2e F5B Meeting AFGELAST!

ATTENTIE!!!
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------

Het ziet er wat weer betreft redelijk slecht uit.
Kreeg net info van een amateur meteoroloog, zaterdag regen en harde wind.

Let dus even op, morgen (vrijdag 23-10) rond een uur of 11 neem ik een beslissing of het doorgaat of niet.

Kijk dus morgen hier op het forum of op F5B.nl

Mensen die zich aangemeld hebben via de site krijgen persoonlijk bericht.

GJ

Tja ik zag de bui al een beetje hangen. Zeker ook omdat het altijd hard lijkt te waaien als Joris en ik samen vliegen :rolleyes:
Ik hoop maar dat de weersvoorspellers het dit keer niet bij het juiste eind hebben.

De S13 is er wel helemaal klaar voor in ieder geval.

@ Jos...
Je zat toch op een vliegopleiding? Offffte heb ik het mis begrepen... Indien zo... Wel mijn neefje bij de KLM zat destijds hier in Eelde flink in de boeken, vandaar....

Weer... gaat weer nattigheid worden...

F5B meeting verplaatst naar 7 november

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LET OP!!!!

WEGENS DE SLECHTE WEERSVERWACHTINGEN WORDT DE MEETING VERPLAATST NAAR 7 NOVEMBER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slapeloze nachten heb ik er van...
Helaas, het weer ziet er erg slecht uit.
70-90% kans op regen en dan ook nog eens wind tot kracht 6.
En dat wordt gezegd door alle meteo.
Dat is niet fijn om te vliegen.
Dus dan maar een volgende poging op 7 november.
Zelfde tijd, zelfde plek.
Iedereen heeft dus 2 weken extra om alles in te vliegen.

Grts Gert-Jan

Wel grappig, het was met de 1ste F5B meeting net zo! Nu maar hopen dat er op de uitval datum niet zo veel wind staat als de 1ste keer. Goede beslissing van GJ en daar kunnen ze hier in de UK een voorbeeld aan nemen.

Nog mooier, ik ben de 7de November vrij en zat zelfs al te denken naar Nederland te komen. Heb dan namelijk 3-4 dagen vrij en ik mis de familie.

Jawel het wordt nog beter...... met een beetje mazzel heb ik de Avionik B08 vliegklaar en anders wel de RW2 vleugel op B1 romp want die is al klaar en moet alleen nog ingevlogen worden.

Bas, ik heb de vliegopleiding een jaar of 5-6 geleden gedaan gezien ik al sinds 4 jaar voor Flybe werk.

Gr, Jos

a.s. vrijdagmiddag invliegen.
Dan weet ik meer over de eigenschappen. (na z'n dwarslezie)
Ik meet voorafgaand de instelhoeken nog even na om te kijken of die niet buitenproportioneel zijn.
En dus zaterdag? Wellicht vliegt hij gewoon goed.

hmm, toch iemand gemist vandaag op het veld.. was heerlijk weer

Volgens mij moeten we de volgende maar gewoon door de weeks doen ipv in het weekend. Dan hebben we in ieder geval mooi weer.

Ik ben al op zoek naar een tent van ongeveer 200x100 meter en zo'n 200 meter hoog.
Kunnen we indoor vliegen.

GJ

Tja, als ze in Nederland nou nog eens mee zouden doen met een Space Shuttle programma dan hadden we in de hangaar kunnen vliegen.

Beetje beter GJ ?!

We hebben hier nog wel een Noord-Zuid metrolijn, als we laag blijven vliegen moet dat kunnen..

Die epoxy heeft er behoorlijk hard ingehakt, ook al had ik handschoenen en zo aan.
Gisteren even afdekkapjes gemaakt voor de S14 en nu alweer tekenen van allergie.

Straks de motor aan de regelaar solderen en in de romp schroeven.
Morgen dan de stuurstangen aansluiten en kijken of ik de zender ingeprogt krijg.

Voorlopig maar weer van de epoxy afblijven.

GJ

Bestaat er niets anders dan epoxy? Je bent al de 3de die ik ken die er een allergie van heeft.

Ai jammer dat het afgelast word, ik heb hier vanavond nog mijn enigma de maiden gegeven om toch een beetje voorbeid te zijn.
maar beter zo, dan een hele dag in een kotje naar buiten te zitten kijken. de 7 de lijkt voor mij ook te passen.

Groeten Val

Storm en regen! Bevestigd bij het weerbericht!

@Robert14. Was notabene in Emmer-Compascuum! Ideale autosleuteldag ditmaal geworden. Ach en een paar schitterende renpaarden uit Modena om je heen is ook niet van de poes. Die doen ieder vliegveld snel vergeten.
Zondag is er een kans... hopen dat het dan droog blijft.

Maar Robert... de F5B training gaat naar Odoorn komen. Veel geknor en gefluit. Dat beloof ik.

Epoxy is niet iets voor op brood. Epoxy reacties zijn zeer bekend. Goedje is giftig. Staat ook in de bijsluiter. (als de er bij zit)
Werk altijd met vinyl handschoenen, geen latex! Latex houdt de stoffen niet tegen! Heb daarnaast een koolstof patroon masker bij de hand.
Rompen heb ik nog nooit getrokken. Ben me bewust van de gevaren.
Zou een ieder moeten zijn.

Val, er gaat niets boven epoxy!

Ik doe dit al een aantal jaren en in de beginperiode (15 jaar geleden) heb ik geen bescherming gedragen.
Dat was epoxy van Polyservice, wat nog grotere rotzooi is dan de L285 waar ik nu mee werk.
Jaren geen last gehad van epoxy-allergie, handen schoongemaakt met aceton, werkte prima.
Maar op een gegeven moment zit je lichaam vol en dus ben ik gestopt.
Afgelopen jaren heb ik weer flink gebouwd en de laatste mallenbouw was teveel.
7-9 kilo epoxy verwerkt in een week tijd.
Ik heb goed gelucht, nitriel handschoenen gedragen... helpt niet meer
Daar heb ik nu al weken plezier van...

Dus kijk uit wat je met epoxy doet..
Epoxy maakt meer kapot dan je lief is..

Bas, ik ga komende weken de clubs aanschrijven waar F5B georganisserd kan worden.
Volgend jaar is het streven:

Minimaal 4 wedstrijden en 2 trainingsdagen.

Maar daar hebben we het 7 november nog wel even met z'n allen.

GJ

GJ

hé GJ,

al een tent gevonden? haha. wat heb je dan met die allergie? ik heb een jaar of wat terug door die zooi helemaal onder exceem gestaan..ik leek wel een bal gehakt.

Ik doe nu echt heel voorzichtig met die blauwe harder en dan gaat het wel.

wedstrijd op een NIET knvvl club veld kan ik je wel aanbieden, 100x114 meter.. moet het knvvl zijn? (hemelsbreed 2 km van de grens af)

trouwens leuk om gezichten te hebben bij de forumnamen.. snel wat organiseren.

Jan, ik heb nog wat papierwerk door te nemen van de KNVvL.
Dus ik zal het daar ook even over hebben, persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee.
Als verzekeringen en veiligheid in orde zijn dan moet dat bespreekbaar zijn.

Over de allergie, ik krijg rode jeukende vlekken, met vocht er in.
Net alsof je door de brandnetels hebt liggen rollen.
Alleen blijven deze vlekken een week of langer.
Maar ik heb ook, al jaren, een ziekte aan mijn darmen.
Jaren geen last gehad maar afgelopen maanden, mede door de epoxy, loop ik ziekenhuis in en gelukkig ook weer uit.
Maar als eigenwijze modelbouwer blijf je toch epoxy gebruiken, ik moet morgen weer met dat spul aan de gang om mijn Solution neus van electro-zweef naar zweef te verbouwen.
En ik ken niemand in de buurt die dat voor me zou kunnen doen dus dan ga ik maar in de tuin aan de gang.

Inderdaad is het leuk om gezichten bij forumnamen te zien.
Wij kennen elkaar inmiddels en ook op de eerste F5B meeting was het erg leuk om gezichten bij namen te zien.
(zie de foto in Modelbouw-Aktueel, daar staan ook de namen bij).

Volgende week zien wij elkaar weer, op de electrosleep meeting.
Misschien zijn er meer F5B mannen die ook een een normale zwever hebben, dan zou ik zeggen, kijk hier eens:

er-intresse-een-electro-sleepvliegtreffen

Gerben, Jeroen en ik vertegenwoordigen de ACK.

GJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het is hier om 11.30 begonnen te regenen en het houd nog niet op.

Ach.. het ligt nu gewoon te wachten op 7 November.

De 4 gasboxjes...
gasbox.jpg

GJ

Dan gaan we Jos vragen of ie ons naar een warm land vliegt, gaan we daar vliegen.

Zo, had lekker rustig dagje zo.

Ons experimentje in elkaar gezet.
Mis alleen nog een spinner. Had een spinner klaarliggen, maar voor 6mm as, en de gear heeft een 5mm as....
Wegens de zware motor komt t gewicht uit op 1800gr vliegklaar, zal wel lekker durgzug hebben....

Met een 15x14 mat ik 125A bij een opgewarmde 4s accu. En het klinkt erg leuk, ook belangrijk. Is met een oude Kokam 3200mah, met een moderne accu wordt het allemaal nog wat meer natuurlijk, we zullen zien. Met een beetje mazzel morgen even invliegen.

Groet,
Gerben

Back