[1:15] Kermisattractie "SoundFactory"

persoonlijk hoop ik dat dit project wel gaat lukken het zal inderdaad tijd nodig hebben om zo'n megaklus klaar te maken, wat ik wel jammer vindt is dat er u al comentaar wordt gegeven omdat er niet snel genoeg een update komt, onthou wel dat dit wel even heel wat anders is dan een standaard tamiya truck in elkaar drukken.

alle respect voor iedereendie met modelbouw bezig is, iedereen bouwt oop zijn of haar manier.

afz oonsjan

Zoals jullie lezen is er al meer dan een half jaar niks door hem gepost.
Ik verwacht ook niet dat dat zal gebeuren.

Gr Randy

persoonlijk hoop ik wel dat dit project gaat lukken het zal zijn tijd zeker nodig hebben, maar zoals op de foto's te zien is wordt het wel een serieus project, dus heb geduld!!!!!

met alle respect voor alle modelbouwers, iedereen bouwt op zijn /haar manier en vergeet niet het is geen tamiya truck die je in 1 weekend in elkaar bouwt.

afz oonsjan

Ik moet je toch gelijk geven. Toevallig ben ik zelf ook aan een kermis attractie bezig, maar heb nog geen bouwverslag omdat ik vooruit gang wil hebben. Maar idd heb mijn truck in een paar weken in elkaar gezet, maar mijn attractie daar doe je een paar jaar over. Ik ben zelf met een attractie bezig. (Haunted Mansion) van Hinzen (schaal 1:14). Ben nu nog met de trailers bezig.

Maar hij heeft wel er een uitgezocht met veel techniek. Als hem dat lukt petje af. grr dennis

Laatst bewerkt:
dennis-480 jij begint in het topic van een ander.Voor een verslag open dan een eigen topic.Misschien dat de gene die dit topic heeft geopend nog verder wil.

dennis-480 jij begint in het topic van een ander.Voor een verslag open dan een eigen topic.Misschien dat de gene die dit topic heeft geopend nog verder wil.

Als dat zo is. Mijn excuses ervoor. Dat was ik niet van plan om in iemand anders zijn topic een verslag tedoen. ;) Wilde alleen aangeven dat hij niet de enigste is die aan zo projeckt bezig is.

Leuk om te zien dat er nog uitgebreid interesse is in de bouw van dit model. Ik was eenvoudigweg vergeten om hier nog door te gaan met posten van updates, want ondanks dat inderdaad de bouw van een model als dit jaren in beslag neem is de huidige status van het model al wel wat verder als hier te zien is geweest. Met dank aan de mailnotificaties van dit forum kwam ik er tenminste achter dat het topic wakker geschud werd :p.

Natuurlijk ook bedankt voor de verwijzing naar het model van die krake, maar deze was reeds bekend bij mij. Mooi om te zien Dennis trouwens dat je bezig ben met de Haunted Mansion, maak is een eigen topic ervan aan want ik ben wel benieuwd naar de vorderingen ervan in de toekomst!

Dan maar hetgeen waar hier door sommigen om gevraagd en/of gehoopt is, een update. Vorige twee posts waren een redelijke samenvatting van de totale onderbouw van de molen en de basis van de aandrijving met sleepringen erin. Ook was de basis van de hydrauliek gemonteerd, zowel de pomp, ventielen en de draaidoorvoer. Het eerstvolgende onderdeel wordt de schijf met de steunen voor de armen.

Eerst maar een foto van de middenbouwprofielen, deze profielen zijn ondertussen voorzien van alle benodigde gaten en inkepingen die benodigd zijn. Deze profielen heb ik gefreesd uit hoekprofielen van 40 x 20 mm en hebben een lengte van circa een meter:
1.jpg

Daarna door met de bovenbouw, vorige update eindigde met alleen een center met een sleepringmodule en kogellager, hierop komt dus deze schijf te liggen:
2.jpg

waarin weer de volgende ton komt te staan:
3.jpg

Deze onderdelen had ik laten draaien en moesten daarna nog voorzien worden van alle boor- en tapgaten, welke ik met behulp van een verdeelplaat op m'n freesbank heb geboord:
4.jpg

5.jpg

En uiteindelijk vanaf onderen gezien waarbij de bovenste ton al vastgezet is aan de schijf met een aantal schroeven:
6.jpg

Gemonteerd op de middenbouw ziet het geheel er dan alsvolgt uit:
7.jpg

Voor de aandrijving is in dit geval een behoorlijk groot tandwiel nodig. Ik heb hiervoor een tandwiel met een diameter van circa 12 cm laten maken:
8.jpg

waarbij het kleine aandrijftandwiel direct op de motorsteun komt te zitten uiteindelijk:
9.jpg

Met de grote krans gemonteerd aan de schijf en ook samengevoegd met het eerder getoonde center ziet het geheel er van onderen dan als volgt uit:
13.jpg

Vooraf had ik hiervan deze tekening gemaakt, welke goed aansluit bij het uiteindelijke resultaat:
14.jpg

Als het geheel uiteindelijk geplaatst wordt op de middenbouw en ook de motorsteun geplaatst wordt vormt da het volgende geheel:
15.jpg

En nog even van wat verder af genomen:
16.jpg

En de volgende update zal verder gaan met de armen, waar ondertussen een stapeltje polystyreen al voor klaar ligt:
17.jpg

Ik zal (als ik het niet vergeet ;)) met enkele weken weer een volgende update plaatsen.

Ziet er gelikt uit idd. Ben wel benieuwd naar het vervolg. En soms zijn er mensen nodig om een topic nieuw leven in te blazen :-)

Hallo Wout,

Een mooi stukje modelbouw vakwerk.

Veel succes met de verdere (af)bouw, ik blijf dit topic zeker volgen, want ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat !

hallo,
ik weet dat dit topic al ouder als een jaar is, dus wanneer ik dit bericht niet had mogen plaatsen, mijn excuses. Nu is het zo dat ik naast boten ook redelijk geïnteresseerd ben ik kermismodellen en ik regelmatig op Themep... kijk.
dus voor de geïnteresseerde het project is hier te volgen:
[1:15] Soundfactory - Themepark.nl
Het project is inmiddels al in een verder gevorderd stadium en ik moet zeggen, het ziet er goed uit.
gr Mike

Nogmaals mijn excuses als ik dit niet had mogen plaatsen maar ik bedacht me dat er misschien wel mensen waren die geïnteresseerd zijn in het vervolg.

En weer is er iemand mij een stap voor, ik was toevallig bezig foto's uit te zoeken afgelopen dagen om hier weer te gaan updaten....en dan hopelijk wel vol te houden ;).

Klopt inderdaad dat alles daar allang staat, ook op Facebook is de voortgang tegenwoordig te vinden. Binnenkort dus hier ook weer een update, maar ik had zoveel foto's dat er eerst grootschalig opgeruimd moest worden (ruim 1500 foto's) voor ik is een goede selectie kan maken voor hier.

Laatst bewerkt:
Back