4-takt motor 1/10?

• Topicstarter Topicstarter Guzzio
  • Startdatum Startdatum
Dit project is egt vet.
Ik sta te springen voor foto's hier.
En als t kan ene filmpje, lijkt me egt vet!

Ok, de eerste foto's :

ff snel geschoten net... weinig tijd om het netjes in het zonnetje te doen..
Let niet op die gekke wielmoeren... dat zijn stelmoeren van hudy set :lol:
En ja, hij is nog niet klaar.. ontvanger moet er echt nog netjes op..

Hoop eind van de week de eerste rondjes te gaan draaien :P

IMG_5085.JPG

IMG_5088.JPG

IMG_5090.JPG

IMG_5091.JPG

IMG_5093.JPG

IMG_5094.JPG

IMG_5097.JPG

IMG_5101.JPG

IMG_5102.JPG

Thx !

Was jij niet diegene die me de tip van de fan aan de hand had gedaan ?
Nog bedankt.. bij Kyosho gewoon leverbaar.. 8 euro :lol:

Ziet er zeker vet uit!
En dat met die fan is inderdaar wel slim!

Alles past echt super e.d. mooi spul hoor!
Ben benieuwd hoe het klinkt/rijd.

snoebel zei:
Thx !

Was jij niet diegene die me de tip van de fan aan de hand had gedaan ?
Nog bedankt.. bij Kyosho gewoon leverbaar.. 8 euro :lol:

Yep, dat was ik... Ik volg je topic met veel aandacht, want het is een leuk verzamelobject, zo'n 4WD 1:10 viertakt. Die past wel in mijn collectie. Dus als jij hem eenmaal zat ben, koop ik hem van je over voor mijn collectie :-P

Daarbij heb ik hier nog een viertakt 6,5cc blokkie staan, die gewoon vraagt om in een buggy gebouwd te worden....

pffff... verkopen.... zeg nooit nooit... maar kans is erg klein...

ding is nml toch achteraf best kostbaar geworden... en wie weet... rijdt ut totaal niet..

Ach, wie weet bevalt het prima en wil je hem nooit van je leven meer kwijt.... Dan zal ik er zelf eentje moeten bouwen! En als jij erg enthousiast bent dan krijg je wel een PMetje van me met de vraag over de onderdeel nummers....

Maar ja voor deze zomer heb ik nog wat andere auto's op mijn verlanglijstje: Motonica/Ninja en ik wil graag die Serpent F-180 RTR kopen zodra die uitkomt. Dus of er nog wat overblijft voor een 4-takt speeltje.....

Bart_Banaan zei:
Maar ja voor deze zomer heb ik nog wat andere auto's op mijn verlanglijstje: Motonica/Ninja en ik wil graag die Serpent F-180 RTR kopen zodra die uitkomt. Dus of er nog wat overblijft voor een 4-takt speeltje.....

Waar stopt het......... 8O :wink:

snoebel... Echt heel gaaf! als hij een beetje rijdt effe een filmpje maken! wij willen het horen, echt fantastisch dit project...

Super, ik had werkelijk niet verwacht dat je hem echt ging bouwen.

Ben heel benieuwd hoe hij rijdt

Ga je er een videootje van maken?

Filmpje komt er zeker aan! Maar dan moet ie natuurlijk wel volluit kunnen knallen :lol: :lol: :lol:

Maar dat kan nog wel even duren.. :?

Ga proberen komend weekend hem in te laten lopen, en misschien de eerste rondjes op het circuit.

Hij doet het !!!!!!!!!

Ben nog aan het inrijden, maar mennnnn wat stinkt die spriet !
Heb een pluim van een meter rook naast de auto, als ik een rondje maak met "flink" gas zie ik auto niet meer.
Heb er nu een tankje of 7 er doorheen, ben hem nu voorzichtig armer aan het zetten.
Mijn luchtfilter zit wel steeds vol met brandstof, en de olie loopt gewoon in een straaltje de uitlaat uit :-)

Hopelijk wat beter weer komende dagen, wil snel gaan proberen op circuit.
Kan hem op het gas achterstevoren zetten, trekt nu al als een beest ! Dat beloofd wat op het circuit, is nml een klein circuit, waar je heel veel hebt aan trekkracht !

Snelheid nog niet kunnen proberen, straat voor mijn huis is niet vlak genoeg om echt te gassen, en motor staat nog veel te rijk. Maar zelfs nu ie zo rijk staat heb ik het idee dat ie zeker sneller is als een standaard Kyosho 2.5cc motor ! Hij pakt echt geweldig op als je gas geeft... daar kan een 2 takt nog wat van leren !

Starten doet ie als een droom, dat ding hoeft maar een klein tikje te hebben en loopt meteen super stabiel stationair....

Goede tip om hem uit te zetten ? Vliegwiel tegen houden geen optie ! Ding is van zwaar staal, kost me mijn vingers. Uitlaat dichthouden ook totaal geen optie, uitlaat wordt veel heter als bij tweetakt..

Maar wat een geweldig geluid! Erg moeilijk omschrijven... maar heel zwaar, laag toerig geluid.
Stationair loopt ie zo rustig dat delen van auto gewoon gaan trillen. :-)
Is ook relatief stil vergeleken met mijn OS TZ met 1040 uitlaat.

jaja, filmpje komt eraan, met geluid uiteraard !

snoebel zei:
Goede tip om hem uit te zetten ? Vliegwiel tegen houden geen optie ! Ding is van zwaar staal, kost me mijn vingers. Uitlaat dichthouden ook totaal geen optie, uitlaat wordt veel heter als bij tweetakt..

Luchtfilter dichtdrukken, voor zover ik kan zien op de foto's moet dat lukken.

Dat geluid is inderdaad veel zwaarder maar erg vet!
Ben benieuwd hoe het op het circuit rijd!

Aangezien deze motor zuigerveren heeft... moet je hem dan ook anders inrijden?

Nou al is de kwaliteit van het filmpje niet zo best ,het komt echt wel over schitterende auto geworden met zeer mooi geluid erin echt knap werk hoor ,maar is dat nu moeilijker afstellen of valt dat nog wel mee. In elk geval erg veel plezier ermee ,maar dat zal niet zo,n probleem zijn :D Ben erg jaloers.

Geluid ... Ik weet nog niet hoe ie op vol toeren klinkt, filmpje is achter in de tuin, kan daar geen toeren maken, en dit was tijdens inrijden.
Heb al iets meer toeren gemaakt voor op straat, maar is niet vlak genoeg om echt te gassen.

Vermogen ... Hij trekt in ieder geval als een beer, gas komt heel snel op, dus kan echt met 4 spinnende wielen wegtrekken !

Rook... Hij staat nog zo rijk, en ookal gebruik ik al LOW SMOKE brandstof, hij rookt zoveel, dat ie tijdens een 180 graden draai niet meer zichtbaar is in de rook ! (Op rem een bocht maken op glad wegdek).
Verwacht (en hoop) dat dit beter wordt, anders schieten ze me op het circuit :lol: :lol: :lol: De auto's achter me zien geen baan meer !

Afstellen ... Dit is met afstand de makkelijkste motor ooit voor mij. Hoe je sproeier ook zet (HSN) hij loopt altijd stationair, en start altijd binnen een sec, echt niet normaal hoe makkelijk. Motor klemt ook veel minder, dus ook de startbox heeft veel minder moeite met deze motor. Vanuit stationair is het simpel steeds armer zetten totdat je hem genoeg toeren vind maken, verbruik normaal wordt, en temp niet te hoog wordt. Maar dat gaat zo simpel, mijn zoontje van 5 zo het nog kunnen :lol:

Verbruik.. Dit is iets wat ik echt waanzinnig maf vind van deze motor... Tijdens inlopen had ik hem lekker rijk gezet.... nou dat was zo rijk dat brandstof echt eruit spoot (aan verkeerde kant carb) en de olie echt uit de uitlaat spoot.. dat hoef je met een tweetakt niet te proberen. Maar wel gewoon lopen stationair... tank in 3 min op !!! Ben hem nu armer aan het zetten na iedere tank, en lekken wordt snel minder, olie komt er ook steeds minder uit.. en toeren gaan iedere 1/8 slag dramatisch omhoog !
Laatste tankje was al bijna 8 min... denk dat ik de 10 a 12 min nog wel ga halen !

Inrijden.... Anders, nee niet echt volgens mij, ik doe het gewoon zoals in het boekje staat. Gewoon rustig beginnen, en na 2 tankjes stationair in kleine stapjes armer zetten. Dat vind ik een hele fijne methode, maar wijkt niet veel af van de 2 takt methode die ik gebruik. Ben zelf geen fan van WOT, ook niet voor 2 takt... en bij de 4 takt werkt dat al helemaal niet... zover gaat de sproeier niet open... brandstof spuit er dan echt uit aan de verkeerde kant... soort terugslag van de 4 takt denk ik.. of hoe noem je dat.

Nu hij armer staat kan ik hem trouwens makkelijker uitzetten met doek op uitlaat. Heb hem ook iets rustiger stationair gezet, zal ook wel helpen natuurlijk !

Draait nu zo'n 1500 toeren stationair, staat echt te ploffen, geweldig om te horen... en te zien... hele kap trilt mee :P Moet nog wat rubbers plaatsen geloof ik.

Back