@ Jarno
Tja waarom maken ze geen complete RTR 4 takt, ben je meteen klaar.

Vind het al erg leuk dat OS max uberhaupt zo'n motor maakt. En met de beperkingen zullen we moeten leven, totdat heel veel mensen het potentieel van 4 takt in zien... dan maken ze alles wat je maar wilt !
Vliegtuig motor is wat mij betreft geen optie, veel te klein toeren bereik. Om dat een beetje goed op de weg te zetten moet er een 3 of 4 bak in.
Deze motor draait van 2000-22.000 toeren.. een vliegtuig 4 takt van 3000-9000 toeren. Tis een motor speciaal gemaakt voor in auto's !
@ Roelof
Bocht is een simpele dunne pijp, met een beetje pijpenbuiger moet dat goed op maat te maken zijn. Beide kanten hebben geen speciale flens ofzo, maar knelfitting, dus redelijk simpel te maken.
Update : Dinsdag conversion kit besteld bij Kyosho Duitsland.. volgens site op voorraad.. maar heb zelfs nog geen verzendmelding gehad. Op mailtje met vraag over status order nog geen reactie.
Brandstof blijft een groot vraagteken voor me. Heb engineer van Jonkers brandstof gesproken (Tornado fuels), maar zelfs die had geen idee. Hij zou het doorgeven aan de specialist, Dhr Jonker zelf.
Heb mailtje gestuurt naar OS max, die reageerden heel snel, maar antwoord was erg wazig... brandstof voor 2 takt, tussen de 10 en 30% nitro en voldoende olie ! Heb nu meer detail gevraagd.. nog geen reactie.
Roelof deed jij niet zelf brandstof mengen ? Is er een olie die geen resten achterlaat bij de uitlaat ? Maar wel goed smeert ? Uitdaging is dat je veel olie nodig hebt omdat brandstof in principe er slecht de zuiger, drijfstang en krukas smeert, brandstof blijft bij 4 takt uiteraard in de kop van de motor. Maar dat je geen resten wilt hebben tussen de zeer kleine klepjes van de motor.