50/60cc twin benzinemotor in helicopter

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Flyingfloris78, 30 aug 2019.

  1. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.888
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Begrijp ik je goed als je zegt dat de motor het vliegwiel middels een getandde riem gaat aandrijven? Dat belast je voorste krukas lager behoorlijk zwaar, en het is maar de vraag of het daarop berekend is. Want OF je riem moet heel erg strak staan (wat veel dwars-axiale kracht oplevert) of de riem gaat staan klapperen, wat ook op het lager kan gaan staan hameren. Persoonlijk zou ik een vliegwiel op de krukas monteren samen met een pulley, en de getandde riem alleen een (lichte) koppeling aan laten drijven, dan kun je met minder riemspanning toe en gaat de massatraagheid niet aan die riem staan rukken en klapperen.

    Maar dat is maar gewoon mijn inschatting....
     
  2. Flyingfloris78

    Flyingfloris78

    Lid geworden:
    26 dec 2016
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Haarlem
    Nee niet helemaal: die tandriem pulley met daarop de koppeling zit allemaal direct op de krukas.
    De pulley zal alleen een klein dun riempje omkrijgen naar een generator motortje.
     
  3. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.888
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ah, OK, dan had ik dat helemaal verkeerd begrepen. Zoals je het nu uitlegt, zie ik in elk geval voor wat de lagerbelasting aangaat, weinig problemen.
     

Deel Deze Pagina