Zo, het organiseren loopt op het eind. Vind dit toch belangrijk omdat het in mijn hoofd ook zo'n chaos is af en toe. Dus eerst moet ik om mij heen het in orde hebben een beetje. Jannie ligt helaas ziek op bed dus kan ik nu mooi nog even deze blog bijwerken!
Bij de organisatie heeft mij de 3D printer ook weer geholpen. De airbrushpistolen komen deels in een mooi, beetje groot doosje. Als je het zo allemaal dan in een laatje legt dan krijg je een zootje.
Gaat hem niet worden. Bovendien als je het pistool net hebt schoongemaakt dan zou er nog wat vocht/thinner in kunnen zitten. Ik wil ook nog een uitblaaspistool hier maken maar meteen in een dicht doosje doen vond ik ook geen goed idee. Dus Tinkercad aangezwengeld....
En de printer spuugt dit uit na een tijdje. Ik heb nu ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de printer te testen bij de meest grove instelling. .28mm laagdikte in plaats van .12mm voor de hoogste kwaliteit en .2mm voor standaard. Ook de snelheid opgevoerd van normaal 60mm per seconde bij mij naar 80mm per seconde. Ben tevreden. Resultaat is voldoende voor dit soort minder zichtbare dingen.
Om een idee te geven. high quality .12 duurt zo'n steun bij 60 mm/sec 4 uur 57 min en verbruikt 28 gram filament. Bij low quality .28 duurt het 2:57 bij 60 mm/sec en 2:37 bij 80 mm/sec en verbruikt het 33 gram.
Zou het niet op een vrachtwagen gebruiken bij zaken die in het zicht zitten maar voor een chassis deel oid ook goed te gebruiken. Verbruikt overigens dezelfde hoeveelheid filament maar is gewoon iets sneller.
Bij dit soort werkstukken kun je daar mooi mee experimenteren toch? Moet ik meer doen!
En dit is dan het doel. Een universele standaard voor de pistolen voor in de lade.
De lege lade dus...
en deels ingericht! Ook voor de overige spulletjes iets getekend. De handvoorraad bekertjes en pipetjes voor het grijpen was ook de bedoeling.
3 keer is scheepsrecht...... Rechts om te beginnen poging 1. Het filament zat op de rol vast. Raar maar het uitlopende filament zat klem onder het filament op de rol. Daardoor stagneerde de doorvoer en de hechting. De print dus afgebroken. Dus maar weer een nachtje draaien (ruim 10 uur). De volgende ochtend schrikken we om half 11 wakker. Geen wekker....hhmmm.....Stroomuitval geweest van een uurtje. Wekker van de leg en printer staat stil met het middelste resultaat. En links waar het om ging dus...
En deze voor de kleine spulletjes...
Die komt dan daar te liggen....
Deze is ook nog te gebruiken voor de schoonmaak tafel
En voor in de lade dus de goeiste!
zoiets had ik me voorgesteld dus. Nu moet er nog een verfpotjes rek komen. Deze was vanuit China ook weer binnen een week in Luik maar heb nu van Post.nl al 5 keer een datum en tijd gehad...... Staat nu weer op maandag, zal mij benieuwen.
Voor de printer had ik destijds bedacht dat ik deze in de stelling zou zetten en bij gebruik op de werkbank. Hier zou hij dan staan naast de spuitcabine.
Dat heb ik aangepast. In de stelling staat ie stevig en waterpas. Ik had daar alleen geen stroom. Met een verlengsnoer nu geregeld en wat led strips om wat te zien.
Zo dan. Het zal eens tijd worden dat ik ook wat ga doen aan modelbouw

Het organiseren is nog niet helemaal klaar maar ik kom ergens nu.
Van de week met Jannie aan de slag met de airbrush als ze zich weer wat beter voelt. Ook is het mooi weer dus ook de buitenboel heeft mijn tijd maar ook mijn energie nodig. Toch hoop ik volgende week ook 's avonds weer wat meer ideeën vanuit mijn hoofd op de werkbank te krijgen.
twas het weer