···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie projecten heren! Ik vroeg me alleen één ding af. Jullie zijn zo te horen opzoek naar een geschikte motor voor deze Hydro-Foam. Is het niet een idee om een van Castle Creations: Mamba Brushless te gebruiken? Hier de link voor wat informatie (dit vroeg ik me ook af omdat ik er één toevallig heb liggen :oops: )

@ricardo80 het enige wat je lichter kan doen is de accu (denk aan 340kokam) en de motor maar dan moet je hem waarschijnlijk zelf wikkelen.

@MeX101 die is te hoogtoerig, je zou een vertaging kunnen gebruiken maar dan word hij al snel te zwaar.

Nando. (die baalt van kortsluiting in zijn cd-rom)

Nando: Dus et kan WEL kwaad? Kortsluitende brushless motors? Een stuk terug zeiden ze nog dat et alleen kwaad kon als et in je ESC kruipt. :? Verklaar U nader. :)

nando zei:
@ricardo80 het enige wat je lichter kan doen is de accu (denk aan 340kokam) en de motor maar dan moet je hem waarschijnlijk zelf wikkelen.

Het hoeft voor mij niet persé lichter als dit ook de lucht in kan. Alleen staat aan het begin van de draad dat je om te vlieger 2x zoveel trust als het totaal gewicht moet hebben. De electra zit nu al op ruim 200gr, lijkt me wat veel, daarom is de vraag of deze motor wel de juiste keuze is, ik bedoel als ik 3 lipos nodig heb dan komt t nooit van de grond af... Sterker, dan is die motor niet eens sterk genoeg om zichzelf + lipo van de grond te trekken :S laat staan de rest ook nog.

Ricardo80 zei:
3X micro Servo 5,9gram
EMM-150PW Outrunner 50gram
ELE 17 Amps Brushless Speed Controller 18gram
LiPo 11.1V 1000MAH (15C) 88gram
Micro Ontvanger 5 kanaals / 35Mhz 7gram
Master Airscrew Electric Propellor 7X4
Ricardo80 zei:
Het hoeft voor mij niet persé lichter als dit ook de lucht in kan. Alleen staat aan het begin van de draad dat je om te vlieger 2x zoveel trust als het totaal gewicht moet hebben. De electra zit nu al op ruim 200gr, lijkt me wat veel, daarom is de vraag of deze motor wel de juiste keuze is, ik bedoel als ik 3 lipos nodig heb dan komt t nooit van de grond af... Sterker, dan is die motor niet eens sterk genoeg om zichzelf + lipo van de grond te trekken :S laat staan de rest ook nog.

even een rekensommetje
alles wat daarboven staat is samen ongeveer, 180 gram en dat motortje trekt dan ongeveer 430 gramvolgens een winkel.
EP7035 10.79v 7.20A 427g 14.93oz 77.69W
Dus dat moet prima gaan als je ongeveer 75 gram rekent voor het vliegtuigje

Ik denk zelf aan hetzelfde motortje maar dan op 2s en dan zou 1750 kv beter zijn met een 7x3,5 prop denk ik. Nog even zoeken en dan na mijn vakantie bestellen (of vandaag).

Nando.

@Ricardo80
Je hoeft echt geen 3 lipo's hoor :lol:
wat ze bedoelen met drie lipo's is één accu met 3 cellen.
En die van jou heeft dat omdat je over 11.1 volt spreekt.

gerard zei:
ben benieuwd eddie, ik wil er een maken met dezelfde aandrijving alleen dan op 3 cellen, waarom 3 cellen gerard ??? zou dat echt nog zo veel meer leveren dan nodig is ?? de typhoon is naar mijn idee al extreem toch ?

Ok Nice leuke speelgoed maar ik vraag me af of ik ook zo 1 kan bouwen met 1.5cc motor, alleen wat grootere model.
Dus boven hout met bespaning , onder piepschuim en bestuuring en kit van piepschuim.
Ik heb electro toestel zien vliegen met een 1.5cc dus waarom niet met een Hydro-Foam Freak:.. idd :lol:

He he,
Gister ook eindelijk begonnen met het uitprinten en uit knippen van de tekening. Ik heb de tekening van Prop-er gebruikt, en deze eerst wat verder opgeschaald naar 71cmlang en 39cm breed. (anders paste hij niet op mijn depron plaat). :?
depron_hydro_2lgsm.jpg

Vanavond ga ik beginnen met het uitsnijden, en daarna kan het opbouwen beginnen.
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere vorderingen.
En zal het forum goed in de gate houden voor alle info.

eddie, die ik nu gezien heb (die van pjotrr) op 2 cellen vond ik wat magertjes qua vermogen, 1 cel erbij en dan is het een raket :D

Ik word helemaal warm bij het idee van die hydrofoams. :Fade-color
helemaal waus. gaaf dat er al een plan is gepost! Ik ben alleen bang dat die amerikanen op de video een wat betere piloot zijn dan ik. en dat ik dus dat ding binnen een minuut aan diggelen vlieg. op het water beginnen is wel een goed plan denk ik. Eerst maar eentje bouwen.

Gebruiken jullie nog een koolstof balk of gewoon alleen depron? doen jullie nog iets onder de punt van de drijvers tegen slijtage voor als je op het land wil(asfalt enzo)?

Is er al iemand die er een impeller voor heeft gebruikt? werkt dat wel goed genoeg? er stroomt dan immers geen lucht van de prop meer langs de flappen.

Even wat tips:

-Mijn "bootje" vliegt wel degelijk op een 3s880 pakket, achteraf bleek het pakket in de video geen fut meer te hebben, het verschil met een goed pakket is enorm, zondag ook moeiteloos op gras rondgeraced en van gras opgestegen!
-Zwaartepunt van prop-er's design ligt op 60 mm (NIET 80mm) dus bijna gelijk met de "step"
-Carbon verstevigiging is zeer belangrijk, flex in de vlakke plaat benadeelt de vliegeigenschappen behoorlijk
-Zoals op de bouwfoto's in mijn gallery is te zien heb ik carbon versteviging in de voorlijst, bij de elevons, richtingroeren en bij de bovenste elevons!
-Verlengen van de elevons met 20 mm vliegt ook VEEL beter
-Ik heb 60% expo op alle roeren en 70% dual rate op het ailerondeel in de deltamix, computerzender dus zeer gewenst voor een rustig vlieggedrag
-Vliegervaring met een shocky is noodzakelijk om dit te kunnen vliegen...
-De al voorgestelde setup met de zeer betaalbare onderdelen van RC Technics ben ik ook mee bezig, een betaalbare zomerpret voor us zuunige Hollanders zou leuk zijn! Echter door het hogere gewicht wil ik naar een 10-15% grotere versie gaan met wat extra aanpassingen aan prop-ers ontwerp, ik denk onder meer ook aan 3mm carbon buis voor nog minder flex en meer depron versteviging in de drijvers op kwetsbare punten..
-Hoop hiermee binnenkort aan de slag te gaan en daar dan ook de sjablonen van te posten, wil dan evt. voor geinterresseerden ook wel wat handgesneden deprondelen gaan verzorgen van een gegarandeerd goed vliegend "bootje" met de betaalbare onderdelen die Marijn levert
Dit alles niet zo zeer om winst te maken maar om er voor te zorgen dat we deze zomer al aan de gang kunnen met de pret ;) (Holidaymeeting met bootje racen?)

Peter

@ Geroenimo

op het water beginnen is wel een goed plan denk ik

Zou ik niet doen crash is PLONS en alle electronica kapot (duurste van het hele ding)

crash op gras is PLOF depron stuk en volgend weekeind een nieuwe bouwen met dezelfde electronica en weer vliegen.

Laurens

Pjotrrr zei:
-Hoop hiermee binnenkort aan de slag te gaan en daar dan ook de sjablonen van te posten, wil dan evt. voor geinterresseerden ook wel wat handgesneden deprondelen gaan verzorgen van een gegarandeerd goed vliegend "bootje" met de betaalbare onderdelen die Marijn levert
Dit alles niet zo zeer om winst te maken maar om er voor te zorgen dat we deze zomer al aan de gang kunnen met de pret ;) (Holidaymeeting met bootje racen?)
Peter
Ik ben altijd al modelbouwenthousiast geweest (vooral vliegende modelbouw) maar ben nog nooit daadwerkelijk aan de slag gegaan met bouwen. Een aantal kant en klare stukken vliegtuig zouden zeker van pas komen, goed voorbeeld doet goed volgen tenslotte. Mocht je daadwerkelijk aan de slag gaan met dit idee ben ik zeker weten één van je eerste afnemers :)

Omdat ik nieuw ben heb ik ook de rest van de spullen nog nodig. Voor dit vliegtuigje specifiek betekend dat (als ik het goed heb gelezen):
  • 3mm depron (hopelijk van tevoren gemaakt door Peter)
  • glitsa verf (acryl, waterbasis dus)
  • UHU por lijm
  • Kit (om de floats waterdicht te maken)
  • een brushless motortje (CDrom?) Heeft iemand een aanrader hiervoor, ik denk zelf aan ongeveer 600 gram trekkracht
  • 3 servo'tjes, hiervoor ook: heeft iemand een aanrader? Van die microservo's, i.v.m. gewicht?
  • Propellor, wat is hiervan een goede voor zo'n vliegtuigje? Niet te groot, toch?
Verder vraag ik me af hoe ik de servo's aan de bewegende onderdelen verbind, is daar een speciaal soort lijntje voor? En voor dit vliegtuigje zou digitale besturing handig zijn, wat is een goede (en goedkope)?

Ik besef dat een aantal van mijn vragen misschien niet in dit topic thuishoren, maar vergeef me: ik ben een nieuwe die hier de weg nog niet kent :P

ps. Zeer goed werk prop-er en Pjotrrr!

De 15 euri CDROMmotortjes en 28 euri 17 amp regelaars zijn hopelijk binnenkort weer leverbaar bij www.rctechnics.nl
Daar is ook goedkoop aan lipo's, servo's en de "shocky"-plastic-roeraansturingsetjes tekomen
Een 7x3.5 of 7x4 prop is aan te bevelen,groter geeft torque en grondspelingproblemen
Voor de servo/roeren verbinding is verder 1,5 mm carbon staaf nodig en voor de versteviging van de "romp" 4mm carbonBUIS...

Depron is waterdicht! Een goede waterdichte lijmverbinding is voldoende (en lichter) Brede cellotape onder de drijvers is voldoende voor op gras en water, spuitje teflonspray er op en glijen op gras gaat nog beter ;)

Heel sterk, maar et is zo. :P Hier draait ie ze uitstekend. Mooie remake van et orgineel joh! Knife edge met een boot.. dat verzin je niet. :lol:

Dat tweede filmpje is te maf voor woorden, briljant gewoon!
Ik heb momenteel geen tijd om een Hydro Foam in elkaar te flansen, maar het komt zeker op de most wanted lijst van funflyers...eh..funfloaters...eh...fun?????. :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back