1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Gert Jan de fail safe is bij biggs verplicht.

Ik ga vanmiddag ik kijken of ik het ontvangertje van de telemetrie anders kan monteren zodat de antenne 90 graden kan.
Misschien een steuntje er voor maken.

Haha mogelijkheden in een zender te kort komen dat klinkt bekent in de oren.;)
 
Gert Jan de fail safe is bij biggs verplicht.

Terecht!

Voor motorkisten gas dicht, zodat-ie niet met vol gas draaiende motor naar beneden komt. Daarnaast een beetje richting en down om te voorkomen, dat-ie in rechte lijn in de verte kan verdwijnen. Uiteraard weet je nooit in welke positie het model vliegt als de verbinding verloren raakt, maar als het mis gaat heb je wel graag dat-ie binnen het zicht tot moeilijk-bouwpakket wordt gereduceerd en niet, dat-ie door blijft vliegen tot in de bewoonde wereld.
 
Laatst bewerkt:
Hij is namelijk met de thermiek mee omhoog gegaan en nooit meer terug gevonden.
Sinds dien ben ik de fail safe standaard gaan gebruiken en ook het adres zit nu in al mijn kisten.
 
Laatst bewerkt:
En je kan de ontvanger niet programmeren denk ik, zoals bij Jeti.
Maar waar maak je je zorgen om, het probleem zit niet in de failsave maar in de zend antenne.
Failsave is zooo overschat ;-)

GJ
 
Ik heb de telemetrie ondertussen anders op mijn zender bevestigd.
De zender antenne kan nu weer dwars.
Het is best lastig als tijdens het slepen je motor uit gaat.
Zaterdag hoop ik genoeg te kunnen testen.
 
Nu waren de zwevers wel minder groot en het was buiten minder warm maar ik ben nu erg tevreden.

Elektro sleep meetings zijn echt erg leuk.
 
Laatst bewerkt:
De motor draait gewoon maar de regelaar blijft piepen.
Hij piept twee keer dan een paar seconden niets dan weer twee keer piep enz.
Wat kan dat zijn?

verstuurd met mijn smartphone
 
Laatst bewerkt:
Hoe piept ie?
3 piepjes, even stil en weer 3 piepjes?
Dan zou de regelaar te heet geworden of overbelast zijn.
Maar het probleem zou dan misschien toch in de motor zitten?
Magneten nog allemaal vast?

Ik zal maandag even contact voor je opnemen met Sunrise.
Ik heb nog een reserve-regelaar liggen dus dat is niet het probleem maar als je motor niet OK is dan gaat de andere regelaar er ook aan.

GJ
 
Hey Gert Jan.
volgens mij 2 piepjes even rust dan weer twee piepjes.
Ik wil maandag de motor uit elkaar halen en kijken of ik wat kan vinden.
De motor voelt goed en is niet te warm geweest (50 graden)

Ik heb ook niet meer als 78 A getrokken volgens mij, maar wel een aardig poosje achter elkaar.
Hoe krijg ik die piep weer uit want hij blijft het doen?
 
Als het een hoge toon is, gevolgd door een lage toon dan is er iets mis met de "gas dicht" positie van de gasstick. Deze komt dan niet overeen met de positie die de esc wil zien. In de zender iets gewijzigd aan de eindstanden van de gasstick? Staat de trim naar beneden?

Jeti schrijft dit:

The controller has recognized an incorrect throttle control pulse. Check the transmitter throttle setup to make sure that the throttle output is actually zero at the low stick position. If necessary, reverse the throttle in your transmitter or check your throttle throw setups
 
NPS< het is geen Jeti maar een YGE (Sunrise).

Als de nulpositie niet OK zou zijn dan zou de regelaar niet scherp stellen.

Bertus, loop anders het hele programmeerprogramma even door, dus opnieuw programmeren, misschien is er iets misgegaan en is er iets in de programmering veranderd.

Een raar geluid zou op een timingprobleem kunnen duiden.
Of... is er misschien 1 motordraad niet goed gesoldeerd (lijkt me sterk maar je weet maar nooit).

GJ
 
Gert Jan ik heb nu de motor uit elkaar daar is niets aan te zien.
 
Laatst bewerkt:
Altijd handig, een hamer bij de hand..

Die losse draad, het zou kunnen dat het door overgangsweerstand heet geworden en de soldeer losgekomen is.

2 piepjes / pauze en 2 piepjes zouden een laag voltage moeten betekenen.
Of je regelaar is zijn instellingen kwijt (of verandert) of je spanning uit je lipo's is te laag.

Eerst maar even alles opnieuw inproggen.
De instellingen stuur ik je wel even per PB.

GJ
 
Hey Gert Jan bedankt voor je pb.

Ik heb de draad nu wel goed gesoldeerd en de kaart opnieuw in geprogrammeerd.
De piepjes zijn over en de motor lijkt weer als een zonnetje te lopen.

Ik ben nu bezig van koolstof een nieuw achter landingsgestel te maken hij wordt gelijk wat dikker.
 
Laatst bewerkt:
Een nieuw koolstof blad voor het staartwiel maken heb ik als het volgt gedaan.

Hier het gebroken deel.

Nadat het koolstof eerst is aan elkaar gelijmd kon ik de een mal maken voor de nieuwe.

Dan ziet de mal er zo uit.
Ze zitten beide in de tape om niet te hechten aan het hout.

Dan een flink aantal strookjes koolstof geknipt.
Hoe dik de mat is weet ik niet maar het is vrij dik. (het is de enige koolstof mat die ik heb;)).

Dan in soppen en persen.
Nu geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top