4 cilinder tweetaktmotor met vertraging (nieuw filmpje)

toch maar binnen gedaan zie ik:D lekker ongezond :mrgreen:
maar klasse man! echt gaaf die motor!

Ja op een gegeven moment dacht ik effe proberen of hij wil lopen dan zet ik hem dadelijk wel buiten, maar hij liep meteen en dat had ik eigenlijk niet verwacht.
De plaat waar de prop aan vast zit moet ik nog verstevigen en een uitlaat maken en dan is hij klaar voor het luchtruim, maar dat wordt na mijn vakantie.

Kan iemand een goed advies geven over de propellor.
De 24x10 die er nu op zit is veel te klein. Motortoerental zal ongeveer 7500rpm worden
De vertraging is 1:1.7 prop zal dus ongeveer 4400rpm gaan draaien.

De plaat waar de prop aan vast zit moet ik nog verstevigen en een uitlaat maken en dan is hij klaar voor het luchtruim, maar dat wordt na mijn vakantie.

een beetje raar om te zeggen,maar ik hoop dat je vakantie snel voorbij is :mrgreen:
je snapt wel waarom..ik wil die motor graag zien vliegen,dus ik hoop dat je er ook weer een filmpje van gaat posten:)

Zo, vandaag de versteviging achter de propelloropname gemaakt.
Binnenkort weer een keer proefdraaien en ergens een grotere prop op de kop tikken om te testen. Toerentallen meten etc.:p
Als ik de juiste prop heb dan kan hij op de Piper......

Propellorkeuze

Kan iemand een goed advies geven over de propellor.
De 24x10 die er nu op zit is veel te klein. Motortoerental zal ongeveer 7500rpm worden
De vertraging is 1:1.7 prop zal dus ongeveer 4400rpm gaan draaien.

Hallo Arjan.

Deze topic net ontdekt en met veel bewondering geheel gelezen.
Inderdaad Chapeau en nu eerst een Budels Bier!!!

M.b.t. propellorkeuze zou ik eens beginnen met 30x14 of 32x14.
P.b. maar effe; ik heb een goed adresje voor deze props.

Groet van Bart

Hoi Arjan,
Ook ik kwam dit draadtje net tegen ziet er goed uit :thumbsup:
Als je wilt kun je evt van mij wel een prop lenen die zat op een ZG62 met torqmaster vertraging. helaas weet ik niet de juiste maat. (komt van de al om bekende propmaker uit helmond. )

ps nog iets nieuws over de DO28??

groetjes

Eric

Bart en Erik, bedankt voor jullie aanbod.
Ik ga eerst een 29x12 3-blad proberen van een clubgenoot ,deze zit op een 160cc ZDZ
De spoed daarvan is te klein maar dan heb ik in ieder geval een idee welke richting het op moet.
Erik wat was de vertraging van jou Zenoah 62cc? is de prop ook geboord met 6 gaten op stc 29mm (3W )
De Do 28 ga ik deze winter weer aan werken, ben op dit moment mijn bouwhok aan het verhuizen naar de garage (de toestellen worden steeds groter en de zolder werdt te klein :)

Ha die collega :P

Ziet er goed uit!!!!

Van het weekend hadden ze het op de club over jouw prestatie, maar ik twijfelde of het echt die van jou was (dacht dat misschien nog iemand zoiets aan het doen was)

Na het zien van de laatste foto's, en het filmpje, twijfel ik niet meer :D

Ziet er allemaal goed uit, het geluid is ook echt apart (zelfs zonder uitlaat :P), hoop dat het de prestaties levert die je verwacht, en je er dus lekker mee kan vliegen!!!

Zal het op de club eens zeggen ;)

Ik heb het gevaarte van de week op de zaak vast gehad, damn wat een ding!!! Mooie prop hoor, ben benieuwd!!

Echt cool ding !
Deze topic heb ik in m'n favorieten gezet, ik ga dit echt opvolgen !
Veel succes Arjan !

Groetjes
Jonas

Zo, vandaag proefgedraait met de 30x14 Menz prop. Wow orkaankracht.:-D
Motoren draaien 6200 rpm dus de prop is juist voor deze combinatie.
In de vlucht de motor ongeveer 7000 rpm gaan lopen. de vertraging is 1 op 1.77 en de prop draait nu 3500 rpm

Nu verder met de uitlaten want zo´n motor moet zoemen niet knetteren.
En dan kan hij op de Piper.

Groeten Arjan

Laatst bewerkt:
Back