In 1 woord : Waanzinnig !!!!!
Het relaas van vandaag :
Beginnen met een stuk armer onderin, flink rijker bovenin. Motor pakte meteen goed op, en ik kon voor de allereerste keer gewoon vol gas doorrijden, zonder dat de motor inhield !
Ander spruitstuk en carb heeft zijn werk meer dan gedaan !
Na een paar rondjes afstellen liep de auto als nooit tevoren :lol: :lol:
Vol gas lekker op toeren, en stationair heel rustig ploffend, zoals alleen een 4 takt dat kan. Optrekken met leuke pluim, maar geen meter meer zoals voorheen. Auto rookt nog steeds behoorlijk, maar pruttelt totaal niet meer bij het optrekken.
Auto ging heel erg goed, kon mijn vriend met zijn 2.5cc Kyosho FW-05T goed voorblijven en zelf na 8 a 10 ronden op een rondje zetten.
Ik was meer dan dik tevreden !!!
Totdat na een tankje of 6 a 7 is iets "mis" ging... de uitlaatrubber scheurde open.... uitlaat buiten werking, heel veel extra geluid !
Maar het belangrijkste, de auto ging er opeens als een raket vandoor !!!!!!
Niet normaal wat een verschil, motor klimt zonder problemen naar hele hoge toeren op rechte stuk, trekt als een lier...
Geluid is veel te hard.... who cares ? Heb de rest van de middag nog een tankje of 6 gereden met kapotte rubber, en een hele set nieuwe foams achter in 1 dag versleten !!!!! En dat met een 4 takt !!
De FW-05T had het nakijken, kon hem nu lappen binnen 3 a 4 ronden !!
Heb een tijdje geprobeerd een 1:8 (die reed er toevallig ook rond

) bij te houden... op top lukt me dat niet uiteraard, maar met optrekken kan ik hem bijhouden... al merk je dat een 1:10 minder tractie heeft uiteraard.
Hij had behoorlijk moeite om me te lappen, schat iedere 5 a 6 ronden..
Heb nu meteen een nieuwe uitdaging :lol: :lol: Ik zoek een zijuitlaat met een stinger gat van minimaal 8mm voor een 1:10 auto !!!
Iemand enig idee ? Demping zal me echt een rotzorg zijn, als ie mijn motor maar niet beperkt. Moet wel druknippel hebben, merkte dat motor moeite had als tank echt bijna leeg was.
De standaard uitlaat beperkt de motor dus gigantisch, ga wel eerst proberen de stingers (ja heeft er twee naast elkaar) uit te boren.
Maar wat heb ik genoten vandaag, dit is veel meer dan ik verwacht had !
Zit nu te denken aan andere ratio tandwielen... van de andere kant, dit is al zo snel... en die trekkracht is gigantisch gaaf om mee te rijden.
1 nadeel.... die standaard klasse bij club wedstrijden kan ik nu vergeten, dit gaat veel te hard