2017 dio

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door amazone, 23 feb 2014.

  1. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Met wat knip en plakwerk is een breedte van 4000 pixels ook nog wel te halen ;) Gaat wel tijd in zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    ik ben er aan begonnen maar vraagt wel een beetje tijt
    ben eerst de andere gebouwen aan het doen.
    als ik de spanten van de fluit gezet heb , heb ik weer wat tijt voor te tekenen dan gaat het tog weer traag voor het beplanken en kan ik onder tussen weer wat tekenen.
    voor het zee magezijn hebben we nog wel een beetje tijt hoor
     
  3. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Klopt, ik heb intussen ook een poging gedaan en kom ook rond de 4000 pixels uit, de resolutie krijg ik niet hoger dan 96dpi. Ik geloof wel dat dit ruim voldoende is om als bouwplan te dienen.
     
  4. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    4000 pixels is ruim voldoende. Meestal zet ik ze op schaal en trek ze over. Bij dikkere lijnen probeer ik ik het hart ervan aan te houden. Die tekening is dan weer op elke schaal af te drukken zonden resolutie problemen. Repetitie in kozijnen is goed met blocks te doen en door de symmetrie hoef je maar de helft te tekenen. Daarna is het een kwestie van even spiegelen en je hebt de rest :)
     
  5. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    vandaag ga ik verf halen voor de muren en ga ik het plan van de fluit laten printen.
    ben ik ijndelijk van die plastic verlost en kan ik terug hout beginnen snuiven :rolling:

    moet nog de lange gevels doen van het grootste pakhuis ( steenen kappen )
     
  6. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik wil eigenlijk binnenkort een start maken met een verslag van een statenjacht en verslag het wachthuisje (eerste prille begin). Het statenjacht valt wel onder de noemer 'historisch schip', maar waar mag ik het verslag van een 'historisch gebouw' plaatsen?
     
  7. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    hmm geen idee mischien als je er 2017 voor zet dat de meeste het wel zullen begrijpen dat het bij elkaar hoord.

    de muren hebben een eerste laag gekregen nog 2 lagen te gaan

    [​IMG]
     
  8. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat zijn al heel wat baksteentjes bij elkaar 8O...Dirk kan zo te zien weer niet stilzitten ;). Ben benieuwd hoe de voegen eruit gaan zien.
     
  9. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    eerst helemaal schilderen daarna kan ik pas beginnen voegen en vernissen.
    de verf was ook op bij de modelbouwboer dus hij heeft nog 6 potjes bij bestelt.
    er zitten nu 3 potjes op en dat was juist genoeg voor 1 laag en heb het al behoorlijk verdunt naar 1/2 water 1/2 verf
     
  10. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Hallo Dirk,

    Ik ben goed in kleine decoratie/props dus kruiwagens, figuren, kratten, dieren etc en heb veel ervaring met schilderen van miniaturen en realistisch verouderen. Lijkt me leuk om een bijdrage te leveren.
     
  11. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    mooi chris ik zal je daar tegen zeker nog aanspreken want er moeten heel wat figuren en toebehoren geschilderd worden. alvast bedankt dat je wil mee werken ;)
     
  12. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    is er een lijst van dingen die er kwa aankleding moet komen?
    dan kan ik eens gaan inventariseren en heb ik een mooi "side" project voor naast mijn Friesland.

    Groeten!

    Chris
     
  13. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    zal volgende week een lijst maken nu heb ik weer wat meer tijt als ik ga beplanken.
     
  14. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Verbannen

    Dirk,

    Ik moet even m'n ei kwijt en begrijp het heel goed als je dit bericht snel weer uit deze discussie schrapt.

    Ik ben namelijk behoorlijk verbaasd over een poging tot contact met het 'beagle-forum'. Als dit de komende drie jaar de manier is om een "forum- en grensoverschrijdend" project tot een succesvol geheel te smeden wens ik je heel veel moed en sterkte.

    Ik was tot voor kort de discussies over het 2017 diorama ook aan het volgen op het 'beagle-forum':
    De commentaren, met name van de afgelopen periode als reactie op jouw verslagen zijn soms wel inhoudelijk en correct, maar helaas grotendeels tenenkrommend en respectloos. Vooral de manier waarop men zijn mening meent te moeten uiten getuigt van weinig respect voor andermans werk. Je hoort mij zeker niet beweren dat er geen kritiek geleverd mag worden op een forum, maar het kernwoord "opbouwend" is daar blijkbaar meer uitzondering dan regel. "Afbreken en opnieuw beginnen" lijkt het motto uit die tribune...

    Ik laat me persoonlijk niet zo snel door kritiek afschrikken en was tevoren toch al van plan om mij eens aan te melden op het betreffende forum, om twee redenen:

    1) mede-modelbouwers uitnodigen voor de ontmoetingsdag
    2) mijn eigen verslag van het 2017 statenjacht en wachthuisje te tonen en kritisch te laten beoordelen

    Nu net, bij aanmelding als lid met mijn 'yahoo' emailadres kreeg ik een eerste foutmelding met bericht dat ik om deze reden VERBANNEN ben van het forum.

    Vervolgens bij een poging weer als gast in het 2017 topic mee te mogen lezen kreeg ik een veel meer dreigende boodschap:

    Sorry Gast, je bent verbannen van gebruik van dit forum!
    Login with Free-mail accounts are not allowed. Use regular Mail address
    Deze verbanning is permanent.


    Waar ik ben opgegroeid bestaat het woord permanent niet, wat linksom niet lukt, zal rechtsom wel lukken, 'een boer maak een plan...'. Het enige in het leven dat "permanent" is, is hetgeen waar ik in mijn beroep helaas regelmatig mee te maken krijg.
    Ook geloof ik dat je eerst ergens toegelaten moet worden, alvorens je verbannen kunt worden: ik ben blijkbaar aan de voordeur al meteen naar het vuil bij de achterdeur verwezen, zonder ooit binnen geweest te zijn.
    Ik twijfel of dit een persoonlijke boodschap is of een automatisch gegenereerd bericht van een programma die Nederlands en Engels door elkaar heen gebruikt.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik uit het verleden al mijn ernstige bedenkingen had bij de werkwijze van het beagle-forum en met deze ervaring en de recente kritieken in jouw verslagen lijkt mijn negatieve vooroordeel enkel bevestigd.

    Toch vind ik het wel jammer dat hiermee contact met de leden op het beagle forum onmogelijk blijkt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er ook veel ervaring en kennis verzameld is. Dit is ook feitelijk de reden dat ik hier m'n gal zit te spuwen:
    moesten er nog zinnige dingen over het 2017 project gedeeld worden op dat forum: zou je dan deze informatie ook met ons op dit forum kunnen delen. Al het andere mag Beagle met z'n leden binnen eigen kring houden.

    Groet en veel succes!
    Diederik

    PS: het verzoek geldt ook voor de ontmoetingsdag: als jij persoonlijk leden op dat forum kent die een positieve / constructieve bijdrage zouden kunnen leveren: voel je vrij om hen namens ons op 19 april van harte uit te nodigen.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
  15. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Ik heb het net even gelezen en het is hier en daar wel erg kort door de bocht.
    Even een aantal punten voor Dirk. De betreffende scheepshistorie boeken heb ik. Het is niet zo dat er bouwtekeningen bijzitten. Alleen een paar kleine voorbeelden van lijnplannen. De roode leeuw is gedateerd op 1721. Tekeningen zijn verkrijgbaar. 9 stuks voor €75 (niet leden NVM, leden €61,73) Is in mijn ogen aardig aan de prijs vergeleken met de zeehaen en je krijgt 1 voorbeeld te zien. Ze hebben daar ook de delfshaven 1668 en de Catharina Elizabeth. Allen voor dezelfde prijs.
    Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar de Delfshaven is misschien iets waar ik me aan ga wagen. Dan kan jij eventueel de zeehaen maken. Ik zat toch al te overwegen de spanten en kiel opnieuw te maken.
    En Diederik. Ik begrijp je frustratie. Om maar meteen verbannen te worden voor het gebruik van een yahoo adres is nogal overdreven, een waarschuwing zou wel zo fatsoenlijk geweest zijn. Ik gebruik voor dat soort dingen ook altijd mijn hotmail adres. Als je toch daar wilt aanmelden, dan kan je als het goed is ook een alias email adres bij je provider aanmaken.
     
  16. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.125
    Locatie:
    Roosendaal
    Beagle is nogal strik/conservatief met het gebruik van gratis emailadressen van Yahoo/hotmail etc uit vrees voor spammers, ik ben indertijd korte tijd daar moderator geweest en heb dus even in de keuken kunnen kijken. volgens mij zit daaraan gekoppeld een blokkade op basis van het IP-adres, maar dat weet ik niet zeker.
    Verder wordt daar inderdaad regelmatig afbrekende kritiek geuit en daar moet je tegen kunnen, heb zelf op basis van de opmerkingen aldaar wel eens wat gesloopt en opnieuw gebouwd.
    helaas moet ik constateren dat het daar de laatste tijd voornamelijk om kritiek geven gaat en er weinig actief gebouwd wordt door de critici aldaar.
    ik weet dat deze opmerkingen me daar aangerekend gaan worden maar dat zij maar zo dan, ik ben het daar zeker ook niet mee eens, maar meng me niet in inhoudelijke "historische" discussies aangezien ik geen kennis heb van de inhoud van Witsen/ Van Yk waar vaak naar gerefereerd wordt.
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Ik ben daar ooit ook lid geweest, en kon mij ook geheel niet met de omgangs vormen vinden:(
    Verder wil ik mij niet in die discussie mengen
    Ik denk dat we blij mogen zijn dat we hier dan misschien wat minder "historische kennis" hebben (op Dirk na, want die slaapt met Witsen onder zijn kussen;)) maar de gezelligheid en respect voor elkaar, en elkaars "kunnen" en de humor zo nu en dan, maakt dit forum tot een prima plek om te vertoeven:D
     
  18. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.125
    Locatie:
    Roosendaal
    geheel mee eens Germt
     
  19. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    ik kan er niets aan doen dat je niet binnen geraakt met een hotmail of g mail adres ik ben ook maar een gewoon lid zoals de meeste.
    er is ook nog niemand aan het bouwen dus je hebt nog niets gemist hoor.
    de enige die toe gezegt heeft is luc ( newbie )

    maar normaal zou het 2017 topic open gezet zijn voor publiek en kan je het volgen .
    dan kan je ook zien hoe bitsig het er soms aan toe gaat en dat kunnen de meeste wel missen denk ik.

    moest luc of iemand beginnen laat ik het zeker weten en hou jullie op de hoogte.
    wat de fluit betreft maak je daar ook geen zorgen over want die bouw ik gewoon af , er is in mijn ogen niets mis met dat model buiten het onderwaterschip maar dit zie je tog niet want waarschijnlijk ga ik er tog een waterlijn model van maken.
     
  20. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    De opmerkingen betreffen niet alleen het onderwater deel. De Cor Emke tekeningen laten een wat hoekigere vorm zien waar de opbouw wat scherper op aansluit. De Derfflinger is meer peervormig.

    [​IMG]

    Maar in beiden is duidelijk een fluitschip te herkennen en als je de schilderijen e.d. bekijkt is er ook veer variatie in de vorm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina