1:8 buggy/truggy brushless topic

Hey mensen,

Hier een algemeen topic voor zoals de naam al zegt, 1:8 buggy's en truggy's die BL powered zijn!

Ik ben zelf helemaal Ofna fan, nadat ik een Ofna Ultra MBX heb gehad(nitro) dus deze auto leek mij wel leuk:

hyper-9e-head-big.jpg

Smal chassis, goede gewichtsverdeling en een vette body spreken mij wel aan.

Ik wil de hobby weer eens oppakken dus ben een beetje aan het kijken naar alle modellen buggy's/truggy's. Het is alelen zo dat nu bijna elk merk er wel mee komt, dus dat maakt het de keuze er nou niet bepaald makkelijker op.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Ik ben nogsteeds LST fan :p Hij is nogsteeds niet af, maar accu is onderweg en kan vandaag, morgen of volgende week aankomen. Dan zal ie af zijn, met Plettenberg Bigmaxximum en Quark 125B airmaster :)

Maar wil je geen MT? Ga gewoon voor een Ofna en bouw die om als je toch al goede ervaring had met dat merk :)

te gek, een apart onderdeel op het forum voor BL !

ikzelf probeer een RC8T-E klaar te stomen maar omwille van het budget wat ik nodig heb om de electronica in orde te krijgen moet ik mijn losi BL(by fioroni) buggy verkopen.
helaas vind ik er geen koper voor :(

de Revo mag meedoen aan de Truggy Cup. Dus voor mij is het gewoon een Truggy hoor. :)

(is een grensgeval.. maar welke betere definitie van truggy kun je hebben als dat het mee mag doen met wedstrijden alleen maar voor truggy's? :p )

De Ishima is ook erg nice, ach, de LRP is ook wel mooi... Er is zoveel moois:)

ERBE is geen truggy, geen center diff en niet een truggy lay-out. Maar die discussie kappen we nu maar een keer.
Topic is voor buggy's en truggy's die BL worden geleverd!

Greetz,
Joram

Een ''classic'' truggychassis is vlak, met dezelfde opbouw als een buggy. Daar stamt hij ook vanaf.
ERBE is vanuit een héél anders oogpunt opgebouwd, meer MT style, als je snapt wat ik bedoel!

diff locken doet niemand, dus niet van toepassing:p Dan is het een ''halve'' truggy, om het een beetje te verwoorden XD

ps, Maar nu stoppen we er echt mee, ON-TOPIC:D

Greetz,
Joram

Ik heb neit echt zin om te stoppen. (omdat ik gewoon gelijk heb :p )
De Revo heeft geen vlak chassis, omdat deze voor electro is ontwikkeld, neit voor Nitro and daarna omgebouwd. bij het ontwerpen hebben ze de accu's juist zo laag mogelijk geplaatst.
ps: voor de ERBE kun je gewoon een middendiff krijgen hoor. ;)

PPS, een Truggy is een kruising tussen een monstertruck en een buggy. dus duh als hij trekjes van een MT heeft. :p

Alsof de nieuwste E truggy's omgebouwd zijn. Zijn ook speciaal ontwikkeld en rijden een ERBE er dik uit, ookal kun je er een middendiff in bouwen.
Ze liggen veel lager en zijn super doordacht ontworpen!

Trekjes van MT, ja de grotere banden, langer en breder, maar geen MT soort chassis!!!

Greetz,
Joram

Alsof de nieuwste E truggy's omgebouwd zijn. Zijn ook speciaal ontwikkeld en rijden een ERBE er dik uit, ookal kun je er een middendiff in bouwen.
Ze liggen veel lager en zijn super doordacht ontworpen!

Trekjes van MT, ja de grotere banden, langer en breder, maar geen MT soort chassis!!!

Greetz,
Joram

zoals 2 verticale platen? oh wacht, dat heeft de Revo ook niet :rolleyes:

mijn punt is, de definitie van 'Truggy' is te vaag te kunnen zeggen dat een auto zoals de Revo er nu wel of geen is.

PS: die nieuwe truggies lijken aardig op een nitro conversie vind ik hoor. zeg neit dat het verkeerd is, maar het is niets echt neiuws.
en dat ze de Revo er zo vierkant uitrijden wil ik nog wel eens zien. ;) koop er maar een en meet me at the track. :p

kap nou met deze onzin discussie. Een revo is geen truggy in de zin van wedstrijdauto's en zal in handen van dezelfde rijder ook altijd langzamer zijn dan een truggy. Met truggy's is het nu toch echt wel duidelijk hoe die eruit dienen te zien, een Losi 2.oT, een Mugen 6T, Kyosho ST-RR, Hobao ST etc, een Revo rijdt in ieder ander land dan Nederland echt niet mee in de wedstrijden, hier mag dat in de truggycup door het 'vrijheid-blijheid idee' en dat is ook prima. Dit topic is door de starter gestart voor buggy's en truggy's, niet voor de Revo, is daar al geen topic voor?

Gelukkig zie je nu dat bijna alle fabrikanten met een brushless conversie komen voor hun brandstofmodellen. Ik blijf dan echter het idee hebben dat het een conversie is, dus een aanpassing...en dat is nooit optimaal. De markt is er jammer genoeg nog niet naar, maar in de toekomst verwacht ik toch dat ze een buggy of truggy van de grond af gaan opbouwen rondom de electromotoren en accu's.

Back