5e. Dutch Warbird & Scale Meeting Delta Oss 2010

:bad-words:Ik kom er net achter dat mijn ontvangeraccu overleden is...:evil:

Ik ga proberen om het op te lossen, maar ik weet nog niet of dat gaat lukken. Dus het is nog onzeker of ik morgen kom (alleen voor de gezelligheid vind ik het net iets te ver rijden). Helaas, maar het is niet anders.
Misschien tot morgen, anders tot volgend jaar.

Bedankt Johan, maar dat gaat niet passen.
Ik heb net ruimte voor 4 1400MAh cellen (formaat AR500) in blok.

Wouter,

Even op de heenweg langs Hobby-In, kom je toch nagenoeg langs. Die zal vast wel een pakket op voorraad hebben voor je.

Gr. Teus

Oke jongens,

de inschrijving is dan bij deze gesloten, verder geen afmeldingen meer, alleen Wouter is nog onzeker, maar hopen dat het nog gaat lukken met zijn ontvangerakku.

hier dan de laatste bijgewerkte deelnemerslijst;

www.janhermkens.nl/oss2010Exellijst.xls

IMGb.jpg

Allemaal tot ziens, morgenvroeg of zondagmorgen,

Jan

Laatst bewerkt:
Heb me hier het schoppes gewerkt om mijn lapidar weer,
weer vliegklaar tehebben voor zondag.
Na dat die dinsdag avond op zijn kop lag in de hei.
Niet ernstig maar toch een paar lastige dingetjes.

Tot Zondag.
En morgen allemaal veel plezier.

Han.

Hoi HOi vrienden van ??????? zal wel Veronica wezen, het is hier helemaal toppie in Nijverdal en wij hopen met zen allen dat julllie dat ook hebben in Oss, er komen hele mooie dagen aan en we gaan genieten.

Veel vliegplezier daar wij denken aan jullie

Gr Japioooooooooo

Wat heb ik vandaag ontzettend genoten!:D
Alles zat mee.
Er was weinig tot geen wind,de zon scheen de gehele dag en er kon daarom dus de gehele dag achter elkaar door gevlogen worden!
Vond het wel jammer dat ik geen duovlucht heb kunnen maken met de andere Blackburn monoplane omdat met deze kist op hetzelfde kanaal werd gevlogen als ik deed!
Ook kon het kistje door een technische onvoorzienigheid helaas niet de lucht in en dat vond ik ook erg jammer omdat ik deze Blackburn die wel werkende wing warping heeft graag had willen zien vliegen!
De GEE BEE met de 7 cilinder stermotor heeft ook een vlucht kunnen maken en wat heeft die motor toch een mooi geluid zeg(om van te kwijlen).
De Focke Wulf met 5 cilinder moki heeft meerdere vluchten gemaakt en dat was uiteraard ook een verademing om dat mee te mogen maken(heerlijk dat snerpende geluid van die propellertippen)

Enfin,iedereen heeft dacht ik zo zijn vluchtjes kunnen maken en het belangrijkste daarvan is dat er geen brokken zijn gevlogen.
Ik heb helaas geen foto's genomen maar die zullen er ongetwijfelt wel komen te staan!
Hoop volgend jaar weer zo'n fijne dag mee te mogen maken en voor de andere vliegers voor morgen een fijne en crashvrije dag toegewenst!

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Heee Hans,

loop ik je jammer genoeg weer mis, maar wel mooi dat jullie een lekker dag hebbe gehad.

Wij hopen morgen jullie voorbeeld te volgen.

De Focke Wulf met 5 cilinder moki heeft meerdere vluchten gemaakt en dat was uiteraard ook een verademing om dat mee te mogen maken(heerlijk dat snerpende geluid van die propellertippen)
En tja, die FW is er om mee gevlogen te worden dus dat doet Leon dan ook tot in de puntjes met die kist.
We zullen hem morgen weer zien :D

Mooie foto's Ronald :thumbsup:

In tegenstelling tot gisteren is er vandaag wel veel schade gevlogen :(

Ondanks dat was het een supergave dag met prachtig weer :zon:
Weer een hoop kunnen O.H-en en mede-forummers ontmoet
Was zelf erg onder de indruk van de prachtige Focke Wulf FW190 met Moki en de GeeBee met Seidel
De rest mocht er zeker ook wezen! :yes:
Mijn Camel heeft 4 geslaagde vluchten gemaakt, het weer was er perfekt voor! :D
(zal alleen deze week wat spierpijn hebben van het starten, dat vlotte namelijk niet zo :rolleyes:)

Ben zelf helaas weer de fotocamera vergeten om jullie wat te laten zien

Jan en organisatie, wederom bedankt voor een geslaagde dag! :celebrate:
Groeten, Ralf

Ik ben ook net uitgepakt .

Was een mooie warme dag .
En verschillende modellen zochten ook koeling in het water .

Verschillende piloten hadden het ook warm , mijn paviljon was goed bezocht .:cool:

Organisatie was goed zoals gewend , op naar 2011 .

Mvg Johan

Hoi allemaal,

ook ik ben weer terug thuis in het verre Belgie, na een rustig ritje van 1u45 !

Wat was het een prachtdag bij Delta !! Man, man, man ! Er is veel gevlogen. Het was prachtig weer, mooie modellen, maar God wat was het warm.

Ik heb vooral genoten van het OH'en met vele bekenden en ben ERG gelukkig om enkele forummers te hebben leren kennen. Je kent ze wel van het forum, maar in real life niet.

Ik heb gezien dat er prachtige foto's zijn gemaakt, dus daar kijk ik zeker naar uit. Zelf heb ik geen foto's gemaakt maar vooral gevlogen... :-)

Op naar 2011 jongens !

Groetjes,

Davy

Ook wij zijn weer thuis , de auto en caravan zijn ongeveer leeg effe lekker gedouched (gisteren in Oss trouwens ook , wat een luxe een modelvliegveld met een douche)

Het was een zeer gezellig weekend lekker gevlogen, jammer van sommige onvoortuinlijke landingen. (zaterdag was er geen enkele crash)

Ook ik heb geen foto's gemaakt :oops: (geen puffffff)

ik heb bij Hans wel een paar Beauties gezien van sommige kisten

Organisatie , Delta Oss Hartelijk bedankt
Volgend jaar graag weer :cool:

Zo, alles is hier ook weer uit gepakt, de was is opgehangen, zometeen het meisje eten geven, de jongen een aai over z`n bol, de douche bezoeken en dan naar dromenland om deze heerlijke dag nogmaals te beleven.

Allereerst Delta Oss bedankt voor de weer voortreffelijke organisatie, ook de keuken was weer verrukkelijk (wat er uit kwam althans ;-) ).

Wij hebben genoten, weer heel wat forummers in real life mogen ontmoeten, en een paar nieuwe aan toegevoegd.
Was errug gezellig.

En dat handeltentje van Johan was een welkome verkoeling na 10 minuten op het veld in de brandende zon te hebben gestaan, scheelde maar een paar graden maar was precies genoeg om het dragelijk te houden.

Ik (met Onno af en toe aan de kabel) heb 14 vluchten gemaakt en 2 uur en 14 min gevlogen.
8x met de Piper, 2x met de Tipsy Nipper en 4x met de tuf, tuf, elektro, tuf, tuf Decathlon(netje) ;-)

De enige van ons met schade is de Cub, we waren wat aan het afstellen geweest en blijkbaar liep die wat warm, kon hem net op hoogte houden (was toen iets van +3 mtr) maar kreeg hem niet terug op het veld, op het buitenveld raakte die de grond, ging over de neus en lag op -1 mtr :roll:

Yep, precies op de kop is de sloot, alleen de vleugels nat verder niets.
Wel een lichte schade aan het kielvlak en stabilo wat wat losser zat maar dat fixed Onno wel weer voor de watervliegmeeting (toch?).

Verder wel wat vieze schades voorbij zien komen, tja, hadden het maar geen modelvliegtuigen moeten worden ;-)

Wij hopen er volgend jaar weer bij te zijn.

Grt,
Berto.

ps. Wij wachten met smart op foto`s, vooral Hans heeft volgens mij schitterende plaatjes gemaakt :yes:

Zo ook weer thuis.
Al wel even maar moest effe de schade opnemen.
Pffff wat was het heet.
De dag was wwer voortreffelijk erg genoten.

Alleen 3 vliegtuigen bij me en aan het eind geen 1 die meer vloog.

Lapidar heeft een losgeschoten magneetring.
Eens kijken hoe we dat oplossen.
De vertraging is nog helemaal top.!!!

De dakota mist een regelaar maar nieuwe liggen al klaar.
Was al rekening mee gehouden.

En ja hoor aan het eind ging mijn trouwe rode dubbeldekker nog in de plomp.
Bij het uithalen ging de regelaar in rook op dus snel weer in de plomp.
Morgen eens kijken of de motor nog wil lopen.
De schade is verder beperkt.

Dus voor aanstaande zondag bij blc moet alles weer vliegen.

Zo nu naar dromenland.

En dromen over deze geslaagde dag.
En een beetje afkoelen.

Groeten Han.

Back