aanmelden: electro-sleepmeeting MVC Columbia Boxmeer zaterdag 25 september

Die koppeling kan je morgen voor 5 Euro in huis hebben als je hem bij Conrad besteld!!!
Zoeken bij zwever overige onderdelen of zwevercocpit

Was het maar waar! Conrad vraagt rustig €6,95 verzendkosten voor iets wat nog geen 50 gram weegt en makkelijk als brievenpost verstuurd kan worden. Oftewel ruim €12,- voor een lullig ondereel!

Heb nu ook een sleepkoppeling bij HK besteld. Volgende meeting dan maar...

Laatst bewerkt:
@Willem: maar dan moet hij er ook nog in en we zijn niet allemaal zo snel dan jij bent :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
In mijn geval was het toch nog even puzzelen.

Mede met dank aan Arno heb ik het zo opgelost:

full

full

Dit is een Multiplex sleephaak. Op deze wijze heb ik een lage inbouwdiepte en genoeg ruimte voor de accu.

Nice, wellicht ook een optie voor de Focus. Hoef ik die lode klomp in de neus niet te doorboren ;). Alleen wel een zandhapper op LVS. Wellicht kun je er dan een kleine stop in proppen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was het maar waar! Conrad vraagt rustig €6,95 verzendkosten voor iets wat nog geen 50 gram weegt en makkelijk als brievenpost verstuurd kan worden. Oftewel ruim €12,- voor een lullig ondereel!

Heb nu ook een sleepkoppeling bij HK besteld. Volgende meeting dan maar...

Als het gaat om kosten te besparen moeten jullie toch nog eens ff kijken naar de oplossing gepresenteerd in boodschap nr. 70 van dit draadje !!!
Daar staat het principe van een koppeling die je kunt maken met restjes die elke modelbouwer wel heeft slingeren......
Dit principe wordt overigens toegepast in toestellen met een spw tot een metertje of tien !!!!

Als het gaat om kosten te besparen moeten jullie toch nog eens ff kijken naar de oplossing gepresenteerd in boodschap nr. 70 van dit draadje !!!
Daar staat het principe van een koppeling die je kunt maken met restjes die elke modelbouwer wel heeft slingeren......
Dit principe wordt overigens toegepast in toestellen met een spw tot een metertje of tien !!!!

Zeker een goede methode voor een lagere montage van de ontkoppelhaak. Wellicht ook een opie voor mijn Focus. Maar heb nu tevens een metalen koppeling voor €3,- onderweg :).

En nog een aanmelding

Louis (Loeki), Discus CS, kan 78
Sven (Sven-Boxmeer), MPX Fiesta, 2.4 Ghz
Maarten (MaartenX), ASH-26 / Kult Mini, DFS Habicht2,4 GHZ, Kanaal 62
Raymond (Fotor), WIK Speed Astir (zwever 3,2m), Elefant (zwever 5m), Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Cirrus 75 3m (kan 77), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe 3,75m Kan 65.
Ruud(ruud01), robbe puma sleper (tot 2,5 meter), trainer60 sleper(weet nog niet hoe groot er meegesleept kan worden), thermik excel F3J, algabra 2 meter zwever.
André (Andre_D), ASW24 zwever 4m 5kg 2,4GHz
Jan(mac) SURPROIS zwever 2 meter kan 84.
Arno888, ASW22 (5 mtr/6kg), 2.4 GHZ
ik ben een vliegtuig.nl, Ultra Stick Lite sleper tot 11 kg
Willem P, Stratos 3,2 m, 2,4 Ghz
Leon Wubbe (wubbe) Graupner ASW-22, Sniff. Kan 82 of 67
Marcel Jansen (beginner2) rhonbussard (zwever 3.6m) Kan 72

Ik neem natuurlijk ook mijn SG-38 mee :-)

Raymond (Fotor), WIK Speed Astir (zwever 3,2m), Elefant (zwever 5m), Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Cirrus 75 3m, SG-38 1:4 (kan 77), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe 3,75m Kan 65.
Ruud(ruud01), robbe puma sleper (tot 2,5 meter), trainer60 sleper(weet nog niet hoe groot er meegesleept kan worden), thermik excel F3J, algabra 2 meter zwever.

Nog even een kleine update...

Aanstaande donderdag gaan we beslissen of het treffen definitief doorgaat.
In onze ogen zijn dan de weersvoorspellingen betrouwbaar genoeg.
Even dit draadje in de gaten houden dus!

Grt, Louis

Ook ik vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Al de vorige electro-sleepmeetings waren mooie dagen, met een leuke groep vliegers en bezoekers en mooie toestellen van allerlei soort. Onder andere de diversiteit maakt het erg leuk.
De voorspelling van KNMI ziet er goed uit, hoop dat jullie allemaal een mooie dag hebben!

Groet,
Gerben

Nog even en dan valt de beslissing...

Wat zal het weer a.s. zaterdag doen?

Wie weet de meest betrouwbare voorspelling voor Boxmeer te geven?

grt, Louis

Jij kunt jezelf beter op de deelnemerslijst zetten :-)

Ik heb nog een extra deelnemer, mijn zoon met z'n ex-MaartenX Discus(je)

Arjan (PH_AJH), Grunau Baby 2,2m, Cirrus 75 3m, SG-38 1:4 (kan 77), Taxi Cup II sleper tot 3 meter (kan 73),
Ronan (zoon van PH_AJH), Graupner Discus 2CT kan 77

Jij kunt jezelf beter op de deelnemerslijst zetten :-)
???:confused:

nr.1 Loeki...

nr. 11 Arno888...

Misschien is het idd beter om de definitieve beslissing te verplaatsen naar vrijdag middag...

Op het moment is het erg onzeker wat het gaat worden.

Noorden wind is te doen op ons veld, maar wanneer de wind naar noord-oost draait is het geen pretje om te vliegen cq landen.
De wind komt dan over een bosrand heen en veroorzaakt rol( lees val)wind boven het veld waardoor reeds menig vliegtuig tegen het veld gekwakt werdt...

De definitieve beslissing valt dus vrijdag in de loop van de middag...

Mijn reactie sloeg op Flymax :-)
De post van Arno is er net tussen gekomen.

Ik hoop dat de wind uit de noordhoek gaat, gezien de ligging van jullie veld. ZO tot W, alles mag, maar liever geen NW tot NO......tenzij het zo weinig wind blijft als dat nu voorspeld wordt.

Wanneer ik kijk naar de door Arjan opgegeven site ziet het er niet slecht uit. De laatste dagen zijn de voorspellingen nog al aan verandering onderhevig. Ervaring leert dat een dag vooruit voorspellen lastig is, laat staan twee of drie dagen. Het kan geen kwaad even te kijken hoe de omstandigheden zich gaan houden. Wellicht is het inderdaad een idee om de beslissing go - no go op vrijdag te nemen. In ieder geval heb ik er reuze zin in, de spullen liggen klaar. Wellicht neem ik mijn nieuwste aanwinst - een Eraser 2000 F3B - ook mee. Groeten, Maarten

Kijk die weersverwachting eens! Droog, zonnetje,wind ZW kracht 1, 17 graden....
Als dat toch eens echt zo is gaan we een superdag krijgen!

Back