1:12 stock regelement MACH indoor

Welke combi van regelaar motor en accu voor 2010/11

• 10,5 Regelaar vrij accu vrij

Votes: 3 6,4%
  • 10,5 Regelaar vrij Lipo

Votes: 13 27,7%
  • 10,5 Regelaar zonder vertiming accu vrij

Votes: 5 10,6%
  • 10,5 regelaar zonder vertiming Lipo

Votes: 22 46,8%
  • 13,5 regelaar vrij en accu vrij

Votes: 4 8,5%

• Total voters
    47
Kom op Roelof, het is een hobby hoor. Laten we het gezellig houden en een format kiezen waarbij geen straffen nodig zijn en dat is met deze verstandige mensen volgens mij goed te doen. Gewoon de spur en pinion restrictie toepassen en de regelaars lekker laten voor wat het is. Vorig seizoen waren jongens lekker bezig ieder avond met die regelaar uit te zoeken om snelheid te halen, is gewoon deel van de hobby geworden niets mis mee.
Als je dat niet wilt ga je lekker mod rijden toch. Ook niets mis mee hoef je niets te doen alleen te rijden.:)

greetz JW

Ach... met een wedstrijd bij de Baanbrekers was er ook een afspraak over 0 graden vertiming en in de finale besloot een niet minst bekende rijder alsnog een timing te gebruiken. Daar gaat dus je gentlemens agreement zonder enige strubbeling in een paar tellen door de plee.....

Als men zo graag de 0-graden reglement wilt gebruiken (en de meerderheid wil dat) moet je gewoon een iedere vorm van cheaten daarop hard afstraffen.

ik geef het op, leve de computers en lekker iedereen controleren dus.
Banden mogen natuurlijk gewoon slijten ik bedoel het ook als voorstel die banden maat is dan maximaal 55 en mag natuurlijk ook kleiner alleen ga je dan iets langzamer mogelijk. Dus is het een maximale Rollout joost wat ik bedoel. Hee die 0 programma kan iedere regelaar dat of moet je dan weer geld uit gaan geven?

Kijk Julius heeft een aantal opties gezegd waar op gestemd kan worden mogelijk is de spur en pinion optie dan met vertimen iets waar nog niet over gedacht is en mogelijk voor meerdre dan ook een stem optie???

Greetz JW

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het probleem eigenlijk om met een vertimebare regelaar met 1s lipo een 13.5t te rijden...ben je meteen van alles af en kun je naar hartelust experimenteren waarbij de snelheid nog steeds leuk gaat met effecient aangestuurde motoren. Iedere tc rijder heeft een 13.5t. Een instelling kopieren is nou niet echt een wetenschap hoor.

Iedere regelaar die geen vertiming programma heeft is al 0 graden volgens mij en nagenoeg elke vertime-bare regelaar heeft vandaag de dag een SPEC programma met 0 graden vertiming dus nee, er hoeft geen extra geld uitgegeven te worden...

Wat is het probleem eigenlijk om met een vertimebare regelaar met 1s lipo een 13.5t te rijden...ben je meteen van alles af en kun je naar hartelust experimenteren waarbij de snelheid nog steeds leuk gaat met effecient aangestuurde motoren. Iedere tc rijder heeft een 13.5t. Een instelling kopieren is nou niet echt een wetenschap hoor.

Kan ook, is ook een optie om mee te nemen... Ik zal morgen Niels eens bellen en dan de opties overleggen. 10.5 met 0 graden of 13.5 met timing... Er zal toch een knoop doorgehakt moeten worden en uiteindelijk kan je nooit iedereen tevreden stellen dus wat de uitkomst ook zal worden, er zullen altijd mensen minder blij worden...

Zo is het nu eenmaal mensen...

ik geef het op, leve de computers en lekker iedereen controleren dus.

Greetz JW

Nee, dat is ook overdreven. Het is redelijk normaal dat de eerste 3 worden gecontroleerd, en dan kan je nog afspreken dat de rijder moet aantonen dat hij met een spec-programma of 0-graden vertiming rijdt.

Mja, in de US en in Duitsland zie je alleen maar 17,5T bij de echte stock en beginnersklasse.

Dat lijkt me weer iets overdreven maar een 10.5/0 graden of een 13.5/timing regelement lijkt me een goed plan...

En inderdaad, random controles en zeker bij de top 3 is erg gangbaar... Maar je merkt het echt wel in een 0 graden regelement als iemand wel met timing rijd... Die gaat dan echt wel een stukje sneller op het rechte stuk...

ik heb geen 13,5 hoor. Maar wat er ook beslist wordt ik wordt er niet droevig van hoor , vind wel dat er gepushed wordt naar de 0 graden weet niet waarom. De spur en pinion optie zijn geen echte nadelen op genoemd dus zou je kunne bespreken met Niels, joost. Of past het niet in jouw straatje;)

Greetz JW

, vind wel dat er gepushed wordt naar de 0 graden weet niet waarom.

Greetz JW

De meerderheid van de mensen hebben dat ingevuld / aangegeven in deze enquete? Daarnaast zal een kortere rollout met de vertiming die mogelijk is zo'n gruwelijke punch kunnen geven dat rijders dit niet aankunnen. Het gaat dan wel minder hard maar het vermogen neemt niet af.

O ja, nog even de rollout berekend op 20/88/55: 39mm. Wij reden afgelopen jaar met een rollout van 41, 0,2 sec langzamer dan mod.

Laatst bewerkt:
Pieter , wat zijn de ervaringen met die 0 timing op de 1/12 eigenlijk?
wordt het leuker voor iedereen?

greetz JW

Ik heb ook geen 13.5 hoor JW dus die zou ik dan ook moeten kopen dus... ;)

De spur/pinion optie is geen optie omdat je die wil blijven veranderen naar gelang de banden kleiner worden... Simpel zat, niks meer en niks minder. Heeft niks met mijn straatje te maken maar het straatje van het rijden met pancars dus dat gaat ook niet gebeuren. Dat is gewoon onmogelijk om te realiseren. Dat kan alleen met een constante banden diameter als bijv. toerwagens.

greetz JW

Die zijn er nog niet maar de ervaringen zijn er wel in de 1/10 toerwagen en die zijn verrassend positief... Dus het is aannemelijk dat het bij de 1/12 ook goed zal werken...

greetz JW

Mijn kennissen uit duitsland en finland geven aan dat dit heel goed gaat voor een echte stock klasse. Voor de beginners is er meer fun, minder schade en meer gelijkheid.

Even een aandachtspunt, als je meerdere mail adressen hebt is die "enquete" zo te beinvloeden.

Maar goed succes met de 1:12. Wat er ook beslist word het zal in ieder geval weer spannend worden tijdens de wedstrijden! Knipperen met de ogen is er bijna niet bij in ieder geval.

greetz JW

Gisteren schaterlachend op de stelling gestaan. En niets gesloopt. Ook de banden en de auto zijn nauwelijks gesleten.... HEERLIJK, de regelaar op 0gr

Groet Robert

Das GOED nieuws Robert. wat voor moter reed je mee? en wat is de Timing standaard ??????op die moter????;)

Zal toch een moter moeten halen want die speed passion heeft volgens mij 0 gr timing.

Greetz JW

Ho, let wel het was toerwaggels 13,5T :-)

Ik ga vanavond verder aan de bouw van mijn 1:12 en wil dan deze, of volgende week met 0gr gaan testen in de 1:12 10,5T.

Groet Robert

Back