2 meter F3A setup, advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
14 spoed is wel veel..

Heb nu een 20*13 besteld, scheelt ook niet zoveel meer dan. Ze raadden een 20.5*14 aan omdat het dan met harde wind beter zou gaan. Overigens; ik weet niet hoe het in de grote maten zit, maar de kleinere APC-E props zijn zo flexibel dat er maar weinig van de spoed overblijft als de motor flink wat toeren maakt. Op een 6S motor werd mij wel eens aangeraden om gewoon een brandstofprop te monteren.

Grt.

Overigens; ik weet niet hoe het in de grote maten zit, maar de kleinere APC-E props zijn zo flexibel dat er maar weinig van de spoed overblijft als de motor flink wat toeren maakt.
Ondanks dat de APC's-E props ook flexibel zijn in deze maten is mijn ervaring dat ze er toch harder mee vliegen dan met een carbon prop met precies dezelfde maat en bladvorm.

Ondanks dat de APC's-E props ook flexibel zijn in deze maten is mijn ervaring dat ze er toch harder mee vliegen dan met een carbon prop met precies dezelfde maat en bladvorm.

Ah ok, dan vertrouw ik daar maar op:) Groter dan 13 inch van de E-serie heb ik nooit gehad verder:)

Wij gebruiken in onze F3A modellen altijd van die 4mm contacten van MC Contact. De getwiste lamellen zorgen ervoor dat deze na zo'n 700 vluchten nog steeds even zwaar gaan als in het begin.

@Bert: Ik heb gezocht op MC Contact, maar kon helaas niets vinden. Kun je mij misschien vertellen waar je deze MC 4mm goudcontacten kunt bestellen?
Overigens; Excuses voor mijn - misschien iets wat bijdehande - opmerking over de benodigde precisie op de verschillende stuurvlakken. Ik had dit blijkbaar van mede F3A vlieger 'X' verkeerd begrepen, en ben vervolgens iets te enhousiast wezen typen.

Groet,

Julius

Ik zou ook graag willen weten waar die goudcontacten vandaag komen.....:)

De E-evolution is zaterdag helaas niet bezorgd, nieuwe hoop voor vandaag of morgen.....:rolleyes:

Misschien als we allemaal netjes recht gaan zitten en dan heel hard zijn naam roepen!

Ah, ik was een weekend in Duitsland geweest en had dit nog niet gezien.

De getwiste 4mm goud stekkers zijn van Corally en die kun je halen bij b.v. PK Model Racing Part no 16.44

Laatst bewerkt:
Br@m zei:
hmm link werkt niet maar conrad heeft héél veel van multicontact

Bij conrad is er als het goed is ook een knop 'productlink' en die link werkt wel..

Verder denk ik dat er te moeilijk gedacht wordt.. denk dat de meeste goudcontacten met de juiste maat, wel zullen werken.. 't is geen rocket-science ofzo..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back