···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook op 60mm, ongeveer gelijk met het einde van de voorste drijvers dus....
En mijn eerste heeft gras water en lucht gezien hoor
Nummer twee is in aanbouw deze echter met 4mm carbon buis versterkt anders te veel buiging in de romp/het dek

Peter
 
hahaha nou ik ben net weer geweest , het zwaartepunt ligt bij mij op 60 mm van de lijst af , vliegt prima , hij wou alleen nog steeds vanzelf up gaan , dus wat down getrimt , ging super maar nu is die dood , mijn hele roergebeuren brak af tijdens de vlucht , dan komt ie hard naar beneden joh :D , vanavond ga ik een nieuwe bouwen , dus helaas de eerste is overleden !!!
 
Misschien handig om een parachute pack in te bouwen.

Als je een 5 kanaals ontvanger en zender hebt. Dan kan je er een extra servo bij zetten. Die dan een klepje achter de cockpit opgooit waardoor een stukje in het rond geknipt plastic met touwtjes eruit komt zetten.

Dat ie in ieder geval wat wrijving heeft in de lucht en niet gelijk te pletter valt.

:!:
 
ja hoor.. extra servootje en wat doek enzo...
Tuuurlijk. En dan je afvragen waarom ding niet meer wil opstijgen of opeens zo lamlendig vliegt..

En chuutje zal veeel helpen met deze lage hoogtes...
 
lage hoogtes ??? pffffffff dat ding schiet de lucht in , ik zat gewoon op zeker 25 meter hoor , de extra koellichaampjes werken prima , motor heeft kracht zat en slaat niet meer af , toen ik startte woog mijn hydro 300 gram , maar was toch te zwak , dus wat carbon enzo extra erop , nu woog die 320 gram , ik merkte nauwelijks verschil , dus dat servo`tje en doek zal niet eens zo gek zijn !! alleen t is zo jammer dat voor je t beseft je al bijna beneden bent :D , zoals ik al zei zweven gaat goed zolang je eerst aanduikt en veel snelheid maakt , en dan langzaam up geven om netjes te landen , t is net een autorotatie , ik heb ook al een keer in een boom gehangen vandaag , hahaha , prophangen lukte niet omdat mijn motor na de reparatie`s te veel down had , maar de nieuwe is onderweg , die word lichter en sterker op de punten waar t nodig is !!!
 
statiic, Nee. :wink:

eddie, zonde joh. Volgende keer gas uit als hij valt. Dan is meestal gelijk de snelheid eruit. :?

Pjorr, is 3mm niet genoeg (is erg dik hoor) Die had ik erin en bijna geen flex meer.

Ik durf bijna niet op vakantie te gaan want straks ben ik uuren bezig met alleen dit draatje te lezen. :( :lol:

Nando.
 
hij is niet door de boom stuk gegaan hoor ?? daarna ging die nog prima , nee het hele aanstuurgebeuren achterop brak gewoon af door de krachten die erop komen te staan , het is dus erg belangrijk om dat juist te verstevigen met wat carbon of koolstof , zeker ook de motorophanging die moet echt sterk zijn voor de krachten die erop komen te staan , hij rukte echt t hele boeltje gewoon aan flarden . :cry:
 
Nando, 4mm buis had ik op voorraad, geen idee of je buis ook in 3mm kan krijgen
Een carbon buis is echter veel stijver dan een carbon staaf (En een 4mm buis is ongeveer even zwaar als een 3mm buis.....)
Hoe stijver hoe beter, mijn eerste bootje had voor een 3x0,5 mm carbon strip en achter een 3mm staaf, dit was mij echter bij lange na niet stijf genoeg, de flex in het "dek" beinvloedde ook de stand van de roeren en dat vliegt niet bepaald strak!
 
Een Mod, (Gerard) waarvan ik de naam niet zal noemen heeft zijn best gedaan om dit draadje op te ruimen en dat is gelukt ;-).

Voor de mensen die wel willen bouwen, maar geen tijd.zin hebben om te snijden.

Na komend weekend kunnen wij CNC gefreesde Depron pakketjes leveren. Momenteel alleen in Grijs Depron, maar we zijn haastig op zoek naar Wit.
Je zult zelf een stukje Piepschuim voor de Cockpit moeten regelen en uiteraard alles wat met de besturing te maken heeft (plastics, koolstof, electronica etc).

Als je interesse hebt kun je contact opnemen per mail/pb.
 
Ha iedereen,
Toevallig zit ik zelf ook nog steeds te pijnsen over dat cockpitje hoe het beste te maken tot mij vanavond in eens in gedchten schoot het misschien te kunnen maken van Roofmate (isolatie plaat). Is op zich ook vrij ligt, en makelijk te bewerken. of is dit geen oplossing?
Wat zijn jullie ideeën hier over.
 
Roofmate is prima, licht en fijn om te schuren....
Waar haal jij het?
 
@pjotrr. je zei

"Nummer twee schiet al aardig op hier, heb V- stelling in de richtingroeren en laat deze doorlopen in het water,bijkomend voordeel is meer spanwijdte en meer elevon in de "wing" "

met dat kan je toch niet meer op het land of het gras?

en het gaat echt de wereld rond.
http://blog.livedoor.jp/ts3_mssi/archives/25799969.html

die michael had patent moeten op nemen. dan was die nu gewoonweg stinkend rijk.
 
Weet je wel wat een patentje kost ?
Je moet dus eerst flink investeren (en sucses is daarbij niet inbegrepen) voordat je maar 1 (euro)cent gaat verdienen.
 
Na een paar 'water' runs op het water bleek dat de floats toch niet helemaal waterdicht zijn. Er komt langzaam water in.

Iemand nog een idee? er zit al 2 lagen glitsa over, en kit van binnen.
 
Gewoon gaatjes achteraan allevier de drijverdelen prikken aan de bovenkant en af en toe even met zijn neus in de lucht houden.....
Heb de drijvers bij mijn tweede met brede cellotape beplakt; licht en ook bevorderlijk voor de stevigheid
 
Hoe lang kan je vliegen op dat 3S 880 pakket Peter? Zit er namelijk over te denken om er een 3S 350 UHD pakketje in te doen, alleen ben je dan snel uitge-vlogen/varen/schoven lijkt mij.

Als iemand nog een shop weet die binnen een week een 3S880 pakket bij mij kan krijgen.. graag een pb ;)
 
Hi Joost

Goed alternatief is een 20 C Kokam 740 HD pakket....
www.modelbouwholland.com
De drijvers zitten overlappend beplakt tot boven aan toe, bootje twee is echter nog niet vaarklaar dus het is afwachten hoe het houdt, ik verwacht echter dat cellotape op cellotape geplakt geen probleem geeft met water.....

Peter
 
@Joost

Je hebt met 3s350 niet genoeg gewicht ivm zwaartepunt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top