4 cilinder tweetaktmotor met vertraging (nieuw filmpje)

nog even en hij kan op de piper!!! schiet wel op zeg!:worship::worship:
ik hou je zo niet bij.;) dan zal er bij mij dus ook dezelfde prop op kunnen..:mrgreen:
we bellen nog wel.. :D

gr erik
 
wow dat ziet er goed uit zeg!!!! Je ziet ook idd HEEL veel windverplaatsing :P Mooi dat de prop iig goed is!
Ben benieuwd straks op de kist :)
 
Erik,
Ik verwacht inderdaad dat jij met jou 63cc dezelfde prop kan draaien.
Gewoon je vertraging afmaken en met mijn prop een keer testdraaien.
 
ja mark laat het in de werkplaats door een personeelslid freezen en draaien...:D

Ik hou je op de hoogte!
p.s. het is een 52cc;)

Erik,
Ik verwacht inderdaad dat jij met jou 63cc dezelfde prop kan draaien.
Gewoon je vertraging afmaken en met mijn prop een keer testdraaien.
 
hee arjan,

zit ie nu al op de piper of ligt het even stil??

Gr Erik
 
Ha Arjan,

Ik zie op het Forum dat je al lekker opschiet met je motor,
en de motor loopt lekker, zo zie je maar dat er met wat nadenken een mooie motor is voor een Piper en de kosten zullen wat dat betreft ook mee vallen.
 
mooi zo!! schiet beter op bij jou dan bij mij.;)
de onderplaat is gefreest maar nu moeten we nog de as draaien..

Verder ben ik al in een ver stadion met de Falcon 120 incl simjet 85+ :mrgreen:
die zal eerder klaar zijn dan de sport bipe ;)
dit moet ie worden!
71944a1451522a8e7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Arjan,

Ik zie op het Forum dat je al lekker opschiet met je motor,
en de motor loopt lekker, zo zie je maar dat er met wat nadenken een mooie motor is voor een Piper en de kosten zullen wat dat betreft ook mee vallen.

Is inderdaad LOW Cost,
De piper was een afdankertje en was met heel weing kosten vliegklaar.
De motor blijft ook ruim binnen budget gelukkig ;)

Ik moet wel even goed kijken of het met het zwaartepunt alemaal wel lukt.
De brok weegt toch 5,5 kg :hammer:
Anders de neus een beetje inkorten om te voorkomen dat ik kilo's lood in de staart moet hangen.
 
je kan toch nog gaten maken op plaatsen waar het niet massief hoeft te zijn.. (zal wel niet veel maken maar toch)

gr Erik
 
Vandaag toch nog maar even aan de Piper gewerkt.
Eerst de motor gemonteerd en vervolgens maar weer meteen er af gehaald..... met 5.5kg in de neus krijg ik het zwaartepunt nooit goed.
Dus de neus maar ingekort met 15 cm. Nieuw motorschot gemaakt en de motor opnieuw er tegenaan geschroeft. Zwaartepunt is nu goed :-D
nu maar eens even puzzelen hoe ik die 4 carburateurs aangestuurd krijg.
 
Ziet er niet verkeerd uit, mooie techniek hoor:)

Wel even filmen als ie de lucht in gaat he;)
 
Back
Top