2011 Europees Kampioenschap 1:8 Luxemburg

In principe had deze mensen een 5 jaar ban moeten krijgen van de EFRA evenementen. Dat had in mijn ogen wel indruk gemaakt.:rolleyes:
Slappe hap die EFRA , moet een echte kerel in zitting nemen:D
Wat voor jou Roelof?;)

Matrix banden hebben dus soppen nodig om mee te komen, dan weten jullie het

Hoezo? Ik smeer altijd banden in mijn auto voor de 1:8, maar wie zegt dat ik ze gebruik? Al "sop" ik al mijn banden, zolang ik ze niet gebruik kun je me niks maken..... ;-) ;-) ;-)

Groet Robert

Hoezo? Ik smeer altijd banden in mijn auto voor de 1:8, maar wie zegt dat ik ze gebruik? Al "sop" ik al mijn banden, zolang ik ze niet gebruik kun je me niks maken..... ;-) ;-) ;-)

Groet Robert

Natuurlijk is dit al meerdere malen besproken in deze discussie maar leg dan eens uit waarom je deze week banden gaat smeren die je dan "misschien" over 10 dagen gaat gebruiken? Waarom zou je dan uberhaupt de suggestie opwekken om tijdens een EK te smeren, doe dat dan op je hotelkamer oid....

Nee, het is een slap excuus om op zo'n evenement banden te smeren en te beweren dat je ze niet gaat gebruiken, andersom is het natuurlijk ook een lastige bewijslast. Maar als je hoort dat er andere banden onder een startkist waren verstopt en bij een ander het vocht eruit geknepen werd geeft toch vraagtekens waarom er geen straffen zijn uitgekeerd.

Klopt Roelof, maar laten we vooral de voorbereide banden niet vergeten van leveranciers. Die maken ze trouwens ook een paar weken van tevoren...

Shepherd TeamC Benelux

Nou, de EFRA heeft het nu bij de ek A 1/10 in duitsland beter voor elkaar , zo lees ik op de duitse site. Het gaat goed.;)

Ik had vanmiddag nog even de Blog van Uwe Baldes doorgenomen maar die heeft het niet zo op de EFRA, ook nog een blog van Pietch over de EK 1:8 waar hij kritisch op de EFRA was. Ook hun zeggen dat er gestrafd had moeten worden.

Nu lezend op REDRC ziet het er naar uit dat ze proberen er controle op te krijgen als heeft REDRC duidelijk een andere mening dan Uwe en Robert.

Grappig bij de 1:10 is wel te zien waar sommige goden nu staan, tot zelfs in de onderste helft.

Nu lezend op REDRC ziet het er naar uit dat ze proberen er controle op te krijgen als heeft REDRC duidelijk een andere mening dan Uwe en Robert.

Grappig bij de 1:10 is wel te zien waar sommige goden nu staan, tot zelfs in de onderste helft.

Inderdaad ja... Maar ehhh krijgen we nu ook sniffers en analysers op het Nederlandse NK? :black:

Voorlopig geen sniffers totdat de EFRA het 100% heeft uitgedocterd.

Wel hebben we nu een weegschaal die tot op 0.01 gram nauwkeurig kan meten.....

Men is er van overtuigd dat ook in de Nederlandse competitie 'foute banden' worden gebruikt........
Zeker na de escapades op de WK en EK is het niet uit te sluiten dat het NK ook besmet is.

Ja Robert, en dan hebben we een methode. En gaan/kunnen we het ook voor elektro verbieden.;):rolleyes: Is ook eigenlijk onzin dat smeren zolang iedereen het dan maar NIET (mag doen) doet toch?;)

Ja Robert, en dan hebben we een methode. En gaan/kunnen we het ook voor elektro verbieden.;):rolleyes: Is ook eigenlijk onzin dat smeren zolang iedereen het dan maar NIET (mag doen) doet toch?;)

Tja, zolang er financiele belangen zijn om te winnen zullen er ALTIJD mensen zijn die 'iets' proberen wat niet mag. Dit is bij alle sporten zowel mechanische als niet mechanische (wielrenners gebruiken toch anabole, ondanks zeer strenge controles).
Dit is gewoon niet uit te bannen.
Wij moeten het gewoon van sociale controle hebben, ik zie op het NK 1:10 niet zo snel gebeuren, je ziet iedereen banden slijpen op het moment dat ze ze nodig hebben.
Maar goed alles is mogelijk.

Er zou misschien iets moeten komen dat er openlijk setjes nieuwe banden geslepen worden wat iedereen kan zien, daarna deze banden afgeven en pas terug geven net voor de start bv. Is dit iets?

gr.
Peter

Maar wel erg triest dat de sport zo wordt verziekt door competitievervalsers..

Wanneer gaat het orgaan EFRA nu eens spijkers met koppen slaan i.p.v. een politiek correcte behandeling aan zelfs cheaters.... En nu ook weer sniffers gebruiken die zelfs banden afkeurt omdat er met een bandenstift op het rubber iets is geschreven...

Slecht gang van zaken. Ik ben benieuwd of er niet zoiets op poten gezet gaat worden zoals de ETS in de elektro. Welke commercieel volgens mij interessanter zijn en dit bijna meer aanzien geeft als een EC, Heb ik het idee.

Back