4 cilinder tweetaktmotor met vertraging (nieuw filmpje)

dank je voor de complimenten, filmje gaan we regelen natuurlijk.
Vandaag het motorschot in de G4 gezet en alles weer gemonteerd. ook de onsteking heeft nu een vast plekje op de motor.
Ik zit te denken om voor de twee gassservo's een apparte ontvanger te nemem ivm eventuele storingen. de servo's zitten erg dicht bij de ontsteking. icm een ferrietkern moet het toch wel lukken.

Vanavond even de motor proef gedraaid en afgesteld.
Oei oei wat een vermogen. Hij sleurt die 30x14 prop wel erg hard rond.
Ik durf maar net iets meer als half gas te draaien dan zit de motor aan zijn toeren. Helaas heb ik dit vorige keer niet bemerkt omdat toen de afsteling niet goed stond. 2 carburateurs stonden te arm, dmv infrarood thermometer was dit mooi te meten.
Volgende keer nog even toeren meten en dan de gasservo's begrenzen zodat hij niet over zijn toeren gaat.:D

klinkt als een brok vermogen
Proficiat !!

Ik heb 'm vanavond ook zien lopen...
Klinkt niet alleen als een brok vermogen, hij levert het ook.
De motor hoort eigenlijk niet op een Piper Cub, maar wel op een Reno-racer.
Op zo'n Rare Bear of z'n Voodoo zou ie niet misstaan. Of op zo'n Bulldog. Ook qua geluid past ie daar bij.

Arjan en pap Hennie, proficiat met zo'n mooi stukje huisvlijt.

Frank

Vanaf deze zijde alvast succes, we zien `s avonds wel het relaas van de geslaagde maiden :yes:

Vanaf deze zijde alvast succes, we zien `s avonds wel het relaas van de geslaagde maiden :yes:

Echt niet Berto.
Zaterdag, eerst de gehelde dag vliegen, dan een BBQ en 's avonds nog wat stevige borrels voor de inwendige mens.
Dus het zou zomaar zondag kunnen worden voordat we thuis weer achter de gebreide onderbroek kruipen.
Met een beetje geluk kruipt Arjan pas zondag achter zijn peecee.

Arjan, tot morgen. Een goede nachtrust toegewenst... :mrgreen:

ik ben het filmpje nu aan het uplaoden...!!! Was een geslaagde Maiden!!

EN WAT EEN VETTE SOUND!!!!!!!:cool::cool::cool::rolling:

Back