1ste watervliegmeeting 2008, wie, waar, wanneer???

wat me zo te binnenschiet --->

.... is er bij de zevenhuizerplas nu een horeca gelegenheid of moeten we de koffie corner zelf meenemen ???

.... 2 , mag er daar trouwens met een buitenboord motor achter de reddingsboot gevaren worden of worden de spierballen getest ???

... 3 , hebben jullie er ook zo veel zin in ???

Groeten, jeroen

1 maakt mij niet uit, broodje nemen we zelf wel (of is er weer catering??? Als de cateraar weer volledig hersteld is?!?!?)

2 zo niet dat zullen er voldoende koters zijn die hun spierballen willen testen,

3 neh eigenlijk niet zo :nooo:
Wat denk jij dan???? TUURLIJK HEBBEN WE ER ZIN IN :yes: :yes: :banana:

Bootje moet met de spierballen voorbewogen worden(roeispanen) tenzij er een bootje is met een elektro buitenboordmotor!
Er is zo'n 210mtr vanaf het strandje een eetgelegenheid genaamd de STRANDGAPER!
Wat de catering betreft zal ik weer het gaspitje meenemen en voor de koffie en de soep zorgen!
Ik zal binnenkort een kaartje plaatsen(google earth)en een routebeschrijving.

Mvgr hans

oke dan, de koffie corner gaat mee......

misschien ook de tosti hoek ??

zal voor het bootje zien of er een electro bbm te versieren is.

nu lekker verder klussen..

grtz.

Ik hoop dat het dezelfde weersomstandigheden zoals de vorige watervliegmeetings voor de Natte Vleugeltjes.
Als er iemand is die nog de tijd ervoor kan vinden om een vliegende knots op drijvers te maken dan lig ik in een deuk van het lachen:rolling:
Er is n.m.l zo'n 100mtr naast het strandje een nudisten strandje:rolling:
Ik zie het al helemaal voor me(laat je fantasie maar effe op de loop gaan).

Mvgr hans

100 m ernaast? Jammer, dus ik kan niet in mn nakie staan te vliegen :(
zenderknuppels lijken me ook een stuk veiliger.. ;)

Hmm, als daar maar weer geen lawaai gezeur van komt..

Niek,
Ik heb daar vaak genoeg gevlogen en dat zal totaal geen probleem zijn of worden als we daar lekker aan het vliegen zijn.

Mvgr hans

Dat was wel elektro he Hans ;-)

Maar in April zullen er weinig nudisten zijn dus ben niet zo bang voor klachten.

Mhhh, we zullen maar een extra kaartrjes gaan kopen voor de FCO 2 eens kijken of we wat foto`s en filmpjes kunnen maken ;-)

Ja dat is waar maar nogmaals ze zullen niet gaan klagen.
Zoveel kisten bij elkaar hebben ze nog niet meegemaakt dus wordt de geluidsoverlast (wat ik betwijfel) teniet gedaan door al dat moois op het strand ,water en in de lucht.:D
Trouwens ,Je hebt toch niet teveel naar P.R de Vries zitten kijken hé wat die opnamen betreft of wil je ze dit gaan aanbieden?:wink:

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Hier alle info wat betreft de watervliemeeting op 26 april 2008.
Allereerst even wat fotootjes.
DE PARKEERPLAATS:
parkeerplaats.JPG

Het weggetje naar het strandje.
paadje_naar_het_vliegstrandje.JPG

En hier het strandje waar vanaf gevlogen gaat worden.
strandsanering.JPG

vliegstrandje.JPG

Deze foto geeft de overzichtlokatie aan.
kaart_watervliegmmeeting.JPG

Ik kon de Strandgaper als dichtstebij krijgen als pinpointadres voor de route om gegevens te verstrekken voor routeplanner o.i.d.
Het adres is Strandweg 1, postcode 2761DM.
Ook heb ik een kaartje voor jullie om er te komen.
route_watervliegmeeting.JPG

Jullie moeten afslag 16 nemen richting Prins-Alexander.
Neem de Capelseweg richting Ommoord.
Daar staat ook al aangegeven met een bord om naar de rottemeren te komen.
Bij de eerste rotonde rechtsaf de Martin Luther Kingweg nemen.
Na ongeveer 700mtr rechtsaf de President Wilsonweg oprijden.
Na ongeveer 140mtr rechtsaf de Wollefoppenweg oprijden(daar staan ook het bord rottemeren/zevenhuizen.
na ongeveer 1 km over het hobbeltje linksaf gaan(daar staat ook het bord richting de strandgaper).
Deze alsmaar rechtdoor rijden en dan kom je vanzelf bij de strandgaper.
De weg met een scherpe bocht naar links vervolgen het dijkje op.
Op het dijkje rechtsaf en de eerste weg(bordje Zevenhuizen/Nieuwkerk) weer rechts nemen.Dat is de MIDDENWEG.
Deze afrijden totdat je een grote parkeerplaats aan de rechterkant ziet(tegenover een grote tuinderij met twee grote groene cilo's.)
Deze oprijden en vandaar wijst het zich vanzelf.

Ik heb vanochtend deze foto's gemaakt en ontdekte dat ze er druk bezig zijn om de stalen buizen die waren ingegraven te verwijderen.

Ook wordt de omgeving flink vlak gemaakt door middel van graafmachines.

De drijflijn die aan de paaltjes vastzit is verwijdert en hoop dat deze op 26 april nog niet is bevestigt want dan moet ik hem zelf even gaan losmaken.

Ik zal weer voor het rubberbootje zorgen zoals afgelopen keer.
Ook neem ik het gasbrandertje weer mee om koffie en soep met stokbrook te verzorgen.
Een broodje warme worst gaat er denk ik ook wel weer in.
Wat ik ook wel wil proberen te regelen is om na het vliegen een simpele maaltijd te regelen bij de Strandgaper voor jullie voor
uiteraard een kleine vergoeding(moet ik even informeren of dat mogenlijk is en wat het per persoon kost en wie daar aan mee wil doen).
Vergeet niet de absorbsiedoeken of opvangbakjes voor de brandstof mee te nemen(ik kan ook voor een groot zeil zorgen wat we in stukken kunnen snijden om daar de vliegtuigen op te zetten als er getankt wordt als extra).
Zo dat was het zo'n beetje.
Als er meer info is dan meld ik het weer.
Ook als er vragen zijn.

Mvgr hans

Ziet er echt uit als een TOP lokatie hans :thumbsup:

Als we hetzelfde weer mogen krijgen als de 2 afgelopen meetings dan wordt het helemaal geweldig.

Ben dan ook hard aan het werk om alle waterkisten gereed te krijgen :-)

absorbtiedoeken zal ik meenemen. gisteren nog even gekeken wat we hebben liggen en we zullen er aan een stuk of 50 toch wel genoeg hebben ???

hopelijk ga ik ze niet vergeten maar ik weet zeker dat jullie me daarbij gaan helpen......

# Berto,
je bent niet de enigste die dat aan het doen is.

#Pieter,
50 stuks van die doeken moet voldoende zijn.
Ik zal je er zeker aan herinneren.

Mvgr Hans

Zo, ik heb gelukkig vandaag de pup weer vliegklaar kunnen krijgen.
Het machinegeweer met ledje in de loop zit erop en met geluidsmodule en de rotatiemotor is ook volop bedrijfsvaardig.
Deze kist is dus voor de watervliegmeeting er helemaal klaar voor.

puppeteer.JPG

puppetier.JPG

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Mhhh wel hele kleine ronde drijvertjes Hans,
denk nog niet dat ie 100% klaar is ;-)

Maar ziet er wel heel mooi uit, nu er meer watervliegmeetings georganiseerd worden worden de kisten ook steeds mooier :yes:

Dat is een kleinigheid om dat te realiseren.
Ik heb twee landingsgestellen;)
Het is zoiets als een plug en play systeem.
Hij is dus ook klaar voor Oss!:D

Mvgr hans

Het is zoiets als een plug en play systeem.
Hij is dus ook klaar voor Oss!
Dat werkt goed he, heb ik ook op mijn Super Decathlon, ombouwen van land naar water versie ie maar iets van 10 minuten werk.

1 kist voor 3 doeleinden :D

ik kom ook

Ziet er heel goed uit.
Zal alvast mooi weer bestellen voor die dag,
Ik neem mijn TAXI III weer mee, die heb ik helemaal moeten strippen na de laatste keer.
alle lijm en folie lieten los,nu weer helemaal als nieuw met een nieuw uiterlijk. met 2 servo's op rol en als xtra flaps erop.
verder de 4cc vervangen 7.5 cc ,gaat veel beter.

drijvers

Vorig jaar in elst heb ik een camel gezien met 2 drijvers voor en nog een kleine achter.
zoiets zou ik ook graag voor mijn taxi III willen maken.
Dit is voor mij makkelijker (plug & play) .span taxi:1.60m. lang: 1.20m. gewicht 2.4 kg.
Kan iemand mij helpen aan een tekening of advies.

Kijkdie Taxi III met een 7,5cc zal zeker lekkerder gaan.

Afgelopen meetings was het altijd wel hangen en wurgen, hij deed het wel maar dan ook vaak maar net.

De Pup die je bedoelt is van Hans (Hannesie) hij kan je vast meer vertellen erover.

Hoi Edwin.
Als je dezelfde soort drijver setup wil hebben dan kan je denk ik de drijvers die ik heb kwa maten gewoon overnemen omdat de Pup bijna hetzelfde gewicht heeft.
Ik zal er een tekeningetje van maken met de maten erbij en hem hier voor je plaatsen.
Ik vindt het trouwens opvallend dat Ton helemaal niet reageerd.
Volgens mij zit ie in bouwcarantaine!
Mvgr hans

Back