30 jaar oud, van electro naar nitro project

53 - 23 februari 2016-Daklichten gemonteerd.jpg
Wat is een off road zonder verlichting? dus maar wat mooie LED verlichting op het dak (Tipje: besteld op ali expres, aluminium lichtbar, 5 flitsfuncties of gewoon brandend. kosten €6- )

Laatst bewerkt:
60 - 5 maart 2016-Nieuwe banden.jpg
61 - 5 maart 2016- Nieuwe banden.jpg
Oww... geweldig dat bestellen op internet.. mooi setje banden gevonden, gelukkig!! (Ook gevonden op ali expres voor €13- per set van 4 )

Laatst bewerkt:
Mooie kleurkeuze zeg. Oldskool... Net als je bandenkeuze...

Sidepipe ziet er goed uit.. Hoop alleen niet dat hij teveel backpressure geeft.

64 - 7 maart 2016- Montage radiobox.jpg
Misschien geen schoonheidsprijs, maar zeker functioneel. Een verbindingsdoos als radiobox voor de ontvanger en accu. Waterdicht, en wat schuimrubber er in zodat alles ook shockproof is. Servo's inmiddels ook een plaatsje gegeven.

Laatst bewerkt:
65 - 9 maart 2016- Stuur en gas stangen.jpg
Zo, alles gemonteerd... check dubbelcheck... en vandaag toe aan het grote moment... werkt het ook?

Laatst bewerkt:
En zover is het project op dit moment, ik had de motor na de schoonmaak helemaal nog niet getest!!, bedacht ik me. Maar, brandstof er in, gloeien... en na 1 of 2 keer wat geaarzeld te hebben......Geluid, rook, en een lopende motor!!!! Ik heb geprobeerd het filmpje te uploaden maar dat werkte niet dus vandaar maar een printscreen er van. Ik heb eerst een volle tank rustig aan in laten lopen, daarna wat aan het afstellen gegaan, en na de 3e tank rustig aan wat gaan rijden. Het rij gedrag valt me 100% mee, de motor heeft nog wel wat meer afstelling nodig voor hij echt lekker loopt, maar ik ben zeer tevreden met het werk wat ik de afgelopen wintermaanden heb gedaan, en ga hier veel plezier mee beleven.

Sommige zullen zeggen dat het misschien zonde is om zo'n auto zo drastisch aan te passen maar geen paniek, alle orginele onderdelen zijn bewaard gebleven, dus kan hij altijd in orginele staat hersteld worden. En het mooie is dat er niets aan het chassis of wat dan ook is gedaan. Geen extra gaten of slijpwerk, alle aanpassingen zijn gemonteerd op reeds bestaande gaten.

Zo, ik ben nu bij met dit project en ga de komende tijd het verdere verloop van deze "Oldtimer" op dit forum plaatsen.
Eerste keer lopen na 15 jaar.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit man..

Misschien als je je filmpje op photobucket zet dat je hem dan wel kunt linken hier naartoe? Of uiteraard gewoonYoutube.

Cool.... Klinkt ook goed. Komt hij goed van zijn plaats?

Eigenlijk loopt hij best lekker, zoals ik al zei heeft de motor nog wel wat fine tuning nodig, maar kan ook zijn omdat hij voor het eerst na zoveel jaren weer loopt. Ben al blij dat hij meteen al zo loopt als nu.

Denk dat een nieuwe gloeiplug er in bijvoorbeeld ook niet verkeerd zal zijn. Hij komt mooi rustig op gang, maar sputtert nog wat als je de gas meer open gooid. Hij mag nog ietsje feller op pakken in de lage toeren, maar lijkt me ook geval afstelling.

Heel erg gaaf!
Ik vind oude (RC) auto's altijd erg gaaf!
Misschien dat wat WD40 nog helpt om verder uitdrogen van de banden te voorkomen?

Heel erg mooi gedaan.
Maar lukt het niet meer om er een 4WD van te maken?

Ik heb nog even met dat idee gespeeld, want o.a voor rock crawlers zijn er mooie kleine tussen bakken te krijgen, maar helaas ontbreekt de aandrijfas voor. Ben daar naar op zoek geweest maar geen gevonden.

Het is wel zo dat voor redelijke prijzen complete voor en achterassen zoals deze te vinden zijn, dus wie weet krijgt hij in de toekomst nog wel eens een update... Blazing Blazer 2.1

Ik zoek veel onderdelen bij elkaar op:
http://nl.aliexpress.com/wholesale?...AS_20160314115754&SearchText=rc+crawler+parts

Prachtig project! Mooi gedaan. Je let op alle details om het tot een mooi geheel te krijgen. I like.
De bullbar vooraan, zijn dat gewoon plexi stukjes die je dan gelakt hebt? Die lijken me bij de eerste tik gewoon af te breken? Gezien je rest van de truck functioneel is.
Maar voor de rest: echt nice.

Back