Goedemorgen beste volgers, hier weer een kleine tussentijdse update van de vorderingen.
Nu de aluminium profielen passend zijn, heb ik de 4 servo houders en de spanten kunnen monteren. Hierdoor is het nu 1 stevig geheel geworden en begint het al echt iets te worden. Met een lengte van 42cm gaat dit wel een idee geven van het totale plaatje van de trailer.
Ik heb ergens hier op MBF de tip gekregen om niet te groot te gaan met de trailer omdat het anders erg lastig wordt op modelbanen. Maximaal was aangeraden rond de 130cm voor een trailer..
De achterkant is nu dus 42 cm, en daar komt nog ietsje bij straks met afwerkende onderdelen.. laat ik die afronden op 45cm als die klaar is.
Naar verwachting wordt de voorkant( de 2 asser) zo,'n 25cm.
Er komt nog een zwanenhals bij,hoe groot die wordt dat weet ik nog niet.. maar verwacht daar ook zo'n 25cm.
Dan blijft er nog zo'n 40 cm over als laaddek, en dat is dus echt te klein.. die zal wel wat groter gaan worden. Dus ik kan nu al wel toezeggen dat de trailer langer wordt als 130cm. Hoeveel langer,dat is een verrassing voor iedereen.
Oké, tot zover de lengte van de trailer besproken.
Enkele post terug is aangekaart dat deze trailer dus geen vering heeft.. hier wordt achter de schermen hard over nagedacht en onderdelen ontwikkeld, dus dat wordt vervolgd. Tevens wordt er druk gezocht naar een passende(letterlijk) oplossing om hier 2x enkellucht banden onder te kunnen zetten ipv de aanbevolen 2x dubbellucht die vanuit gallinger geadviseerd worden.
Bijgevoegd de foto van hoe het achterstel er nu uitziet.
Wellicht niet goed te zien, maar bij 1 onderdeel verspringt het nogal veel, zo zijn er wel wat meer onderdelen die niet lekker ontworpen zijn.. net zoals de passing van de zogenoemde Stator in het laaddek.. die zou naar mijn idee helemaal erin moeten schuiven.. deze zit zoals op de foto muur en muurvast, maar niet op zijn plek.
Achja komt ook wel weer goed,
Fijn weekend allemaal.
Groetjes Tom