2017 dio

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door amazone, 23 feb 2014.

  1. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Dirk,
    dank hiervoor, ik kon er tot gisteren als gast nog wel op, inmiddels ben ik permanent verbannen. Ik ga me ook niet in bochten wringen en andere email adressen aanmaken om erbij te mogen.
    Ik zou je inderdaad dankbaar zijn als je bereid bent de voor ons nuttige informatie door te sluizen. De kritiek die ze geven houdt je wel scherp, maar je moet stevig in je schoenen staan om je niet te laten demotiveren: dit is aan jou wel besteed denk ik.
    Grt
    Diederik
     
  2. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    ja dat is zo diederik ik ga graag de discutie aan maar dat wil niet zeggen dat je een ander de grond in moet boren en dat is bij iedereen daar niet helemaal duidelijk.

    het houd je zeker scherp en ik heb er ook al veel opgestoken vooral door de discuties niet uit de weg te gaan en het feit dat ab hoving er eens geregeld langs komt met echt goede info is wel een plus punt . vooral voor mij die graag de vlakbouw metode bouwt. en weet hoe het in zijn werk gaat.

    voor de meeste scheepsbouwers is het schinees en ligt de lat voor dat onderdeel veel te hoog maar er zitten wel nutige dingen bij zoals de opbouw van de boeg hoe de spanten daar gezet worden. vond ik één van de beste discuties die er waren en waar we dank zij ab ook uitgekomen zijn.

    ik exsperimenteer nogal graag met mijn schepen en dan krijg je al snel de wind van voor maar je leert er wel onsettend veel van.

    ik hou jullie zeker op de hoogte.
     
  3. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    en zoals gewoonlijk ga ik dit verslag ook op modelbouwforum zetten.

    eerst moet de colin Archer af en dan ga ik eraan beginnen.

    Ik heb het boek van Ab hoving ,dus ik ga zijn plannen gebruiken om een fluit te maken.

    Ik heb toegezegd om Dirk vooruit te helpen, hij helpt ook altijd + om toch iets meer te kunnen begrijpen van vlakbouw.
     
  4. Germt

    Germt Guest

    Ga ik ook volgen Luc:cool:
    Ik wacht nog even op de lijst van Dirk zodat ik iets kan uitkiezen, en ook mijn bijdrage kan leveren, een huisje een steiger of zo.
    Ik heb ook nog pakketjes van sloepen, dus misschien is dat ook nog een optie.
    Ik ben net aan een nieuw schip begonnen, en dat kost mij natuurlijk veel energie door mijn hartfalen, en daar moet ik zuinig mee omgaan.
    Maar we mogen Dirk, die altijd voor iedereen klaar staat niet alleen laten:D
     
  5. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Goed nieuws Luc! Ik verheug me er al op.
    Ik had onlangs in een bericht van Dirk de naam Luc al eerder zien opduiken bij de eerste aanmeldingen voor het 2017 project en had al gehoopt dat het jou betrof.
    Fijn dat we er hier ook van mee mogen gaan genieten.
    Groet en succes,
    Diederik

    PS: ik weet niet hoe vaak je hier rondstruint en al gelezen hebt over de ontmoetingsdag-zaterdag-19-april-2014-a: er is nog ruim plek moest je zin en tijd hebben. We hebben speciaal een muur laten omgooien om plaats en doorgang voor een schip als bijvoorbeeld de Santissima te maken :rolleyes:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    ik struin hier even veel rond als op Beagle zijn forum en ik heb het al dikwijls gelezen en het is deze keer maar een 45min rijden, maar het probleem is dat ik dat volledig weekend moet werken.
    Ben pas om 16uur thuis en om dan nog te vertrekken ,zie ik niet zitten.

    Was nochtans graag gekomen om eens les te krijgen van U in het boetseren van fimoklei.Kan ik alleen maar van dromen van die werkjes die je maakt.
     
  7. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    dubbel
     
  8. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Zonde dat je net dan moet werken :(.
    Dank voor 't compliment, zo snak ik al geruime tijd naar het moment dat ik de 'Nuestra Señora de la Santísima Trinidad' van dichtbij mag zien. Echt een imposant model: 't lijkt me een bijzondere ervaring.
    We zouden een keer een ontmoetingsdag moeten plannen, waar een fatsoenlijk stuk water ligt :D.
    Laat anders aub op tijd weten wanneer je haar deze zomer nog eens te water laat en aan de fans wil tonen ;)
     
  9. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Geen enkel probleem, ik vaar altijd in Genk op de molenvijvers.

    Laat je op tijd iets weten, maar denk eraan als je komt moet je wel varen met de driemaster, niet gewoon kijken.
     
  10. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    :banana:
     
  11. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    lijstje met nog te maken dingen voor op de werf.
    heb nog niet alle fotos maar zal ze in de loop van de dag er bij proberen te zetten

    4x spil

    [​IMG]

    6x kleine krikkemik

    [​IMG]

    3x grote krikemik

    [​IMG]

    6x gein

    [​IMG]

    1x blusboot

    [​IMG]

    2x vlot

    [​IMG]

    2x omtrekboten

    [​IMG]

    1x mastkraan

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1x man die een mast maakt

    4x loskranen

    foto: hier moet nog een tekening van gemaakt worden want ze staan op de tekening van de scheepswerf maar heel onduidelijk dus zal ik ze eerst uittekenen

    rolpaarden 20x
    geschut 20x rolpaarden zijn in aanmaak dus losse stukken en mischien een paar inelkaar gezet

    4x ankers

    1x mannen die huidgangen aan het branden zijn

    3x ladder

    klemmen voor de vlakbouw 10x

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  12. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Misschien is het een idee om dropbox te gebruiken voor het delen van de afbeeldingen. Dan zit je niet aan die 800 pixels vast en is alles op 1 plek terug te vinden.
     
  13. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    eu dat is schinees voor mij erik :)
     
  14. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Drpbox is een gratis online opslagplaats van 2GB waar je mensen kan uitnodigen om de bestanden te delen. Als je een stukje software download krijg je een dropbox directory in je documenten map die bijgewerkt wordt en waar je een melding van krijgt als er iemand een bestand toevoegd. Je kan dan in je eigen verkenner de afbeeldingen plaatsen. Zonder de software kan je online de map bekijken en bestanden downloaden. Anders moet je steeds op de verschillende fora posten.
    Voor gebruik moet je wel even registreren. Als het interessant lijkt, dan wil ik het wel opzetten en al een beetje vullen om een idee te geven.
     
  15. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    dat vind ik zeker wel intresant erik want er zullen waarschijnlijk nog veel fotos over de toonbank gaan , als ze dan allemaal in 1 map staan lijkt me dat wel handiger.
     
  16. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Je kan ook submappen aanmaken om de boel nog wat te sorteren. Het is eigenlijk een beetje als photobucket. Aleen kunnen meerdere mensen in de map bestanden plaatsen. En het hoeven niet alleen foto's te zijn. dwg en sketchup modellen e.d kan ook. Het is ook niet zo dat ik dan de beheerder ben. Anderen kunnen ook uitnodigingen versturen.
     
  17. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    kunnen we mischien bespreken op de forumdag ;)

    mischien een klein proef foldertje maken kunnen we zien hoe het werkt als je u laptop mee brengt
     
  18. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Ik zal vanavond een opzetje maken. En goed nieuws voor Diederik. Hotmail wordt geaccepteerd dus yahoo zal ook wel lukken ;)
     
  19. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Klopt, dropbox heb ik me onlangs bij aangemeld ;)
     
  20. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Nog een mogelijke kandidaat. De moddermolen. De eerste moddermolens verschenen in het eerste kwart der 17e eeuw op het water. Ze werden door mannen in tredraderen aangedreven maar al gauw werd die rol door paarden overgenomen. De rosmoddermolens werden verder ontwikkeld en hebben dienst gedaan tot 1860.

    [​IMG]

    En ik zag dat Ab Hoving ook scheepskamelen in zijn diorama had geplaatst.
     

Deel Deze Pagina