1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Oke ik dacht dat het een gesloten buis zou moeten zijn tot de uitgang toe.

De eerste poging wordt ondertussen gewaagt.
Eerst de afstand van de motor tot de koker opvullen.


Nu de koker op maat maken en die over de motor schuiven en lijmen in de kap.
Ondertussen ligt het nu te drogen.
Ben benieuwd of het aan de kap vast komt, als dat gelukt is kunnen we kijken hoe hij verder afgewerkt moet worden.
 
Laatst bewerkt:
De koker komt nu tot de achterkant van de motor.
Ik begrijp van jullie dat dat goed is toch?

Nu zit de koker nog niet helemaal tegen de voorkant opgesloten.
De hapjes aan de achterkant komen tegen de bouten van de motor.

Om nu de voorkant dicht te maken lijm ik er kleine stukjes in die ik op zijn plek hou met magneetjes tot de bruislijm droog is.

Als dit nu na goed testen de juiste koeling geeft snij ik het deprom los en maak er een balsa koker van die ik aan beide kanten lamineer.
Tenminste dat is de bedoeling.
Ik ben veel te bang dat het deprom in de motor terecht kom.

Wat denken jullie is dit goed zo?
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk voelt het best stevig aan hoe het nu is.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me prima in orde Bert. Hoeveel ruimte zit er tussen koker en motor?
(kan de speling lastig schatten vanaf de foto)

PS testen alleen in de lucht, statisch werkt de koeling niet optimaal (geen aanstomende lucht).

Gerben
 
Hij heeft nu een mm of 4 ruimte.
Minder durfde ik niet.

verstuurd met mijn smartphone
 
a2a-piper-cub-2.jpg


dit is ook een manier en schaal .
 
Ron, het voelde erg stijf aan vandaar dat mijn angst na dat de koker vast zat weg is.

Serge er zitten nu twee gaten aan de onderkant die zo gemaakt zijn dat ze zuigen.
Ook heb ik in het spant achter de motor het gat 3 keer zo groot gemaakt en een ruit verwijderd.

Nu eerst maar eens vliegen en kijken wat de temperatuur doet.
Als het een beetje weer is kan ik zaterdag een minimoa van 6 meter slepen.
Dat lijkt me een aardig test.
 
Hahaha kijk jij haalt alle twijfel bij me weg.
Bedankt.

Na het testen ga ik de temperatuur sensor op de regelaar leggen.
Kijken hoe die zich houd.
Stap voor stap komen we er wel.

verstuurd met mijn smartphone
 
Waar ga je zaterdag vliegen?
Ik wil morgen nog een laatste test op het veld doen met de ASG en dan zou hij mogen vliegen.
Ik voel me ook goed en helder dus het zou kunnen.

GJ
 
Ik ben in Hedel uitgenodigd.
Maar het moet wel droog zijn hoor.
Ik weet het adres nog niet misschien moet je je ergens melden.

verstuurd met mijn smartphone
 
Het is ergens op de zeedijk in Hedel Gert-Jan.
Maar je moet je wel aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Even bij Bertus, en het nieuwe modelvliegveld wezen kijken.
Mooi veldje, jammer dat de wind redelijk sterk was en cross stond en het daarom in de verte nogal turbulent was.
Maar.. de regelaar doet het goed, motortemperatuur was na een sleep naar 300 meter 38 graden bij een buitentemperatuur van 18 graden.
Hij sleepte een DG500 van 630cm van Clemens.


GJ
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Gert Jan.
Later ging het steeds beter maar het was een smerige crosswind die ook nog eens turbulent was.
De zwever sleept ook erg zwaar, dat is toch een groot verschil de een of andere zwever.
Later toen de wind wat rechter op het veld kwam zijn we iedere keer op gewenste hoogte gekomen.
De regelaar werkt perfect de koeling lijkt inderdaad ook goed.

Ik heb een geweldige dag gehad.
verstuurd met mijn smartphone
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag heb ik wel weer wat dingen geleerd.
Op advies van Biggs ga ik mijn sleeplijn nog langer maken.
Tijdens de start met crosswind legde ik de sleeplijn altijd aan de wind kant op het stabilo.
Dit omdat ik bang was dat de sleeplijn onder het stabilo zou waaien tijdens het taxiën.
Tijdens de start mocht dan de zwever nooit iets met de wind mee drijven, anders zou hij mijn staart omtrekken.
Nooit bij stilgestaan dat het makkelijker kan.:p
We zijn dus nooit te oud om te leren.

Voor de oplettende lezer de minimoa was er trouwens niet.
 
Vandaag voor het eerst een 17 kilo zwever omhoog gesleept.
De bochten worden al wel lastiger, maar sommige kisten van 14 kilo slepen ook erg lastig.
Het was deze zwever.
Hier even later achter een benzine sleper.
 
Laatst bewerkt:
Bertus, ik heb in geen enkel model een failsave ingeprogrammeerd.
Ik ga hem alleen in mijn turbinekist inprogrammeren, in andere modellen vind ik het onzin.

We weten ook hoe het komt dat je spul in de failsave schiet, je moet je zendantenne haaks op je model hebben en niet het puntje van de antenne naar het model richten.
Dus... even je antenne buigen.

Zaterdag mag je trouwens ook mijn 6.6 meter Nimbus slepen, alles zit nu ingebouwd en hij is gebalanceerd, moet alleen nog wat dingen programmeren, eigenlijk moet ik een andere zender hebben, ik kom mogelijkheden tekort.


GJ
 
Back
Top