Hoi,
Vandaag moest het gebeuren de eerste vlucht met de Jet-Ranger. (E I N D E L I J K).
De bladhoek heb ik op min 0.5 graad en plus 3.5 graad.
Op mn veldje de bladen er opgeschroefd, alles meerdere malen gecontroleerd volgetankt en de heli op het veld gezet.
Met zweet op mijn voorhoofd de schakelaar van mijn gas heen en weer en de turbine begon met zijn start.......en sloeg niet aan......
Alles gecontroleerd, ja...behalve de gasfles, die stond niet open. Hierna weer een start poging en de turbine starte zonder problemen.
Paar keer diep ademhalen en de schakelaar van idle naar 100%. De acceleratie van de hoofdrotor is geweldig om te zien, het duurt wel een minuut voordat hij op toeren is.
Alles nog een keer controleren en voorzichtig de pitch erin.
Heli los van de grond trekken en op een twee meter hoogte in de hover. Ongelofelijk zo stabiel als dat bljift hangen. Even stukje vooruit vliegen wat meer hoogte de bocht om en circuitje vliegen en landen.
Schakelaar naar idle en dan een halfuurtje wachten tot de rotor stilstaat..... :? Enorm zoveel vermogen er in die rotor zit.
In ieder gaval 2 tankjes leeg gevlogen, ehhh dat is in mijn geval dan 10 liter peut. Met een enorme grijns op mijn bek het spul weer ingepakt en naar huis.
Hoe de heli vliegt???? Gewoon perfect.
Grtz Peter