote hulp zijn om wat ideeen te bundelen in een appart toppic?
bvb, van 1 werkend exemplaar,
- de (eventueel geupdate) bouwplannen
- een word documentje met volledige onderdelenlijst? van kleefband tot afstandsbediening?
- mss zelfs een korte bouwbeschrijving? (ik denk voor veel personen wel handig, want krijg hier de indruk dat velen beginnen te kleven, maar niet vaak verstand hebben van de electronica erachter en daar sloot komen te zitten?)

dit zal alvast de beginners onder ons wat meer moed geven ;)

groetjes,
Olivier

Sorry voor de door mij veroorzaakte verwarring, ik had het er even bij moeten zetten, de door mij getoonde foto's zijn van het duitse forum, en ik vond ze zo mooi dat ik ze hier heb geplaatst!

Mijn hydro is net droog van de eerste verflaag, dus allemaal nog even geduld!

@wambacqo: dit is geen beginnerstoestel. De tekening is duidelijk zat om hier een werkend exemplaar van te bouwen. Er zijn genoeg foto's van gebouwde modellen in de omloop om er een model van te kunnen maken. De besturing is zo eenvoudig als wat, en ook hier zijn foto's van. Het lijstje met benodigde onderdelen gaat niet werken. Het enige wat benodigd is is een plaat 3mm depron en wat koolstofstaf. Het moment dat wij gaan voorschrijven wat voor servo's, ontvangers en dergelijke benodigd zijn krijgen we weer een onduidelik draadje met mensen die de meest uiteenlopende voorstellen voor servo's, ontvangers en motors doen, waar we dan weer op moeten gaan reageren.

Ben je beginner, koop dan een Multiplex Easy star, en leer deze bouwen en vliegen. Vliegt altijd, is niet duur, en ziet er goed uit!

Ben je reeds gevorderde vlieger, maar nog geen depron gebruikt om te bouwen? Als je een beetje handig bent, en je verdiept je in de materie, zoals alle bouwers in dit draadje hebben gedaan, is dit geen moeilijk model om te bouwen.

Ik ben bezig met een nieuw ontwerp. Deze wil ik beschikbaar maken in allerlei uitvoeringen. Deze zal ik netjes voorzien van een manual en bouwbeschrijving. Ik zit er echter wel over te denken hier een kleine vergoeding voor te vragen.

Ben heel benieuwd naar je nieuwe ontwerp prop-er.
Vandaag heb ik zelf ook weer een slagje kunnen slaan en het project begint al aardig te vorderen.
depron_hydro_6sm.jpg

depron_hydro_8sm.jpg

depron_hydro_11sm.jpg

Ik moet alleen nog het cockpitje maken en de electronika kan er in.

@Mario - Vergeet je niet de extra carbonstaafjes op de diverse punten aan te brengen ?

zo, de laatste pagina's zooi zijn van deze draad afgesplitst.

de hydrofoam is geen beginners boot/vliegtuig, moge dat duidelijk zijn.

heb je toch zin om er 1 te bouwen of ermee te beginnen ?
stel dan je vragen in het hydrofoam beginnerstopic op: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=24040

dan houden we deze een beetje ontopic over de bouw van het ding.

gerard.

Dit draadje is door het grote succes erg lang geworden dat is mooi.
Ik hoop dat ik het als geen bouwer of bezitter van dit vliegboottuigje mag vragen.
Want het is me door de lengte van dit draadje niet meer duidelijk.

Wie is bijna klaar met bouwen? :P
Bij wie vaart hij alleen nog maar? :?
Wie heeft hem nu al vliegend? :lol:
Zo krijgen we weer een beetje overzicht.
Ik hoop op jullie medewerking 8)

Bertus zei:
Wie is bijna klaar met bouwen? :P
Bij wie vaart hij alleen nog maar? :?
Wie heeft hem nu al vliegend? :lol:
Ik ben klaar met bouwen en hij is vaarklaar. Het vliegen kan ik pas doen als ik de juiste accu heb

Duidelijk? :lol:

Nando.

ik heb net mijn eerste succesvolle vlucht gemaakt !!! :D :D , maar ineens stopte de motor ermee, ??? ik denk een warmte probleem , maar zweven doet ie ook wel redelijk mits je eerst goed aanduikt om snelheid te maken , alleen een drijver zat een scheurtje in , nu ff gemaakt , en gelijk wat grotere koellichaampjes op de regelaar gemaakt , deze achter een inkeping gemaakt voor in de kap, hij vliegt redelijk , wel wat onstabiel nog , erg zenuwachtig op de rol !! de typhoon 6-15 heeft erg veel vermogen met 3 cellen , hij gaat dus echt recht de lucht in zoals op t filmpie :D , alleen met op t water daar wacht ik nog ff mee , eerst normaal leren landen hiermee, t ziet er allemaal erg makkelijk uit maar is t dus niet , t valt zelfs vies tegen , dit is echt mijn probeermodel , als ik er helemaal uit ben hoe en wat ie precies moet doen dan bouw ik een nieuwe , deze ziet er nu al niet meer uit , hahaha . foto heb ik geupload maar weet niet hoe ik m hier kan plaatsen ???
100_0662%20%28WinCE%29.JPG
,,,,,,,,, hee toch gelukt

Hoi eddie,

Waar heb jij je zwaartepunt gelegd ?
Ik ben er al twee verschillende tegengekomen op dit forum, nl. 60 en 80 mm.

Volgensmij is het zwaartepunt van de orginele 80 en die van pro-er 60.
Ik deed hem op 60 dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back