Aanhanger/Autoambulance

ik had eerst ook dit geluid ongeveer. Ik heb m'n tandwielen eraf gehaald en helemaal schoon gemaakt daarna was het weg. Er zat maar een heel klein korreltje in maar toch dwas die het.

umm er niks mis met de auto.
wij rijden ook met veel slashjes.
en die maken het zelfde geluid.
alleen dan met meer toeren en power:mrgreen:.
hij moet gewoon nog ingereden worden.

gr Sander.

Ik heb nu de tandwielen na gekeken en niets gevonden. Ook de slipperclutch strakker én losser gezet, alles maakte niets uit, het geluid blijft. Dan maar zo. Hij rijd als een lier!!

Probie

Probie :) Hoeveel leds heb jij nou op je 9v batterij ??

En misschien ga ik dit project beetje na-apen maar dan in de vorm van vrachtwagen aanhanger :)

@ dennislp;

Ik heb twee witte leds voor, twee witte en twee rode achter .
Alleen ik heb geen idee hoe lang het duurt om een 9v batterij leeg te krijgen met die zes ledjes.

Maar, een vrachtwagen aanhanger? Waar zit je aan te denken? Ik ben benieuwd.

Probie

Nee, alles is gesoldeerd met zacht soldeer. Kan met mijn huidige brander het spul niet heet genoeg krijgen om te hardsolderen.

Gr. Probie

Misschien veel te laat, maar ik heb de ophanging van mijn aanhangwagen (is nog vollop in de bouw, project caravan genaamd) zo gedaan.

Foto's:

ophanging%20af%2C%20achter%20honcho.JPG

ophanging%20af.JPG

detail%20vering.JPG

max%20flex.JPG

frame%20twister.JPG

En een filmpje (paar foto's van de bouw en 2 korte testritjes in 1 geheel):
[URL="
"Offroad caravan" part 1[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu genoeg ideeen opgedaan voor mijn trailer die er nog moet komen, hetzelfde systeem met de assen had ik ook in gedachten alleen dan de assen van een Flatbad trailer waar niet de uitgaande aandrijfassen inzitten, de rest van de Flatbad kan dan allemaal als donor fungeren voor de rest van de trailer, zelfs de houten vloer wil ik dan gaan gebruiken voor in de trailer.:rolleyes:

mooi gemaakt
Ben zelf bezig om een aanhanger te maken waar een drifter op komt te staan achter een savage nitro, word een heel ingewikkeld systeem afgekeken van een sleepdienst, heb je jou aanhanger zelf gelast of heb je dit laten doen ?
drifter staat veel lager op de grond dus ik wil een plaat maken die met behulp van een lier op de aanhanger word getrokken, heb de meeste onderdelen al binnen maar moet nog wachten op een aluminium plaat waar de auto op komt te staan, vanuit de plaat kan ik gaan bepalen hoe groot het frame moet gaan worden waar de plaat met auto op getakeld word, moet alleen nog iets bedenken om de plaat van het frame te duwen of met de lier iets bedenken.

heb niks op papier staan qua ontwerp het meeste heb ik afgekeken maar het systeem wat ik wil gaan maken heb ik nog nergens gezien op de RC wereld

Mooi en leuk systeem. Mss kon je de rijplaten in een modelbouw traanplaat uitvoeren. Zijn de assen gewoon draadstangen die in alu gaten zitten?
Zo ja, gebruik dan iets van lagers (bv flenslagers) zodat die assen soepeler draaien en niet uitgeschuurd raken. Is veel aangenamer.

Torsie-as
Ik ben zelf met een aanhangwagentje aan de slag gegaan
De vering liet ook mij niet los
Ik heb met heel eenvoudige middelen een opengewerkte proefopstelling gemaakt met het principe van de torsie-as
En.... het werkt
Door een open profiel te nemen is mooi te zien hoe een en ander zich gedraagt
Ik heb een profiel van 10 mm genomen
Een buisje van 6 mm gedeeltelijk platgedrukt (anders krijg je geen weerstand en begrenzing)
Ik heb een en ander met een provisorisch “bruggetje” vastgezet
Vervolgens de siliconenspuit erop gezet en de kit zo goed mogelijk tussen de as ennhet profiel geperst
Aansluitend met een vinger meer kit erbij gepropt
Na een nachtje uitharden is dit het resultaat
Het voordeel van dit principe is dat het progressief werkt
Gewoon leuk om te proberen
Nu ga ik ze “voor het echie” nabouwen want ik ben bezig met een tandemasser 1:12
upload_2020-5-1_11-47-29.jpeg

Het ziet er (nog) niet netjes uit
De bedoeling was om te testen hoe, wat, waarom
De veerweg op een arm van 5cm bedraagt ongeveer 2,5 cm
Ik heb ook een videootje gemaakt maar het bestandje (19 sec) blijkt te groot om te plaatsen

7CE7C459-E5ED-4589-BED1-039B75ACBF4A.jpeg Tevens een paar pics van mijn aanhanger in constructie

Bijlagen

• 7B870E44-34B9-489C-BEE6-D0945E510395.jpeg
    7B870E44-34B9-489C-BEE6-D0945E510395.jpeg
    401,5 KB · Weergaven: 276
  • C58647F4-1B95-480F-ADF8-77813B6AAC65.jpeg
    C58647F4-1B95-480F-ADF8-77813B6AAC65.jpeg
    465 KB · Weergaven: 267
  • 66A1C7FD-6916-44C0-948C-E82DADB21A32.jpeg
    66A1C7FD-6916-44C0-948C-E82DADB21A32.jpeg
    431,1 KB · Weergaven: 283
  • 79C2DFC0-4874-4A69-B7A4-B093E77D2C37.jpeg
    79C2DFC0-4874-4A69-B7A4-B093E77D2C37.jpeg