Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
ooohhh., bedoel je dat. Da's geheime info. Kunnen we pas vertellen bij de laatste race. E.e.a is namelijk sterk afhankelijk van de uitslag van de verschillende races. Het enige wat we nu weten is wie de kampioen wordt aan het einde van de serie. Puntenteling gaan we daar op aan passen.

@Murky geef eens een exact voorbeel dat weet ik waar ik moet zoeken.

Anyway kampioenschap kotm zsm online waarin de 2 races verwerkt zijn. Punten tellig houden we simpel: 30 voor nummer 1, 28 voor nummer 2, 27 voor nummer 3, enz enz enz

Ahhhh ziet hem al dit is puur voor de finales niet voor kampioenschap! deze heeft een eigen puntentelling ! Finale B rijder zal dus NOOIT bovenm een A rijder staan en dat gebeurt ook niet.

voorbeeld.

er zijn nu 2 wedstrijden verreden. 1 in Purmerend en 1 in Mol.

Pietje rijd altijd goed en finnished steeds 2 of 3 of 4de in de A-finales.
Japie is iets minder en zit tijdens 1 wedstrijd in de B-finale, maar die wint hij wel.

Japie heeft dus minder punten als Pietje in het kampioenschap, lijkt me

maar Japie heeft in het dagklassement wel meer punten als Pietje omdat hij een B-finale wint

Oh, dan moetje even onder het hoofdstukje ranglijst, finale kijken. Die geeft de uiteindelijke stand van de dag weer. Iemand uit de B-finale eindigt als 11e of lager, en kan dus niet meer dan 20 punten voor het eindklassement halen. De winnaar van de A-finale krijgt 30 punten mee voor het eindklassement.

Als het kampioenschap online staat zal alles je duidelijk worden maar nu ff lekker bankhangen morgen zijn jullie weer aan de beurt.

mijn verslagje:

Het waren 2 zware dagen op het ruige circuit van Mol. Ik had twee auto's bij waarmee ik nog geen meter op het circuit had gereden, de hongnor scrt-10 en de nanda nrt-3 pro. Zaterdag lekker kunnen trainen zonder noemenswaardige problemen. Allen bij de laatste run draaide ik de wielmeenemer rechts achter dol van de scrt-10 en ook de hex in het wiel was kapot. 's Avonds wat 2 componenten toelie erin gedaan. Met de nanda alleen naar een lichter pinion gegaan want de motor werd wel heel warm.

Zondags was het echter het ene probleem na de andere.
Met de scrt waren de kwaliheats nog redelijk. De eerste heat 2de na bas, maar die was niet bij te houden, die hongknor had vleugels. De 2de en 3de kwaliheat iets minder, maar genoeg voor een plek in de A-finale.
Toen begon het gezeik, in de eerste heat maakt de hongnor bij de viersprong een vreemde duik en land vol op de kap, die vervolgens eraf klapt. Nu was het die dag niet vreemd om met de de helft of minder van je bodyclips te eindigen. Ik ren van de rijderstelling af, pik de auto op en ren naar de pits voor wat clips. Toen keek ik naar de kap en alle 4 de bodyposts zitten nog vast maar niet aan het chassis, In een klap waren ze afgebroken. Die heat niet uitgereden dus.
Balend gaan zitten tot Richard een kwartier voor de volgende finaleheat de geniale opmerking maakte dat Erik Aries van PK waarschijnlijk wel reserve bij zich had. Snel er naar toe en inderdaad hij had ze bij. Samen met richard de scrt weer opgebouwd, hij de voorkant ik de achterkant en 2 minuten voor de 2de finale heat was de auto klaar.
De auto op de startopstelling gezet, de rijdersstelling op en na het signal weer volgas ervandoor. Net na de 7 heuvelenrug na de eerste bocht zie ik ineens mijn achterwiel rare dingen doen. Vloekend weer naar beneden, auto opgepikt en in de pits gekeken wat het euvel was. Met mij gehaaste kop vergeten de twee schroeven ondeaan de bumper vast te schroeven waardoor de hingepins van de achterarmen waren losgegschoten. Ook was ik de dogbone kwijt. Even het circuit op en wonder boven wonder snel weer gevonden. Helaas was de heat weer voorbij. De derde finale heat heb ik normaal kunnen rijden en na een belabberde eerste ronde toch vrij constant kunnen rijden naar een 5de plaats.

Met de nanda een soortgelijk verhaal. De eerst kwaliheat liep aan het einde mijn pinion los en was 1 van de spoilermounts afgebroken. Deze heb ik gelukkig kunnen vervangen door mounts van een mugen, met dank aan Peter van der Laan.
De tweede heat normaal kunnen rijden zonder al te veel problemen, de derde heat ben ik uitgevallen doordat een pinnetje uit mijn stuurnuckle was getrild. Dit onderdeeln heb ik weer van de nanda van Boerjan kunnen halen.
Ondertussen bleek dat mijn achterdiff ook iets te veel op zijn donder had gekregen en de tandjes waren flink afgeknaagd. Deze had ik zelf op voorraad en snel vervangen en nu wel goed uitgeshimmed.

In de 1ste finale heat weer het pinion probleem en in heat twee hield mijn stuurservo er voor de helft mee op. Het sturen ging enorm langzaam, toch heb ik ook heat drie mee gereden. Ondanks dit probleem toch nog een ronde van 49 gereden.

Al met al heel wat tegenslagen, maar op het moment dat de auto's het goed deden kwamen ze prima mee met de rest. Zeker ben ik toch onder de indruk van de Nanda, op het probleem met de diff na, wat een shimprobleem was, is het een zeer stabiele en snelle auto. Ik kijk heel erg uit naar Helmond

hallo,

zijn er al ergens foto's beschikbaar?

gr, Willem

hier de podiumfoto's: No-Nitro E Cup 2010 Mol - a set on Flickr

en verder nog wat plaatjes van de mobiel:
20100613_002.jpg

20100613_003.jpg

20100613_004.jpg

20100613_005.jpg

20100613_006.jpg

20100613_007.jpg

20100613_008.jpg

20100613_009.jpg

20100613_010.jpg

die tijden die we kunnen zien op rc-timing. waarom zie ik die niet terug op mijn mylaps account?

ik zie alleen nog maar de traxxas days van afgelopen 16 mei staan..

Omdat de tijden op Mylaps direct vanaf de decoder komen en als de club geen internet heeft gaat dat dus niet daarbij zijn veel clubs die hun decoder niet zo ingesteld hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back