···NEW: HYDRO-FOAM···

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 8 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hier ook op 60mm, ongeveer gelijk met het einde van de voorste drijvers dus....
    En mijn eerste heeft gras water en lucht gezien hoor
    Nummer twee is in aanbouw deze echter met 4mm carbon buis versterkt anders te veel buiging in de romp/het dek

    Peter
     
  2. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    hahaha nou ik ben net weer geweest , het zwaartepunt ligt bij mij op 60 mm van de lijst af , vliegt prima , hij wou alleen nog steeds vanzelf up gaan , dus wat down getrimt , ging super maar nu is die dood , mijn hele roergebeuren brak af tijdens de vlucht , dan komt ie hard naar beneden joh :D , vanavond ga ik een nieuwe bouwen , dus helaas de eerste is overleden !!!
     
  3. statiic

    statiic Guest

    Misschien handig om een parachute pack in te bouwen.

    Als je een 5 kanaals ontvanger en zender hebt. Dan kan je er een extra servo bij zetten. Die dan een klepje achter de cockpit opgooit waardoor een stukje in het rond geknipt plastic met touwtjes eruit komt zetten.

    Dat ie in ieder geval wat wrijving heeft in de lucht en niet gelijk te pletter valt.

    :!:
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ja hoor.. extra servootje en wat doek enzo...
    Tuuurlijk. En dan je afvragen waarom ding niet meer wil opstijgen of opeens zo lamlendig vliegt..

    En chuutje zal veeel helpen met deze lage hoogtes...
     
  5. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    lage hoogtes ??? pffffffff dat ding schiet de lucht in , ik zat gewoon op zeker 25 meter hoor , de extra koellichaampjes werken prima , motor heeft kracht zat en slaat niet meer af , toen ik startte woog mijn hydro 300 gram , maar was toch te zwak , dus wat carbon enzo extra erop , nu woog die 320 gram , ik merkte nauwelijks verschil , dus dat servo`tje en doek zal niet eens zo gek zijn !! alleen t is zo jammer dat voor je t beseft je al bijna beneden bent :D , zoals ik al zei zweven gaat goed zolang je eerst aanduikt en veel snelheid maakt , en dan langzaam up geven om netjes te landen , t is net een autorotatie , ik heb ook al een keer in een boom gehangen vandaag , hahaha , prophangen lukte niet omdat mijn motor na de reparatie`s te veel down had , maar de nieuwe is onderweg , die word lichter en sterker op de punten waar t nodig is !!!
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    statiic, Nee. :wink:

    eddie, zonde joh. Volgende keer gas uit als hij valt. Dan is meestal gelijk de snelheid eruit. :?

    Pjorr, is 3mm niet genoeg (is erg dik hoor) Die had ik erin en bijna geen flex meer.

    Ik durf bijna niet op vakantie te gaan want straks ben ik uuren bezig met alleen dit draatje te lezen. :( :lol:

    Nando.
     
  7. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    hij is niet door de boom stuk gegaan hoor ?? daarna ging die nog prima , nee het hele aanstuurgebeuren achterop brak gewoon af door de krachten die erop komen te staan , het is dus erg belangrijk om dat juist te verstevigen met wat carbon of koolstof , zeker ook de motorophanging die moet echt sterk zijn voor de krachten die erop komen te staan , hij rukte echt t hele boeltje gewoon aan flarden . :cry:
     
  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nando, 4mm buis had ik op voorraad, geen idee of je buis ook in 3mm kan krijgen
    Een carbon buis is echter veel stijver dan een carbon staaf (En een 4mm buis is ongeveer even zwaar als een 3mm buis.....)
    Hoe stijver hoe beter, mijn eerste bootje had voor een 3x0,5 mm carbon strip en achter een 3mm staaf, dit was mij echter bij lange na niet stijf genoeg, de flex in het "dek" beinvloedde ook de stand van de roeren en dat vliegt niet bepaald strak!
     
  9. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Een Mod, (Gerard) waarvan ik de naam niet zal noemen heeft zijn best gedaan om dit draadje op te ruimen en dat is gelukt ;-).

    Voor de mensen die wel willen bouwen, maar geen tijd.zin hebben om te snijden.

    Na komend weekend kunnen wij CNC gefreesde Depron pakketjes leveren. Momenteel alleen in Grijs Depron, maar we zijn haastig op zoek naar Wit.
    Je zult zelf een stukje Piepschuim voor de Cockpit moeten regelen en uiteraard alles wat met de besturing te maken heeft (plastics, koolstof, electronica etc).

    Als je interesse hebt kun je contact opnemen per mail/pb.
     
  10. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Ha iedereen,
    Toevallig zit ik zelf ook nog steeds te pijnsen over dat cockpitje hoe het beste te maken tot mij vanavond in eens in gedchten schoot het misschien te kunnen maken van Roofmate (isolatie plaat). Is op zich ook vrij ligt, en makelijk te bewerken. of is dit geen oplossing?
    Wat zijn jullie ideeën hier over.
     
  11. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Roofmate is prima, licht en fijn om te schuren....
    Waar haal jij het?
     
  12. elwitten

    elwitten

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    409
    Locatie:
    aalst belgie
    @pjotrr. je zei

    "Nummer twee schiet al aardig op hier, heb V- stelling in de richtingroeren en laat deze doorlopen in het water,bijkomend voordeel is meer spanwijdte en meer elevon in de "wing" "

    met dat kan je toch niet meer op het land of het gras?

    en het gaat echt de wereld rond.
    http://blog.livedoor.jp/ts3_mssi/archives/25799969.html

    die michael had patent moeten op nemen. dan was die nu gewoonweg stinkend rijk.
     
  13. BigBoat

    BigBoat Guest

    Weet je wel wat een patentje kost ?
    Je moet dus eerst flink investeren (en sucses is daarbij niet inbegrepen) voordat je maar 1 (euro)cent gaat verdienen.
     
  14. Servowire

    Servowire Guest

    Na een paar 'water' runs op het water bleek dat de floats toch niet helemaal waterdicht zijn. Er komt langzaam water in.

    Iemand nog een idee? er zit al 2 lagen glitsa over, en kit van binnen.
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Gewoon gaatjes achteraan allevier de drijverdelen prikken aan de bovenkant en af en toe even met zijn neus in de lucht houden.....
    Heb de drijvers bij mijn tweede met brede cellotape beplakt; licht en ook bevorderlijk voor de stevigheid
     
  16. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    En dat laat niet los? Je schreef elders dat je de roeren hier niet mee moest monteren.
     
  17. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Hoe lang kan je vliegen op dat 3S 880 pakket Peter? Zit er namelijk over te denken om er een 3S 350 UHD pakketje in te doen, alleen ben je dan snel uitge-vlogen/varen/schoven lijkt mij.

    Als iemand nog een shop weet die binnen een week een 3S880 pakket bij mij kan krijgen.. graag een pb ;)
     
  18. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Joost

    Goed alternatief is een 20 C Kokam 740 HD pakket....
    www.modelbouwholland.com
    De drijvers zitten overlappend beplakt tot boven aan toe, bootje twee is echter nog niet vaarklaar dus het is afwachten hoe het houdt, ik verwacht echter dat cellotape op cellotape geplakt geen probleem geeft met water.....

    Peter
     
  19. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Hoi Peter,
    Ik heb laats toevallig een stuk Roofmate van een vriend van mij gekregen die dit eigenlijk wilde weg gooien. maar zo ver ik weet is dit ook in de meeste bouw markten te verkrijgen.
    Kijk anders hier even:
    http://www.multigids.net/search?q=roofmate
    misschien dat je op deze site wat kan vinden waar te verkrijgen.
     
  20. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    @Joost

    Je hebt met 3s350 niet genoeg gewicht ivm zwaartepunt...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina