Aanschaf: 1/10 Elektro Tourwagen (Welke?)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Pasqual, 31 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    @cooper, klopt. Omdat grafiet stijver is zal het eerder breken dan "plastic".
     
  2. big mac

    big mac Guest

    volgens mij werkt V2 technologie prima op een 19T motor. Maximale power krijg je met een V2 niet op een 19T motor (borstels te smal)
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Theoreties gezien zijn de oude motoren sneller dan de nieuwe 19T motoren.

    Graphit breekt, plastic verbuigt, ook al zal het langer duren voordat graphit breekt dan plastic, maar tja als jij met een snelheidje van 80 tegen de muur rijd, maakt het niet uit wat je zou hebben

    Groet Robo
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Hier onder de dingen waar ik nu beetje naar aan het kijken ben wat het gaat worden. Achter zet ik wat (++) wat mijn voorkeur heeft op jet moment.

    Chassis:
    - XRay T1r [++]
    - Xray T1fk
    - HPI Pro4

    Regelaar:
    - GM SX-9 [++]
    - Novak GT-7
    - Novak GTX

    Motor:
    - Fantom 19 turns qaud huis [++]
    - Team Orion Elemtent 19Turns V2

    Servo:
    - Futuba 3151 [++]
    - Kopropo PDS-2343 (wel beetje duur)
    - Kopropo PDS-2123FET (wel beetje duur)

    Accu:
    - GP3300 gen2 of gen3 [++]

    Body:
    - Protoform Dodge Stratus 2.0
    - Protoform Mazda6 [++]
     
  5. Als body zou ik er ook even de stratus 3.0 vermelden alleen heb ik er nog geen ervaring mee. De body heb ik NOG niet bij een Nederlandse shop gezien.

    Laters Cees
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Cees, de Mazda 6 is een goede body voor de beginnen, lekker stabiel.

    Alle onderdelen die jou voorkeur hebben, zijn erg netjes en mooi, ook zeker aan te raden (waar is de mission 2 gebleven????)

    En wat voor een zenderset neem je?

    Groet Robo
     
  7. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Weet niet waar die is gebleven zal hem ff gaan opzoeken die Mission 2 :p Nee ff ik weet niet maar de Mission2 mis is denk ik iets in waarom die niet meer in me lijstje staat.

    Zenderset heb ik al en is een XS6 van Graupner heb hier nog niks over te klagen.
     
  8. xraycer

    xraycer Guest

    Dan nog bandjes natuurlijk :) en hebje al een goede lader?

    Bij de T1r krijg je geen bandjes maar wel velgen :idea:
     
  9. big mac

    big mac Guest

    Hoezo zijn oude motoren sneller??
    En graphite breekt echt veel sneller, het spul is stijf en broos.
     
  10. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    big mac het is gewoon zo :wink: en laten we hier nu niet een discussie over beginnen :p

    voor motor zou ik toche cht voor de fantom gaan en als je overstap op 12 turns lekker fantom Vortec series gaan rijden
     
  11. big mac

    big mac Guest

    Nou, bij mij gaan de nieuwe motoren gelukkig allemaal en stuk sneller dan 10 jaar geleden. Ik heb nog een hoop oude motoren te koop. Ik heb geloof ik mijn afzetmarkt gevonden.
     
  12. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Als jij op de Amca met een 19T V2 rijdt zal ik een gewone 19T nemen. Dan zie je het gauw genoeg :evil:
    (nee, geen handgewikkeld Fantom anker ;) )
     
  13. big mac

    big mac Guest

    wie heeft het over v2 ????? Het gaat over oude motoren! De meeste motoren zijn sneller geworden de afgelopen jaren. Of is al dat ontwikkelingsgeld aan het verminderen van de CO2 uitstoot uitgeven.

    V2 is per definitie bij Stock / Specmotoren niet gunstig door die kleine borsteltjes.

    @Herman: ik ben geen kleuter
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik ben over een paar dingen al uit.

    Regelaar: GM SX-9
    Motor: Fantom 19 turns qaud huis
    Body: Protoform Dodge Stratus 2.0
    Accu's: GP3300 Gen2 of Gen3
    Servo: Futuba S3151 Digitale servo

    Chassis:
    - XRay T1r [+++]
    - XRay T1fk
    - HPI Pro4
    - Schumacher Mission2 [++]

    Banden:
    - Geen idee zijn er zo veel en weet niet welke voor welke ondergrond goed is.

    Ik zit nog steeds te twijvelen over welke auto het moet gaan worden. Toch maar de Mi2 in het lijstje er weer bij gezet. Ben haast wel zeker dat het tussen de Xray T1R en de Mission 2 gaat. Ik hoef namelijk niet het beste spul en heb ook niet super veel zin om een auto in de VS te bestellen. Iemand wat nadelen van de Mission2?
     
  15. mission

    mission Guest

    hij is wat aan de zware kant zoals robo al zei
     
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Wat heeft dat dan voor nadelen?
     
  17. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    je auto moet rijklaar met een wedstrijd een minimaal gewicht halen van 1500 gram..een mi2 met alles erop en eraan komt boven deze 1500 gram..

    neem nou bijv een xray FK die zit dik onder dat gewicht maar toch moet je die 1500 gram halen..dan kan je die grammen die je tekort komt op je chassis plakken en hem zo uit balanceren dat kan bij een auto die zwaarder als 1500g is ook wel..alleen ga je dan extra gewicht mee slepen wat misschien onnodig is
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja ik zou gewoon 1 Set CS-27 Aanschaffen met een bus remreiniger en een potje jack the gripper, zo heb je altijd grip !

    Mission 2 nadelen tja hij is wat zwaarder, ik zelf vind dit een nadeel, omdat ik er erg veel aan heb moeten veranderen wil ik hem richting de 1500 gram krijgen. maar voor een beginnende wedstrijd rijden is dit geen probleem, des te robuster is hij.

    Met "oude motoren" bedoel ik motoren zonder V2 borstels, bijvoorbeeld een GM purple bull, een Corally Modified serie.

    Zo als Vassago al aangeeft kunnen de "oude motoren" sneller als de V2"s je ziet ook op wedstrijden dat er veel getest word, en dat er uit eindelijk voor de "oude" gekozen word.
    Meestal dan

    Groet Robo
     
  19. big mac

    big mac Guest

    Voordelen van de Xray T1R: elke zichzelf respecterende handelaar heeft onderdelen of kan deze snel in huis hebben en in theorie is de auto om te bouwen met onderdelen van de andere T1's.
     
  20. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    pfff wat een hoop onzin zeg:

    Een Schumacher Mi2 weegt rijklaar in Carbon uitvoering 1440 gram en in S1 ( de "woven epoxy" ) variant 1490 gram rijklaar.

    Een T1R weegt std uit de doos gebouwd en rijklaar gemaakt ( dus ook met kap ) 1480 gram

    Ook is het borstel contact-oppervlak van een V2 borstel minstens even groot als dat van een conventionele std rechthoekige borstel.

    Oude motoren sneller als V2 ? de borstels gaan sneller op, het anker is sneller op en de rijtijd is ook korter!!! Waarvoor zou de halve rc wereld het gebruiken als het echt slechter is ?

    Het antwoord is heel simpel: omdat het niet zo is
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina