.
M`n kisten lagen op de bouwzolder onder een dikke laag (balsa)stof.
Viel niet tegen op te poetsen want er wordt nogal vaak geschuurd...
Ik had nog een klein kamertje in huis wat geen bestemming had en alleen wat dozen stonden.
Vandaag die kamer omgebouwd tot vliegtuigopslagkamer waar de kisten mooi zonder balsastof kunnen hangen.
Er zijn verschillende topics/postings over "hoe sla jij je vliegtuigen op"...
Hierbij een methode die je vaak tegenkomt op internet, prima werkt en er naar mijn mening mooi strak uitziet.
Als eerste een bracketsysteem tegen de wand gemaakt (er zijn vele vergelijkbare systemen):
Isolatie hoes uit de bouwmarkt als bescherming voor de kisten op de metalen brackets.
Een hoes is 1m lang, mijn brackets zijn 40cm lang, dus ik knip 3 stukken van 33,3cm uit 1m:
Dan het 3D puzzelen van welke kist waar, qua (onderlinge) ruimte en het gemak van pakken en terug plaatsen:
Zo is het geworden, de schaalkisten hier:
De sport(schaal) kisten hangen aan de andere wand, daarin slaat ook de deur open vandaar de sparing.
Boven de Hellcat is nog mooi ruimte voor de ME-163 Komet en DH-108 Swallow straks:
Op de bouwzolder weer veel ruimte

Van de huidige bouw/afwerk projecten de vleugels in het rek waar eerst de andere vleugels in lagen:
En de rompen onder het schuine dak waar eerst de andere kisten lagen:
Zoals te zien is op bovenstaande foto heb ik de romp van de Bf-109 met light weight filler ingesmeerd.
Dat wordt er voor 98% weer afgeschuurd, maar dat geeft niet...
Het stof komt niet meer op m`n andere kisten
Morgen weer verder met de Messerschmitt Bf-109 G4/R6, schuren dus!
Groeten, Ramses
.