@ Dirk Jan...
Hihi, leuk idee, maar laat me nu eerst maar eens een werkende auto met 4-takt krijgen. Heb het idee dat het toch behoorlijk rijdt, een standaard motorke in fw-05T heeft ook maar 0,5pk, en die lopen ook best leuk.
Zijn er mensen die met me mee willen doen met een FW-05 4-takt ?
Kunnen we wat zaken samen bestellen om de kosten te drukken...
Motor lijkt me enigste optie towerhobbies... nergens anders op voorraad, en prijs is redelijk goed daar...
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJRW8&P=7
Ombouwkit is al helemaal lastig... kan hem op dit moment alleen vinden bij een paar wazige japanse sites, of tot mijn verbazing Kyosho Duitsland, die hebben zelfs de spare parts op voorraad !
Zag trouwens wat leuke details op towerhobbies site :
Ombouwkits bestaan voor : (zij doen geen Kyosho)
HPIC1180 R40 Nitro Pro
ASCC2033 Nitro TC3
TAMC0542 TG10 MK2
TRIC2011 Trinity G4
YOKC1108 GT-4W2
Fuel with 10%-30% nitromethane and 16% (minimum) oil content
Use 2-stroke fuel with 10%-20% nitromethane as a starting point.
OS recommends using 20% then changing if necessary.
Oef, dat gaat nog niet meevallen, zelfs de Tornado Oil+ is maar 14% !
Heb gesproken met monteur bij Shamrock, die heel veel 4-takt doet in vliegtuigen, die geeft aan dat je benzine moet gebruiken met weinig olie, 4-takt smeert vanuit zichzelf al veel beter als 2-takt, en teveel olie geeft veel problemen bij kleppen. Hij gaf aan gewone car Tornado te gebruiken (9% olie).
Ik nog geen ervaring met 4-takt... dus als mensen meningen hebben ? Met natuurlijk wel weten welke spriet erin moet ;-)