···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
L A U R E N S zei:
@ Geroenimo
Zou ik niet doen crash is PLONS en alle electronica kapot (duurste van het hele ding)

tja daar heb je gelijk in. maar is het niet wat om de krimkous van de snelheidsregelaar dicht te smeren met epoxy? en een klodder stevig vet op de opening van de servos. de ontvanger is wel lastiger. tenzij je de servos nooit meer los wil maken. een balonnetje(condoom?) eromheen met een knoop erin waar de draadjes uitkomen. ook wat erin smeren waar rubber tegen kan. kauwgum? de motor kan wel wat water hebben, ik heb vroeger gevaren met een speed400 gewoon onder het bootje in het water. schroef direct op de as. ging prima. 1 keer liep me boot vol en toen heeft hij 10 meter onder water doorgevaren toen hij weer boven kwam tegen de schuine kant van het basin :!: er zat geen afstandsbesturing op gewoon motor met baterijen. :thumbsup: vet lol gehad toen.

Geen epoxy of pasta's gebruiken, maar waxine(kaarsjes).
Goedkoop en makkelijk weer te verwijderen.
Even de fohn op de waxine en de printjes/servo's zijn weer schoon.

Hallo iedereen,

Eerste post hier :D Vroeger wel eens naar model-vliegtuigveldjes geweest e.d. Nadat ik het filmpje vd "vliegende boot" gezien had was ik verkocht! Helaas, nog een hobby erbij 8)
Heb het ontwerp al op A0 geprint, nu kijken voor de materialen. Ben nog helemaal nieuw hierin, dus veel lezen ben ik bang (zeker over de electronica). Ik hoop hem over een maandje of zo vliegend te hebben...

Grtz, Pietschie

@ Pietschie

Dit is GEEN beginners model. Voor het vliegen van dit soort vliegtuigjes heb je behoorlijk wat ervaring nodig en een computerzender.

Ik hoop niet dat ik je hierdoor ontmoedigd heb (modelvliegn is echt een geweldige hobby), maar zoek eerrst eens op het forum naar beginners vliegtuigen.

Hmm als je nog helemaal nieuw hier in bent is dit niet echt het makkelijkste toestel om mee te beginnen hoor.

Ik had ook niet verwacht dat dit het makkelijkste ontwerp zou zijn om mee te beginnen, maar ik heb de tijd :)
Ten eerste gaat het me om de bouw van het apparaat. Als ie het straks doet, probeer ik hem eerst wel uit op de vijver, evt met stukjes voorzichtig opstijgen en weer landen. Ik zie wel. Bedankt voor de tip!

Nu ja je kan toch beginnen met een beetje over het gras te scheuren en daarna heeeeeel voorzichtig eventjes omhoog en weer terug op het gras.
Deze sprongetjes steeds langer maken, voorzichtig een bochtje proberen allemaal laag bij de grond en niet te hard.
Zo zijn ze vroeger ook begonnen en zo wil ik die van mij morgen ook gaan proberen :lol:
Ben hem nu aan het rood-kwasten 8)

probeer ik hem eerst wel uit op de vijver,

Volgens mij heb ik nu al heel vaak in dit topic geschreven dat dit niet zo verstandig is. Behalve schade aan de electronica is water zeker zo hard, mischien zelfs wel harder, als gras bij een crash (gras veert nog een beetje water niet bij zo'n klein model :!: :!:

Net weer even "wezen" watervliegen....
Water is hard! Te reparen schade maar de regelaar is wellicht overleden
Inderdaad geen tuigje voor de beginnende piloot maar wel erg verslavend ;)
Overigens is bij Castle Creations op verzoek de Phoenix 10 tegen een meerprijs van 10 dollar met een waterdichte coating te bestellen,wel de moeite waard dus...
Ander nog op te lossen probleem is dat cellotape scharniertjes en water niet samengaan!
Dus beter zo licht mogelijke scharniertjes gebruiken en deze met secondenlijm of epoxy plakken!

Peter

Vroeger (ahum) gebruikte we een strookje zijde, waar ook de vleugels mee bekleed werd, en dat lijmde we vast als scharniertje.

L A U R E N S zei:
@ Pietschie

Dit is GEEN beginners model. Voor het vliegen van dit soort vliegtuigjes heb je behoorlijk wat ervaring nodig en een computerzender.

Ik hoop niet dat ik je hierdoor ontmoedigd heb (modelvliegn is echt een geweldige hobby), maar zoek eerrst eens op het forum naar beginners vliegtuigen.

waarom moet je een computerzender hebben????
ik heb zelf een SKYSPORT 4 wil het daar ook mee????

je moet een computers zender hebben om te kunnen mixen met je ailerons, want deze zijn tevens elevator !
daar heb je een computer zender voor nodig
maar geen paniek !
:lol:

je kan voor iets rond de 15 euro een stekkertje kopen die je tussen je servo's steekt, en dan kan je ook mixen
het is van het merk GWS en het noemt V-TAIL SWITCH ofzo iets

mvg ruben
( en het is heel klein )

ik heb vandaag de tekening die ook in deze thread staat van pdf op a0 formaat overgezet naar png plaatjes van a3 en met a4 formaat :pc: er zitten nu geen snijlijnen meer op alle onderdelen behalve de grote rompplaat en de de lange drijverzijkanten. minder plakband geklooi dus. Als iemand dit nodig heeft dan kan ik ze wel ergens neerzetten. laat maar horen.
het zijn nu 7 a3tjes en 6 a4tjes geloof ik. ik heb ook wat meer overlap gemaakt bij de dingen die je wel moet plakken zodat je gewoon tegen het licht kan zien op ze goed op elkaar liggen.

helaas is mijn depron te smal voor de rompplaat. maar een lijmnaadje mag toch geen probleem geven hoop ik.

Met een computer zender kun je wel wat meer dan met dat v-mixertje, zoals pjorr al zij is -60% expo erop ook wel handig en zo zijn er nog wel een paar fijn afstellingen die net even wat prettiger zijn bij een computerzender.
het word alleen NOG maar moeilijker zonder.

Maar hij is af en ik heb gereden :D.
Toen even up en, . . . . . boem, vuilnis bak in de weg. :?
Naja niet veel schade maar het motortje is van de "pen" af. (welke lijm is hiervoor het beste? epoxie?)
Voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen is het een prima kissie.
En morgen (vanavond als ik er nog tijd voor heb) gaat hij (echt) de lucht in.
Nog wel met een tijdelijk accu’tje, ik verwacht vrijdag/zaterdag 2 2s1p 880 PQ lipo’s binnen te krijgen.

Nando. (foto’s komen nog maar mijn motor had verder naar voren gemoeten nu heb ik een erg lelijke neus :|)

hey ik ben ook vandaag begonnen met bouwen, hij staat bijna inelkaar, af en toe wat aanpassen omdat me kromme vingers het snijwerk het af en toe niet aan konden, maar hij staat bijna :D

IS het goed als ik de buitenkant afkit met gewoon siliconen kit?
mij liijkt het welhandig en waterdicht!

alles wat ik voor electronica ga halen is 140 euro en nog een afstandbedieningkie...
welke is daar geschikt voor?
mijn motortje
cdrom volgens mij trekt 550 gram!!

Groeten uit oud-beijerland

Vanavond ook alvast met het lijmen van de spanten bezig geweest, en moet zeggen dat alles perfect in elkaar past. Alleen kwam ik er achter dat mijn tekening op 2 plaatsen niet klopte omdat ik een inkeeping miste, en deze achteraf nog moest maken.
Hier onder alvast een fototje van mijn vordering tot vanavond:
depron_hydro_4sm.jpg

@Neox: Ik zou geen siliconen kit gebruiken om hem water dicht te maken...mijn idee is om zo veel mogenlijk met dit modelletje op het gewicht te letten, en met siliconen kit maak je hem alleen maar onnodig zwaarder. Om je electronica toch zo ver als het gaat waterdicht te krijgen zou ik je onvanger in een ballonetje doen, net zoals je regelaartje. En eventueel je servo's inspuiten met plastic spray. 100% waterdicht zal je het nooit krijgen, maar het help wel.
mijn idee.

Extra vraagje aan de rest van mijn kant....hoe hebben jullie de cockpit gemaakt, en de turbine? Deze staan namelijk niet op de tekening van Prop-er?. :?

zooo servo`s zitten er in nu , aansturingen naar de roeren ook allemaal , ff de hele boel die erin moet komen erin gelegd en ff gewogen , 270 gram is die dan vaar/vliegklaar !! en dat met een typhoon 6/15 en toch maar 3 cellen erop dan , morgen weer verder en vrijdag wil ik testen , moet nog ff vechten met mijn zender om die hele boel lekker werkend te krijgen , heb totaal geen ervaring met electro , t moet herrie maken roken en stinken zei ik altijd , tot ik dit zag !!! t vliegen moet denk ik geen probleem zijn hiermee , maar wat moeten de roeren voor uitslag hebben ??? is dat gewoon zo veel mogelijk of is t maar enkele millimeters ?? ik heb pas voor een maatje van me een pico cub electro gevlogen voor de eerste keer , en die uitslagen waren in t begin ook veel te veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back