1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Tuurlijk kan hij op 2 lipo's (als dat echt het probleem is).
Gewoon en spanningregelaar ertussen, hooguit 2 kwartjes handel.

GJ
 
Vandaag een nieuwe rolroerservo geplaatst.

Morgen hoop ik weer te kunnen slepen.
 
Laatst bewerkt:
Verder weer een super dag gehad 3 man veel kunnen slepen.
Deze week hoop ik me er weer in de regelaar en de telemetrie te kunnen verdiepen.
Zal met enige schroom weer de tijd van mijn maat in moeten roepen.

Met mijn smartphone verstuurd
 
Laatst bewerkt:
@ Bertus, ik las ergens dat jouw motor hallfstick al volgas loopt, je weet toch dat je de regelaar kunt leren ?
 
Volgens mij gaat hij in beide gevallen van 0 tot 100 %
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de prachtige velgen gemonteerd man wat ben ik er blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Hier de foto's van de

Een stukje

Wieldop
 
Laatst bewerkt:
Zou het zelf zo niet aansluiten. De veiligheidsconnector zou ik tussen de dubbele connector voor het aansluiten van de accu's en de stroomsensor plaatsen en niet in de zwarte min leiding, maar in de rode plus leiding.

In de huidige situatie is de stroomsensor ingeschakeld zodra je de accu's aansluit. De veiligheidsconnector heeft hier nu geen invloed op. Bovendien kunnen er door de onderbroken min (veiligheidsconnector los), die ook de gemeenschappelijke min is er via de stroomsensor rare ciruits ontstaan die de sensor vernielen.
 
Laatst bewerkt:
Straks krijg ik een andere sensor die zit om de plusleiding.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je de hele stroomvoorzienig van je Piper hebt opgebouwd, maar de kans is erg groot dat de oorzaak ligt in het onderbreken van de min draad naar de ESC terwijl de sensor al aan de accusanning is aangesloten.
 
Dus ook al heb ik straks een sensor die om de plus gaat kan ik beter altijd de plus onderbreken?
 
Laatst bewerkt:
Eèn van de tien geboden van de elektrotechniek luidt: " Plaats nooit een schakelaar (en dat is jouw veiligheidsconnector) in een massadraad" .

Ee ander gebod luidt: "Plaats een schakelaar die een systeem uitschakeld direct achter de voeding". In bij jou niet het geval. Bij aangesloten LiPo's en verwijderde veiligheidsconnector blijft de stroomsensor ingeschakeld.
 
Een stroomsensor met een ferritring en een Hallsensor meet het magetisch veld om de draad. De sterkte van dit veld is een maat voor de stroom door de draad. Het is contactloos meten.
De veligheidsconnector zit dan weer direct achter de LiPo. Maar die onderbreking door de veiligheidsconnector in de min draad zit me niet lekker.

Maar ga je de accuspanning nog meten? In dat geval zou ik de veiligheidsconnector zeker verplaatsen naar de plus draad en de plusdraad van de spanningsmeter aansluiten na de veiligheidsconnector. Ander beland je in dezelfde situatie.

Zou de connector eigenlijk voor de zekerheid altijd verplaatsen naar de plus draad....
 
De accu spanning meet ik via de balanceer stekker.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top