3.00 meter helicopter ellende (Martin Soelner)

• Topicstarter Topicstarter HeliMan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit lijkt inderdaad meer op oplichting dan op slecht werk. Zoiets kan gewoon niet. Ik zou zelfs aangifte doen.....

Sow, daar schieten de tranen van in je broekie inderdaad... Of die heli moest heeeeel snel af, of er heeft er eentje lopen prutsen...
Hoeveel komt er bij die 7000 euro aan jouw materiaal en uren? Dure kist....

Toch succes met (her)bouwen ;)

Groetjes,

Ton.

Hoi,

De heli totaal koste me 7000 Euro. Daar zat wel een nieuwe Jakadofsky turbine bij. Deze kost rond de 4000 Euro. Dus de heli heeft me 3000 Euro gekost.

Maar toch een opmerking over de turbine, die loopt perfect, niets op aan te merken. Maar toch......normaal staat er Jakadosky op die motor maar op mijn motor staat.............. :evil:

img_0010.jpg

Grtz Peter

De kap is wel goed? Die is ook niet goedkoop :)

Hoeveel heb je moeten uitgeven aan de vervangende onderdelen? Dan weten we ongeveer de scahde.....

Hoi Tadango,

Ook hier teleurstelling. De romp is gemaakt uit twee helften van polyesther. De staart is weer een appart onderdeel.
De kwaliteit van het polyesther is slecht, heel veel lucht bellen, dus weken aan het schuren en het plamuren geweest. Het resultaat een romp die niet strak te krijgen is.

Nadat ik de heli al een tijdje in mijn bezit had ben ik via dit forum in contact gekomen met iemand die ook een heli bij Martin Soelner had gekocht. Deze man had de zelfde slechte ervaringen als ik met deze Soelner. De romp was vreemd genoeg van een betere kwaliteit. Mijn romp was slechts één laag glasvezel, zijn romp meerdere lagen geweven glasmat.

Deze man wilde niet meer vliegen met die heli omdat hij hem gevaarlijk vond. Lagers die eruit vlogen en nog veel meer elende. Ik heb zijn romp over kunnen nemen, gespoten en al. Deze romp heb ik nu gebruikt voor mijn heli.

Al met al ben ik bovenop de kosten die ik aan die Oostenrijker heb betaald toch zeker nog een 2000 Euro aan extra kosten kwijt om mijn heli vliegwaardig te maken.

Grtz Peter

Ik was eens op vakantie gegaan richting oostenrijk

Samen met wat potige vrienden... zover is het niet rijden :evil:

Echt werkelijkwaar ongelofelijk, hij heeft nog niet eens de moeite genomen om zijn zelf gefreubelde spullen even na te bewerken met een vijl.... dan had dat stuk plastic er namelijk wel een "stuk" strakker uit kunnen zien, hier schieten gewoon de tranen van in je reet.

... erg erg jammer, zonde van het geld :cry:

Cheers,

Rich 8)

Ik kan dat ook niet aanzien :( en dan die romp !! het lijkt erop dat de turbine het pronkstuk is en daar zet die pummel dan z`n naam op !
Die zou ik er dus snel afhalen. Valt er dan niet te praten met die man ??
Ik zou hem 2 opties geven, of hij neemt alles terug en geeft je geld terug, of hij vergoed jouw geleden schade.

Zo niet ga je hem met een prachtige fotosessie een gratis reclame campagne aanbieden en zet dat op alle duitse en oostenrijkse fora.

Er is wel iets wat ik me afvraag in deze hele thread , is er ooit contact opgenomen met de leverancier ? en wat waren/zijn zijn reacties ?
Want je kan hier wel komen vertellen dat er slechte waar geleverd is maar je moet de leverancier ook de kans geven dit recht te zetten, niet ?

Kris

Wat moeten wij ons dan voorstellen met "helaas"? neemt hij de telefoon niet op, reageert hij niet op mailtjes, of zegt hij gewoon: opsaltzen hollandische kassekopf, is zijn bedrijf failliet, het komt een beetje vaag over vind ik.

Zijn site ziet er goed uit maar schuilt daar een oplichter achter die je een kist rotzooi levert ?

Kom op ! vertel wat er is gebeurt !

Tuinkabouter zei:
HeliMan zei:
Ik heb regelmatig contact gehad om het op te lossen, maar helaas. Als het netjes geregeld was had dit onderwerp zeker niet op her forum gestaan.
Grtz Peter

Er is dus wel contact geweest.

Ja, met die Martin Soellner. Die in dit geval deels als prutser/verkoper fungeert. ;) Maar is er contact geweest met de resterende partijen? Is bijvoorbeeld Jakadofsky op de hoogte van de wanprestaties die dhr. Soellner levert en de goede naam van derden die hij aantast.

Tuinkabouter zei:
Er is ook gezegd dat de turbine wel mooi loopt.

Ja maar als je een erg slechte heli verkoopt met een goede motor komt het geheel niet goed over. Elke keer als je dan die naam van die motor hoort ga je toch denken aan die slehte heli.....

Zaten er ook bladen bij ? ben errug benieuwd.

Ik zie de turbine los van de heli en het zal meneer jadovski denk ik een worst zijn waar de turbine in wordt gepropt. Hij levert de turbine en niet de troep.

Ja, dat heb ik gelezen. Maar het is de vraag of Jadakofsky zijn hoogwaardige product wil leveren aan zo'n prutser van een fabrikant. Daarmee zou zijn goede naam weleens in het geding mee kunnen komen, that's all.

Hoi,

Even wat meer uitleg over het contact dat ik met hem heb gehad. Ik heb hem bvb opgebeld over de zaken die hier aan de orde komen, maar hij vind zelf dat er niets mis mee is.
Een uitspraak over de uitlaat "Waar zeur je nou over, die uitlaat zie je toch niet als hij gemonteerd is".
Een uitspraak over de kapot geslagen lagers,"Daar kan niets mis mee zijn want het functioneerde hier goed".
Een uitspraak over de pitch compensator "Mischien zit het gat iets uit het midden, maar hij werkt toch".

Ik heb me er bij neergelegd dat ik een 2000 Euries in de vuilnisbak heb gegooid. Met een week of wat hoop ik te vliegen met het ding en er veel lol aan te beleven. Als ik met een topic zoals deze mensen kan waarschuwen voor deze jongen dan heb ik mijn doel bereikt.

Wat betreft de Turbine van Jakadofsky, hij bezoekt met zijn eigen heli veel heli-meetings. Als je zo'n heli op een afstand ziet staan en ziet vliegen dan zie je echt niet of er een gefreubelde uitlaat in zit. Dan ziet het er indruk wekkend uit. Hij vliegt met reclame van Jakdofsky rond dus dat wordt door veel mensen gezien. Dus of hij nou goede of slechte heli's verkoopt Jakadofsky verkoopt wel meer motoren door hem.

Als je een topic als dit op bv. Runryder zet dan wordt je als klager compleet afgebrand. Waarom...???? Heel eenvoudig omdat er slechte ervaringen zijn op dat forum. Handelaar A maakte handelaar B zwart op het forum waardoor handelaar B geen spullen meer verkocht.

Er is door een Duitser een topic gestart over deze Soelner, ook weer de zelfde slechte ervaringen, deze man is zoals ik al zei...afgebrand en niet de handelaar.

Als ik zelf mijn rotorbladen kapot vlieg, kan altijd gebeuren toch..... Door deze reclame hoef ik echt niet te verwachten dat ik nog bladen bij hem kan kopen. En zoals ik al zei, waar ik ze zelf weg moet halen.... Geen idee.

Grtz Peter

ik heb net de foto's gezien man zwaar triest.
zulke mensen moeten echt eens zwaar met de neus op de feiten gedrukt worden.
vind het dood zonde voor je peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back