1 persoons duikboot zelf bouwen

Discussie in 'Duikboten' gestart door Stofwolk, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanmos

    sanmos

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    325
    Locatie:
    nijkerk
    raf denk om u bloed druk hier Deep Flight Submersibles wat nodig is voor een submersibel tot 20 meter let wel dat zijn u.s regels!
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    dat zijn eigenlijk geen echte duikboten
    dat zijn schepen die naar onder varen net zoals die dolfijn die hier gepost was
    eigenlijk kan je het beter vergelijken met een vliegtuig dat onder water vliegt
    de geeltjes die door mark en mij zijn ontwikkeld varen op dezelfde manier


    deze boten kosten 1.500.000 dollar
    ik denk dat het een kleinbeetje boven het budget van de Topic poster gaat gaan
    er is aan de ontwikkeling van deze boten 20 jaar gewerkt door een marine engineur

    als je het filmpje afspeelt en je engels is goed genoeg dan zeggen ze zelfs hoe de boot duikt

    als de motor stopt komt hij naar boven als een kurk
    als nog kan je niet uit de boot daar hij haast geen drijfvermogen heeft
    en bij het openen van de koepels de boot meteen vol water zou lopen
    als je op de site gaat zien dan kom je de naam BRANSON tegen ??? roept dat niet ergens herinneringen op

    hier de slechte vertaling van een stukje van de site

    Ontworpen en gebouwd door de beroemde ingenieur, Graham Hawkes, van Hawkes Ocean Technologies, DeepFlight Merlin vertegenwoordigt een nieuwe klasse van high-performance, positief drijfvermogen voertuigen die veilig uitbreiding van de algemene mogelijkheden van duiken, terwijl het aanbieden van de unieke ervaring van onderwater vlucht. In tegenstelling tot alle conventionele duikboten die gebruik ballast te zinken in het water, de DeepFlight duikboten gebruikt neerwaartse "lift" op de vleugels naar beneden vliegen naar diepte.

    groetjes raf
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
  3. JiB

    JiB Guest

    Kijk, daar sluit ik mij nou volledig bij aan. Bondig, helder en duidelijk! Daar zouden wat snorren hier een voorbeeld aan kunnen nemen.
     
  4. JiB

    JiB Guest

    Nou leer mij dan maar wat nieuws: waar staat dat dat duikboten niet onder het BPR vallen? Volgens Skiff wordt de term niet genoemd...
    Hier een hulpje: wetten.nl - Zoekresultaten
    Het was inderdaad een aanname van mij dat de OP niet boven de 15 meter wil gaan bouwen, maar waarom zou dit geen terechte aanname zijn? Als hij het benodigde budget voor een onderzeeer van 16 meter heeft, dan komt hij toch niet hier op MBF vragen stellen?
     
  5. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    Met een duikboot naar 400 meter diepte terwijl er een duiker bovenop zit? Blijft er dan niet een heel plat duikertje over?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    @ vliegeniertje

    nee er blijft geen plat duikertje over
    deze duikers zijn beroeps duikers en die weten zeker wel wat er kan en niet
    hun materiaal moet je niet vergelijken met hobby duiktoestanden

    dus nee niet flesje op de rug brilletje op snorkeltje er bij en de plomp in

    is meer van helm met radio
    verwarmt duikers pak en warm water, lucht mix,electro en andere toestanden in de navelstreng waar ze mee aan de duik klok vast zitten
    na het werk terug de klok in waarna deze wordt afgesloten en terug naar boven gebracht
    daar schuift die op een speciale houder langs waar de duikers terug in een kompartiment komen waar ze kunnen ontspannen en wachten op de volgende duik
    deze mensen blijven dus een paar dagen op diepte in deze toestanden

    groetjes raf
     
  7. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    het forum duikboten schijnt toch wel interessant te zijn.
    Er komen steeds meer mensen kijken van de andere forums die niets met duikboten te maken hebben.

    @Raf,
    wanneer begin je met deze luchtspiegeling te bouwen in opdracht?
    Kun je goed geld verdienen en voorlopig niet zonder werk.


    @Vliegeniertje,
    platte duikertjes zijn wat makkelijk te vervoeren.
    Er kunnen er dan heeeeeeeeeeel veel in een auto


    Hein
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo hijn

    deze boot is onder constructie bij JTS
    dacht ik over laatst nog te weten

    dus geen luchtspiegeling meer maar een realiteit

    en goed geld verdienen vergeet het maar
    de eerste boot kost altijd meer dan een productie boot
    groetjes raf
    ps als het mee valt en ik heb de planen kan ik er nog altijd een modelletje van maken hahaha
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Nee dat ga ik niet doen, leer jij eerst maar eens het BPR goed te interpreteren... Net zoals Skiff dat doet bij het wetboek... Want die snapt er ook niks van...

    Maar als jullie de advocaat uit willen hangen, of om te laten zien hoe goed jullie met de wet om weten te gaan, be my guest...

    Van mij krijgen jullie gelijk... Want hier barst zo een discussie los wat niets met duikboten te maken heeft. Als je graag wil laten zien hoe goed je bent met wetten, ga dan naar een ander forum... Ik neem jullie pas serieus als je wetten gestudeerd hebt, of werkzaam ben in het gebied waarbij je continu met het BPR of RPR te maken hebt.

    Hier in deze hoek bouwen we MODELDUIKBOTEN... En nee ik zit niet te springen op iemand die denkt het BPR (of het RPR) beter te weten dan ik...

    Dat doen mijn collega's al, en dat puur ter verrijking van de kennis voor elkaar... Om de boel scherp te houden zullen we maar zeggen...

    Daar heb ik jullie niet voor nodig...

    Dit lijkt een topic te gaan worden van ''welles nietes'' op kleuterschool nivo... Daar heb ik geen behoefte aan, en ik ben niet de enige...

    Dit wordt mijn laatste posting in dit topic... Want ik gan nu ff verder met mijn Akula, zodat ik binenkort weer een update kan gaan doen... Mét foto's...;)
     
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    amen over en uit
     
  11. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik wil ook even reageren op deze topic daar ik verleden jaar twee kloel/verwarmings systemen gereviseerd heb,één voor standby.
    Deze worden gebruikt voor het dagverblijf van de duikers die onder druk staan naar gelang de diepte waarin ze opereren en kan maximaal 6 personen bevatten ,en van hier uit gaan de duikers via een sluis naar de duikklok,meestal twee personen per keer om elkaar ook een beetje in de gaten te houden.Dat dagverblijf met de sluis staat gewoon aan dek van een poton en kunnen de duikers weken aan een stuk van uit dit dagverblijf opereren.Eten wordt door een klein sluisje aan gegeven en het toilet spoelen gaat vanzelf daar het verblijf onder druk staat.
    Ik heb dit in opdracht van SMITBERGING gedaan en het geheel was voor hen nieuw en de eerste klus was om op honderd meter diep restanten van olie uit een tanker te halen die voor de kust van Genua in Italié gezonken was,hiervan is een rapportage gemaakt en op het NATONAL GEOGRAFIC CHANEL uitgezonden.
    Ik heb in Rotterdam twee proefduiken meegemaakt om ook mijn gereviseerde apparaten in de gaten te houden en aan het geheel worden veel eisen gesteld.

    Ik wil hiermee zeggen,zoals meerdere modelduikbootbouwers al aangeven,het niet eenvoudig is zomaar een éépersoonduikbootje te bouwen.

    Gr.Joop
     
  12. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    @mdvn en raf

    Hahaha, dat zou voor de duikboot ook goed zijn, is ie ineens 8 persoons voor hetzelfde geld.

    Maar serieus nooit geweten dat mensen zo diep zouden kunnen duiken zonder boot (40 bar aan druk is redelijk massief). Een marine duikboot stopt er mee bij de +/- 300 meter las ik ergens. En die zijn volgens mij net iets steviger dan een pak met helm. Je gaat je bijna afvragen waarom ze de bemanning van de koersk niet even hebben gered (op "slechts" 130m diepte).
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo


    dat is de reden dat jij vliegt en ik duikboten bouw

    als je geen deurtje naar buiten hebt is het moeilijk om door de romp heen te komen


    hoe wilde je het gaan doen dan ????
    niet elke duikboot heeft een sas om iemand naar buiten te laten
    en weg schieten door een torpedolanseerbuis is nu ook niet confortabel

    als zo een dsrv op een duikboot land dan gaat die met een soort schort over een luik staan
    dan maakt hij de druk in de schort door het weg pompen van het water even groot als in de boot en brengt zijn eigen druk binnen in de dsrv ook op de gelijke druk
    zo blijft de boot aan de duikboot gedrukt en kan je het luik openen

    dit kan alleen maar onder een bepaalde hoek is deze te groot blijft de dsrv niet hangen

    waarom dit met de koersk niet is gebeurt
    door dat de dsrv's van de russen niet waren op geladen
    die stonden ergens onder een afdakje te verpieteren en waren niet duik klaar

    het afwijzen van vreemde reddings vaartuigen omdat in de koersk supper geheime torpedo's zaten
    heel de rommel is door het lekken van brandstof van zo een topedo begonnen maar dat gaat te ver om dat hier uit te leggen
    maar dat is de reden dat ze niet wilde dat er vreemde lui aan boort konden gaan kijken


    nog een reden dat alles en iedereen tot voorbij de komando brug dood was
    alleen in het achter steven (machine kamer)waren nog mensen in leven

    klinkt mischien erg maar hoeveel levens moet je op spel zetten om een paar mensen te PROBEREN redden

    ook heel de berging zat in een donkere wolk hoe dat is verlopen

    dat een duikboot maar 300 meter diep kan is veel gezegd
    de reden dat ze niet dieper gaan is dat het niet nodig is
    ook de raket lanceerbuizen geven dan problemen dan zou het water dichte seal dat in de deksel zit kunnen gaan lekken en zo de lanceerbuis laten vol lopen

    hunters kunnen echt wel dieper hoor maar dat vertellen ze je liever niet is ook een beetje geheim

    denk je nu echt dat een atoom duikboot maar 300 meter diep kan ????
    die diepte konden ze reeds halen met de duikboten uit WWII end e techniek heeft heus al die jaren niet stil gestaan

    groetjes raf
     
  14. JiB

    JiB Guest

    Tja, als je zo je discussies denkt te winnen, dan wordt het inderdaad een welles nietus verhaal, waarbij jij dan degene bent die allen maar nietus roept en boos word omdat je geen gelijk krijgt (daar zijn er wel meer van hier).

    Maar goed, of Stofwolk nog wat aan de antwoorden op zijn vraag heeft gehad(?):
    Het mag dus wel, als je je maar aan de regels houdt. Wat die regels zijn blijft hier nog een beetje onduidelijk. Volgens Skiff en mij geld het BPR en wettelijk gezien verder niets. Diverse onderdelen zullen misschien van een keurmerk moeten zijn voorzien, en dat moeten gewone duikflessen en rebreathers ook. Voor de rest heb ik geen regels hier genoemd zien worden, behalve misschien dat Hein vind dat je eerst genoeg gepost moet hebben voordat hij je serieus neemt (AKA circlejerk).
    Maar je _kan_ dus wel je persoonlijke mini-sub maken, voorbeelden genoeg op het internet te vinden. En als je een Nederlandse lead wil kan je misschien eens met die Emiel(?) van de sgt Pepper contact op nemen. Dat lijkt me nuttiger dan 10 raf's, mvdn-en Douglassen bij elkaar...
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo


    emiel heeft deze boot niet gebouwd
    deze boot is in duitsland gebouwd
    hij heeft hem na een transport ongeval terug opgeknapt
    en hij heeft coeigenschap in deze boot

    en JiB jij weet toch alles hoe het moet

    ga je gang

    ik heb nooit gezegd dat het NIET kan
    maar dat er regels en reglementen zijn die je moet volgen
    doe je dat niet is het weg gegooid geld
    en het kan natuurlijk ook zijn dat er een verschil is tussen de NL en de BE wetgeving daar ga ik me zelfs nog niet aan wagen



    groetjes
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  16. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hier zijn 2 foto's van de 1 mans boot die in Keulen geweest is.


    [​IMG]

    s'nachts zijn hem de schroeven nog van de boot gestolen

    [​IMG]

    Hij heeft er 1x mee gevaren en toen kreeg de politie lucht ervan.
    En het varen is meteen verboden.
    Het schip is compleet vaarklaar, (op de 2 schroeven na).
    Maar duiken mag hij niet meer.
    Op de foto nog 2 bekende vrienden uit het Antwerpse.


    [​IMG]

    Zoiets kan natuurlijk ook gebouwd worden
    Dit model is van iemand uit Amsterdam.

    Hein
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    wetten.nl - Wet- en regelgeving - BWBR0003628

    Ik zie hier geen duikboot tussen staan...


    wetten.nl - Wet- en regelgeving - BWBR0003628

    Zomaar 2 artikelen waarop je kan uitmaken dat je niet mag varen met een duikboot onderwater... Men heeft het (D: overige begrippen) ook over drijvend voorwerp, of drijvende inrichting... Zodra je onder gaat voldoet de duikboot niet meer aan het BPR, of RPR... En let je ook even op artikel 1.09 lid 3?

    Maar ja, dan moet je wel weten waar je moet zoeken he?

    Nee, met die info en advies waar jij mee aankomt, daar heeft ie wat aan...

    Leer eens zoeken én lezen, en geef dan pas advies... Met je grote bek...
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  18. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ik heb liever met onderstaande personen te maken dan met zo iets als JiB

    "Dat lijkt me nuttiger dan 10 raf's, mvdn-en Douglassen bij elkaar... "".


    JiB,
    ik heb 2 vragen aan jou.
    1 ken je deze mansen persoonlijk?
    2 Mag je op een vliegveld ook gewoon rond rijden met je auto?
    En als ik vleugels aan mijn auto maak dan mag ik er toch zeker rondrijden he?
    Of heb je daar ook regels voor?


    En waar haal je dit vandaan?

    "behalve misschien dat Hein vind dat je eerst genoeg gepost moet hebben voordat hij je serieus neemt (AKA circlejerk).".


    @Douglas en Raf,
    het beste is dit topic te sluiten.
    Je weet toch, veel geblaat en weinig wol.
    Van toepassing op JiB.


    En denk aan jullie bloeddruk he.
    Negeren is het beste deze figuren.

    Hein
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Na dit hele verhaal te hebben doorgeworsteld werd ik er niet blij van.
    Sowieso word ik van de term "zeiksnorren" al niet vrolijk, (Zie hiernaast) maar mensen worden hier op een bepaalde manier afgefakkeld en daar hou ik niet zo van.

    Ik heb ooit één duikbootje gemonteerd (bouwen kon je het niet noemen) en vervolgens groot respect gekregen voor de mensen die uit niets een (schaal-) sub bouwen.
    Denk niet dat je dat "even" na gaat doen of hun kennis over bepaalde systemen kan evenaren.
    Tevens hebben er mensen in dit topic gepost die beroepsmatig met de wetgeving op het binnenwater te maken hebben.
    Ik mag aannemen dat zij weten waar het over gaat.

    Ik hoop dat de topicstarter een beetje op weg is geholpen. Als hij meer wil weten kan hij aan de persoon/personen die hij verkiest via PB verder gaan over dit onderwerp.
    Maar ik sluit deze discussie, voordat dit nog verder uit de hand loopt.
    En niet om wat voor andere reden dan ook.
    Problemen daarmee? Stuur een PB.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina