Geluid ... Ik weet nog niet hoe ie op vol toeren klinkt, filmpje is achter in de tuin, kan daar geen toeren maken, en dit was tijdens inrijden.
Heb al iets meer toeren gemaakt voor op straat, maar is niet vlak genoeg om echt te gassen.
Vermogen ... Hij trekt in ieder geval als een beer, gas komt heel snel op, dus kan echt met 4 spinnende wielen wegtrekken !
Rook... Hij staat nog zo rijk, en ookal gebruik ik al LOW SMOKE brandstof, hij rookt zoveel, dat ie tijdens een 180 graden draai niet meer zichtbaar is in de rook ! (Op rem een bocht maken op glad wegdek).
Verwacht (en hoop) dat dit beter wordt, anders schieten ze me op het circuit :lol: :lol: :lol: De auto's achter me zien geen baan meer !
Afstellen ... Dit is met afstand de makkelijkste motor ooit voor mij. Hoe je sproeier ook zet (HSN) hij loopt altijd stationair, en start altijd binnen een sec, echt niet normaal hoe makkelijk. Motor klemt ook veel minder, dus ook de startbox heeft veel minder moeite met deze motor. Vanuit stationair is het simpel steeds armer zetten totdat je hem genoeg toeren vind maken, verbruik normaal wordt, en temp niet te hoog wordt. Maar dat gaat zo simpel, mijn zoontje van 5 zo het nog kunnen :lol:
Verbruik.. Dit is iets wat ik echt waanzinnig maf vind van deze motor... Tijdens inlopen had ik hem lekker rijk gezet.... nou dat was zo rijk dat brandstof echt eruit spoot (aan verkeerde kant carb) en de olie echt uit de uitlaat spoot.. dat hoef je met een tweetakt niet te proberen. Maar wel gewoon lopen stationair... tank in 3 min op !!! Ben hem nu armer aan het zetten na iedere tank, en lekken wordt snel minder, olie komt er ook steeds minder uit.. en toeren gaan iedere 1/8 slag dramatisch omhoog !
Laatste tankje was al bijna 8 min... denk dat ik de 10 a 12 min nog wel ga halen !
Inrijden.... Anders, nee niet echt volgens mij, ik doe het gewoon zoals in het boekje staat. Gewoon rustig beginnen, en na 2 tankjes stationair in kleine stapjes armer zetten. Dat vind ik een hele fijne methode, maar wijkt niet veel af van de 2 takt methode die ik gebruik. Ben zelf geen fan van WOT, ook niet voor 2 takt... en bij de 4 takt werkt dat al helemaal niet... zover gaat de sproeier niet open... brandstof spuit er dan echt uit aan de verkeerde kant... soort terugslag van de 4 takt denk ik.. of hoe noem je dat.
Nu hij armer staat kan ik hem trouwens makkelijker uitzetten met doek op uitlaat. Heb hem ook iets rustiger stationair gezet, zal ook wel helpen natuurlijk !
Draait nu zo'n 1500 toeren stationair, staat echt te ploffen, geweldig om te horen... en te zien... hele kap trilt mee

Moet nog wat rubbers plaatsen geloof ik.