T
Teus
Guest
Aangestoken door alle mooie bouwverslagen, moet ik er zelf ook maar aan geloven.........
Dus bij deze het begin van mijn bouwverslag van de Fokker D-VIII. Het wordt/is een eigen ontwerp in schaal 1:3,5 met een resulterende spanwijdte van 2.39 mtr, en als motor is een 62cc Zenoah de gelukkige geworden.
Waarom nu schaal 1/3.5 zullen er vast een paar denken! Dat is gekomen omdat mijn uitgangspunt de motorkap van de "pup" van Toni Clark is. Deze is 30cm en teruggerekend naar originele afmetingen kwam ik op schaal 1:3,5.
de bouw is vorig jaar al begonnen, maar lag door weinig tijd
zin enz. bijna een jaar stil. Ik heb inmiddels de romp in grote lijnen gereed incl. het verende landingsgestel en tussenvleugel en ben nu de net aangeschafte motor aan het inpassen.
de volgende stap wordt waarschijnlijk eerst de vleugel, maar we zien wel. De planning is om hem het volgende seizoen te vliegen.
Hieronder alvast een paar foto's van de vorderingen.
Teus.

Dus bij deze het begin van mijn bouwverslag van de Fokker D-VIII. Het wordt/is een eigen ontwerp in schaal 1:3,5 met een resulterende spanwijdte van 2.39 mtr, en als motor is een 62cc Zenoah de gelukkige geworden.
Waarom nu schaal 1/3.5 zullen er vast een paar denken! Dat is gekomen omdat mijn uitgangspunt de motorkap van de "pup" van Toni Clark is. Deze is 30cm en teruggerekend naar originele afmetingen kwam ik op schaal 1:3,5.
de bouw is vorig jaar al begonnen, maar lag door weinig tijd

de volgende stap wordt waarschijnlijk eerst de vleugel, maar we zien wel. De planning is om hem het volgende seizoen te vliegen.
Hieronder alvast een paar foto's van de vorderingen.
Teus.

Laatst bewerkt door een moderator: