···NEW: HYDRO-FOAM···

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 8 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. statiic

    statiic Guest

    Pjotrrr weet jij toevallig hoeveel die accu weegt. En of dat inclusief lader is.

    Staat er niet echt duidelijk bij vermeld.

    Ik heb deze eruit gepikt. Kokam 0740 HD 2S1P

    Mocht er geen charger bij zitten welke moet ik hebben dan.
     
  2. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Een 2sKok740 is 46 gram (alleen de accu)
    Goede en goedkope lader is de Graupner Lipo 4
    Deze is rond de 18 euri o.a. te koop bij www.jenjmodelbouw.nl in Amsterdam

    Peter
     
  3. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    ik vlieg/vaar met een 3 cellen 1250 van graupner , bootje weegt 300 gram dus t gewicht van een iets grotere accu zal voor jullie niet zo veel uitmaken hoor , ik heb er een aantal vluchtjes mee kunnen maken zowel starten van de grond als uit de hand , hoe lang ik er mee kan vliegen heb ik gheen idee van , voor de accu leeg was was de voorkant bij mij losgekomen en heeft ie een onbedoelde harde landing gemaakt dat ik nu een nieuwe aan t maken ben , en als lader heb ik de T2M swallow gekocht , die laad lipo nicd nimh en loodaccu`s met een maximale laadstroom van 5 amp , ook heeft deze lader een ontlaad functie , ik heb er 79 of 89 voor betaald , dit is dus een veldlader die alleen op 12 volt werkt.
     
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  5. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    uuhhh sorry ik heb een 1000 lipo en die kost bij Q 45 euro , en de graupner accu`s hebben er zo`n extra stekkertje opzitten om dalijk je cellen weer eens lekker allemaal apart op te kunnen laden om hem in topconditie te houden , gewicht weet ik ff niet zal m vandaag s wegen ,.
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Gemaakt van propers tekeningen, of vergroot? En dat vliegt naar wens?

    Die van pjotrrr woog 260 gram, en hij wil hem vergroten. Vloog het echt beroerd peter?

    Je schrijft dat je aandrijving (soms) 10A trekt. Wat vind je ingepakte/geïsolleerde regelaar daarvan? Krijgt nog wel genoeg koeling?

    @peter, pakket is besteld, thx! En nu hopen dat modelbouwHolland een beetje opschiet.

    Joost
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Joost,

    Vliegt goed hoor, het origineel is alleen 10 % groter en 270 gram vliegklaar
    Lagere vleugelbelasting is natuurlijk altijd prettiger maar prop-ers model op 260 gram vliegt ook nog heel langzaam in high alpha
    Ik raadt het vooral aan om de boel naar 115% te vergroten als men naar een 45 grams motor en 90 grams accu gaat (low budget set www.rctechnics.nl )

    Peter
     
  8. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    joost , ik heb m volgens prop-ers tekening gebouwd , t vliegt goed , tenminste t is aardig te doen , na een aantal minuutjes gaat t steeds beter , ik heb expres die 6-15 erop gezet met die 1000 mah lipo , dat is t meergewicht denk ik ook , de tsunami 10 heb ik het krimpkous afgehaald en op de koelplaatjes aan 2 kanten stukjes aluminium opgeplakt met die speciale kit daarvoor , nu blijft ie t gewoon doen , in t begin kon die t niet aan , ik heb ook een luchtgat gemaakt voor de regelaar , dit werkt super hij word niet eens warm
    ik ben bezig met een nieuw bootje , die is deze week klaar , word dezelfde grootte maar wel met grotere roeren en minder speling overal op , ik vind t echt een tof ding om mee te spelen hoor, ik zit er zelfs aan te denken om een brandstof uitvoering te gaan maken , met een 15 cc tweetakt erop :D
     
  9. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Zoiets: [​IMG]
     
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wow, Prop-er, gaat die joekel echt vliegen? Lekker extreem. :p

    En bij die kitjes, hoe komt t dat hun 4 servos aanbieden als pakket? Je hebt er toch maar 3 nodig eigenlijk?
     
  12. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    klopt. er zijn er maar drie nodig:

    Technische Daten:
    Länge: ca.60 cm
    Breite: ca. 42 cm
    Gewicht: 250 bis 350 Gramm, je nach persönlicher Bauweise und
    eingesetzten Antriebskomponenten
    Flächeninhhalt: ca. 15dm2
    Antrieb: Brushlessmotor ab 60 bis 120 Watt an drei Lipozellen 360mah bis
    ca. 910mah und Luftschraube 7x4 bis 9x4
    Schwerpunkt: 65 bis 75 mm von der Vorderkante der Grundplatte aus
    Servos: Zwei Servos der 5gr-Klasse für Höhe und Quer, ein Servo der 9gr-Klasse für Seiten- und evtl. Wasserruder
    Ruderausschläge: Soviel an Weg wie machbar. Höhenruder dann auf 50%
    Expo, Querruder auf 30% Expo einstellen.
     
  13. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    'roeren op prop-ers plan 2cm breder maken'

    2cm verder naar achteren (opp. toevoegen) of de scharnierlijn 2cm verder naar voren?

    heb het nu 50-50
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Dat mag je zelf weten. Het maakt niet uit. Als ze maar groter worden. Ik had mijn elevons al volledig scharnierend gemonteerd, dus heb ik een 2cm brede strook er extra aangeplakt. Na het spuiten zie je hier niets meer van.
     
  15. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    nou schiet ik al aardig op met de 2e , maar ik vraag me af of t niet mogelijk zou zijn om alleen de hoogteroeren aan de onderzijde te gebruiken ??? of is t echt nodig om de bovenste ook aan te sturen ???
    er zou heel wat minder speling in het geheel komen als t zou werken , maar kan t ook ???
     
  16. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Probeer eens enkel de onderste aan te sturen, door de link naar de bovenste te onderbreken.

    Ik denk dat je dan te weinig respons krijgt, omdat de stuwkracht van de prop maar deels over de onderste elevons vloeit.
     
  17. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Veel speling? Hoe stuur je die dingen aan dan?

    Gat in de roerhoorntjes niet te groot maken. Koolstof staafje van 1.5 mm met 2 Z-hoekjes eraan en klaar.

    Scharnierpunt moet ook goed zitten natuurlijk. Wat lastiger is zonder tape. Zit te denken aan bloemenlint.
     
  18. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    ik had voorheen een stukje verenstaal gebruikt om de roeren te koppelen , daar had ik een z aangebogen , dit buigt toch enigzins , ik ga nu z connectors gebruiken zoals jij aangeeft joost , met carbonstaaf ertussen . en ik heb nu geen plakband als scharnieren gebruikt maar de CA scharnieren van graupner ,de richtingsroeren zijn nu een stuk groter , de hoogte/rolroeren zijn ook 2,5 cm langer dan voorheen , ik ben bijna klaar en heb alles bij elkaar op de weegschaal gezet , en ik zit toch weer aan de 320 gram , maar goed de andere woog dat ook dus zal t geen probleem zijn , deze moet ook waterdicht zijn (hoop ik) ik heb alle waterdelen met uhu por gelijmt .
     
  19. statiic

    statiic Guest

  20. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    statiic
    het heeft alleen nut als je de hele tijd de nieuwe dingen er bij zet want namelijk het is nog steeds een expiriment
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina