Even wat tips:
-Mijn "bootje" vliegt wel degelijk op een 3s880 pakket, achteraf bleek het pakket in de video geen fut meer te hebben, het verschil met een goed pakket is enorm, zondag ook moeiteloos op gras rondgeraced en van gras opgestegen!
-Zwaartepunt van prop-er's design ligt op 60 mm (NIET 80mm) dus bijna gelijk met de "step"
-Carbon verstevigiging is zeer belangrijk, flex in de vlakke plaat benadeelt de vliegeigenschappen behoorlijk
-Zoals op de bouwfoto's in mijn gallery is te zien heb ik carbon versteviging in de voorlijst, bij de elevons, richtingroeren en bij de bovenste elevons!
-Verlengen van de elevons met 20 mm vliegt ook VEEL beter
-Ik heb 60% expo op alle roeren en 70% dual rate op het ailerondeel in de deltamix, computerzender dus zeer gewenst voor een rustig vlieggedrag
-Vliegervaring met een shocky is noodzakelijk om dit te kunnen vliegen...
-De al voorgestelde setup met de zeer betaalbare onderdelen van RC Technics ben ik ook mee bezig, een betaalbare zomerpret voor us zuunige Hollanders zou leuk zijn! Echter door het hogere gewicht wil ik naar een 10-15% grotere versie gaan met wat extra aanpassingen aan prop-ers ontwerp, ik denk onder meer ook aan 3mm carbon buis voor nog minder flex en meer depron versteviging in de drijvers op kwetsbare punten..
-Hoop hiermee binnenkort aan de slag te gaan en daar dan ook de sjablonen van te posten, wil dan evt. voor geinterresseerden ook wel wat handgesneden deprondelen gaan verzorgen van een gegarandeerd goed vliegend "bootje" met de betaalbare onderdelen die Marijn levert
Dit alles niet zo zeer om winst te maken maar om er voor te zorgen dat we deze zomer al aan de gang kunnen met de pret

(Holidaymeeting met bootje racen?)
Peter