3.00 meter helicopter ellende (Martin Soelner)

• Topicstarter Topicstarter HeliMan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
HeliMan zei:
... Als je een topic als dit op bv. Runryder zet dan wordt je als klager compleet afgebrand. Waarom...???? Heel eenvoudig omdat er slechte ervaringen zijn op dat forum. Handelaar A maakte handelaar B zwart op het forum waardoor handelaar B geen spullen meer verkocht.

Er is door een Duitser een topic gestart over deze Soelner, ook weer de zelfde slechte ervaringen, deze man is zoals ik al zei...afgebrand en niet de handelaar ...
Gewoon posten, en een week niet naar de discussie kijken. Foto's spreken voor zich.

RR word een beetje gerund door iemand die meer op geld uit. Zolang Soelner daar niet adverteert ben je veilig;-)

Je hebt toch niets te verliezen ? zoals Ron zei, foto`s spreken voor zich.
Beter mensen waarschuwen voordat er nog meer slachtoffers vallen.

Hoi,

Vandaag moest het gebeuren de eerste vlucht met de Jet-Ranger. (E I N D E L I J K).
De bladhoek heb ik op min 0.5 graad en plus 3.5 graad.
Op mn veldje de bladen er opgeschroefd, alles meerdere malen gecontroleerd volgetankt en de heli op het veld gezet.
Met zweet op mijn voorhoofd de schakelaar van mijn gas heen en weer en de turbine begon met zijn start.......en sloeg niet aan...... :(
Alles gecontroleerd, ja...behalve de gasfles, die stond niet open. Hierna weer een start poging en de turbine starte zonder problemen.
Paar keer diep ademhalen en de schakelaar van idle naar 100%. De acceleratie van de hoofdrotor is geweldig om te zien, het duurt wel een minuut voordat hij op toeren is.
Alles nog een keer controleren en voorzichtig de pitch erin.
Heli los van de grond trekken en op een twee meter hoogte in de hover. Ongelofelijk zo stabiel als dat bljift hangen. Even stukje vooruit vliegen wat meer hoogte de bocht om en circuitje vliegen en landen.
Schakelaar naar idle en dan een halfuurtje wachten tot de rotor stilstaat..... :? Enorm zoveel vermogen er in die rotor zit.
In ieder gaval 2 tankjes leeg gevlogen, ehhh dat is in mijn geval dan 10 liter peut. Met een enorme grijns op mijn bek het spul weer ingepakt en naar huis.
Hoe de heli vliegt???? Gewoon perfect.

Grtz Peter

Petje af voor je Peter!
Het gevoel van adrenaline verhoging ervaren?
Ik weet niet of je het zo schrijft, maar je snapt vast wel wat ik bedoel!
Nog veel sucses volle vluchten, nogmaals petje af :)
Eric.

Gefeliciteerd hoor! Het lijkt me super om zo'n machine te besturen. We willen natuurlijk wel graag foto's en filmpjes van dit beest :D

Prachtig, ik ben blij voor je dat na alle ellende de heli in elk geval wel fabuleus vliegt.

ennuh... foto's film??

Hoi,

Toch weer een teleurstelling aan de heli. Na in de afgelopen dagen een 2 vluchten gemaakt te hebben, had ik vandaag tijdens het vliegen het idee dat de heli ander begon te reageren. Dus snel de heli geland en zoeken naar het probleem.
Dat was snel gevonden, het lager van de tuimelschijf was eruit gelopen. thuis gekomen de tuimelschijf er af gehaald en het lager er helemaal uitgehaald. het bleek dat dit lager er met epoxylijm was ingelijmd.
Het lager heeft een buiten diameter van 50mm. Het gedeelte van de tuimelschijf waar dit lager in gemonteerd zit heeft een binnen diameter van 50.6 milimeter, vandaar de epoxy dus.
Als je dus niet kunt draaien, of meten, los je het zo op.
Foutje van mij dat ik de tuimelschijf alleen maar visueel bekeken had of het goed was.
Ben al een nieuwe tuimeschijf aan het draaien dus van het weekend weer vliegen. Denk dat ik die 3.00 meter helis zelf maar op de markt ga brengen. De tuimelschijf was een van de laaste orginele onderdelen, de rest heb ik zelf aangepast en gemaakt.......pffffffffffff

Grtz Peter

Auto-ambulance achter de auto en meteen als heli-platform gebruiken ;-)

Ik ben en blijf nieuwschierig, want in Venlo was er ook weer een zeer mooie bell te bewonderen.

Kun je een paar foto's posten van je heli ?

Hier lusten de vissen geen brood van en die duitser is meer een beun de haas zo te zien. Daar wordt je in en in :cry: van.

Sterkte er mee Heliman.

Hoi,

Omdat het mechaniek van Soelner mij steeds in de steek laat (en dan hoef je niet eens te vliegen) en absoluut niet betrouwbaar is, heb ik besloten deze zooi in de vuilnisbak te laten verdwijnen. Ik ga het ook niet verkopen of weggeven omdat het spul levens gevaarlijk is om veilig mee te vliegen. Er was een bladhouder gescheurd.
Ik heb met deze helicopter één maal wat gehoverd en één keer voorzichtig rondgevlogen, dus echt veel lol aan beleefd :evil: .
Ik ga zelf over naar het XXL-mechaniek omdat het vliegen met deze grote helicopters toch een belevenis is. Binnenkort zal ik een topic maken over dit mechaniek, dus later meer......
Wel jammer is dat de Jakadofsky Turbine die voor deze helicopter bedoelt was niet in het XXL mechaniek past. Ik heb ook geen zin om een perfect mechaniek zoals het XXL-mechaniek aan te gaan passen aan de motor. Dus de motor in de verkoop. Eigenlijk belachelijk een nieuwe motor verkopen omdat er een of andere @##$^% :cry: in Oostenrijk van deze zooi verkoopt, maar ja het is niet anders. Hij staat te koop op modelbouwwinkels.nl onder de topic helicopters.
Dus binnenkort een nieuw verhaal van een nieuwe 3.00 meter heli. En dan maar hopen dat dat een happy end gaat worden........

Grtz Heliman (Peter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back