Ja, ik denk dat het nu wel duidelijk is.
In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren is het zo dat een CE markering betekent dat het apparaat in de hele EU zowel verkocht als gebruikt mag worden tenzij een lidstaat daartegen bezwaar maakt (kijk de wet er maar op na - heb ik ook gedaan).
Uit de brief aan de Knvvl blijkt dat ons agentschap telecom geen bezwaar heeft tegen de Graupner apparatuur. Ergo: toegestaan in NL.
Uit Corrien's opmerkingen blijkt dat de Belgische telekom instantie wél bezwaar heeft gemaakt - jammer voor de zuiderburen

. Dit is consistent met de postings van Pieter Jan die aangeeft dat zijn bedrijf nog in onderhandeling is met de Belgische overheid.
De importeur/leverancier/fabrikant is door het plaatsen van de CE markering verantwoordelijk voor het daadwerkelijk voldoen aan de richtlijn. M.a.w. verzekeringstechnisch zijn we gedekt.
T.a.v. import: de CE markering geldt voor de hele EU, dus een apparaat met CE markering dat ergens in de EU aangeschaft is mag in NL gebruikt worden. Bij import van buiten de EU is de importeur verantwoordelijk. In geval van bestellen in de USA ben je zelf de importeur en ben je dus zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de CE markering.
Graupner geeft aan dat de DX-7 full-range is.
Ik denk dat het alles bij elkaar hiermee volkomen duidelijk is dat een in de EU gekochte DX-7 in NL gebruikt kan en mag worden voor full-range modelvliegerij.