8x6 zwaar transport trekker en double-drop trailer (US)

ik heb helaas de eerste cabine van de actros ook naar de bliksem geholpen laat ik het zo zeggen de verf vond de cabine erg lekker. zonder van al de tijd die je er in hebt gestopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ik heb helaas de eerste cabine van de actros ook naar de bliksem geholpen laat ik het zo zeggen de verf vond de cabine erg lekker. zonder van al de tijd die je er in hebt gestopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
voordeel van een hobby...geen deadline
SMILEY LACHEN.01 (2) - kopie.jpg

Deze cabine is afgeschreven...Ach het geeft me weer inspiratie voor andere perspectieven ....was tot nu gericht op de Aeromax cabine, wie weet wat er nu op mijn route komt. Kan ik bijvoorbeeld het chassis helemaal fine-tunen in afwachting van....en alvast de voorbereidingen gaan treffen voor de bouw van de trailer.
Veel succes Leon. Er is genoeg te koop of te maken, perpectieven genoeg.
Ben benieuwd.

Je bent wel een ervaring rijker dat je dit niet meer moet doen. Succes met je keuze welke cabine het gaat worden en de verdere opbouw.

Leon, ik gebruik dit stuur mechanisme voor mijn nieuwe truck project misschien heb je hier iets aan.
IN37L.jpg
IN37Z.jpg
S2.jpg
Dit onderdeel kost E.30,-

Met twee servos werkt het bij mij perfect....en deze set is voor twee gestuurde voorrassen, mijn setting is 1 gestuurde vooras en 3 achterassen waarvan de eerste gestuurd, dan worden de stangen wel heel erg lang

Laatst bewerkt:
Met twee servos werkt het bij mij perfect....en deze set is voor twee gestuurde voorrassen, mijn setting is 1 gestuurde vooras en 3 achterassen waarvan de eerste gestuurd, dan worden de stangen wel heel erg lang
Het kan wel alleen langer stukje M3 draadeind en alu buis om de draadeind.

Dat ziet er netjes uit, maar is mis 1 heel belangrijke instel mogelijkheid: afhankelijk van de wiel basis, èn de afstand tussen de gestuurde assen, moet je 1 van de hevels kunnen verstellen, want hoe groter de afstand tussen de gestuurde assen is, hoe minder de 2e as moet uitslaan.Dat zou te vinden moeten zijn in, bv. een sleuf voor een van de kogels in een van de 90* hevels (gemarkeerd met "metal parts") in de onderdelen foto

Hallo Marceline,

Niks nieuws onder zon, dit is gewoon een stangbesturing die al jarenlang wordt toegepast bij de 1:1 trucks.
Dit is een iets ander vorm, maar komt op het zelfde neer wat Opa Wil en ik bouwen/toepassen bij onze modellen.

Ik bouw mijn modellen met meerdere stuurassen met een stangbesturing met 1 servo.
Ook bij de 5 assige MB Zwaar Transporttrekker heb ik stangbesturing toegepast met 3 stuurassen met 1 servo en uiteraard volgens het Ackermann systeem afgeregeld.

Helicor schreef:
Dat ziet er netjes uit, maar is mis 1 heel belangrijke instel mogelijkheid: afhankelijk van de wiel basis, èn de afstand tussen de gestuurde assen, moet je 1 van de hevels kunnen verstellen, want hoe groter de afstand tussen de gestuurde assen is, hoe minder de 2e as moet uitslaan.Dat zou te vinden moeten zijn in, bv. een sleuf voor een van de kogels in een van de 90* hevels (gemarkeerd met "metal parts") in de onderdelen foto

@ Hallo Cor,
Helemaal met jou eens, zoals de constructie nu is, gaat het niet goed werken en gaat de boel wringen.
(dit is wel eenvoudig zelf aan te passen)

Back