Ik begrijp niet helemaal waarom jullie zo hard vallen over wat Christiaan zegt. Zo negatief vind ik het niet, ik denk toch dat jullie de kritiek harder aantrekken dan Christiaan bedoeld heeft.
Gezien de reacties van de aanwezigen heeft iedereen een leuke dag gehad en is er veel lol gemaakt. Dat is mooi dus wat dat betreft gefeliciteerd met een geslaagd evenement!
Op de foto's zie ik ook veel mooie toestellen, dus alleen daarom al de moeite om eens te gaan kijken.
Toch kan ik mij van de 'kritiek' van christiaan wel iets voorstellen. Als forumbezoeker zie en hoor je veel van het '3dcollege'. Dat is goed, ervaren mensen die meedoen in de discussie is altijd goed. Echter.. er wordt ook vaak en veel gesproken over filmpjes, maar als het puntje dan bij het paaltje komt, gebeurd het niet. Nu beloof ik ook wel eens dingen die langer duren dan verwacht, maar als mensen mij daar dan op aanspreken, kan ik ook niet anders dan ze gelijk geven.
Laat ik het dan anders zeggen, als iemand die er niet bij kon zijn, vind ik het jammer dat er niet meer filmmateriaal is. Er waren veel mooie toestelen, er waren veel mensen die wel eens filmpjes maken of er over praten, maar er is amper filmmateriaal, of ik mis iets.
Wat betreft bier.. Christiaan heeft gewoon gelijk. Een modelvliegveld ligt niet midden in een woonwijk en een 3m kist neem je niet zo even op je fiets mee. Het gros der mensen zullen met de auto gekomen zijn, dus of je nu lang of kort er over lult, er zullen mensen met alcohol op in de auto naar huis gegaan zijn.
Begrijp ik het goed dat de piloten niet mochten drinken? Of waren er stiekum toch piloten die gedronken hadden.
"men is oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen". Nee, absolute kul. Het is namelijk iets wat je niet zelf kunt bepalen, omdat de gevolgen van een eventuele foute beslissing op dat vlak, vaak ten koste van een ander gaan.
Nu ben ik, en Christiaan kennelijk ook, misschien ook de verkeerde persoon om hiermee hierover te praten. Ook al staat de wet 1 of 2 biertjes toe als je gaat rijden, ik ben fel tegen elke vorm van alcohol in het verkeer, dus ook dat 1ne biertje. En dat is niet iets wat je iemand zelf laat bepalen, omdat mensen zelden zichzelf aanrijden of vliegen.
Maar goed, natuurlijk is het jullie goed recht zelf te bepalen wat je bij zo'n evenement doet, en ik ga er ook zonder meer vanuit dat er wel ingegrepen wordt als iemand straalkachel wil gaan vliegen of rijden, dus het zal allemaal ook wel weer loslopen. Daarnaast is 'de Bob' notabene een belgische uitvinding, die wij Nederlanders maar gekopieerd hebben.
Moraal van dit verhaal.. bekijk het eens niet als aanval maar bekijk het eens vanuit het perspectief van de forumbezoeker.. er zijn een heleboel mooie toestellen, men heeft een dag lang staan vliegen met veel lol, maar er is maar weinig beeldmateriaal van. Dat is voor een gewone jan de forumbezoeker domweg jammer.