Aanschaf: 1/10 Elektro Tourwagen (Welke?)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Pasqual, 31 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.



  1. klopt helemaal niets van,
    in de car action van october 2004 staat een test van de mi2 carbon.
    er staat dat hij rijklaar met kap 1,530 gram weegt
    en dit is met een cirrus regelaar en een MX-3 ontvanger, dus gewone elektronika.
    dus 1440 gram is iets te weinig :wink:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Verschil in gewicht kan een lange discussie worden aangezien niet alle accu´s en electronika hetzelfde wegen....
     
  3. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    dan zal mijn weegschaal wel niet goed zijn, en die van de NOMAC ook niet !
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    moet jij net als ik een keuken-weegschaal voor bakbloem gebruiken?
    :lol:
    :wink:
     
  5. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    ik gebruik al jarenlang eenzelfde weegschaal als het exemplaar dat op NOMAC wedstrijden gebruikt wordt. Was best nog duur ook. :cry: maar dat is natuurlijk geen garantie voor de nauwkeurigheid. :?
     
  6. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    wij hebben hier een verdomd dure siemes weegschaal staan waar je ook briefen mee kunt wegen en die is aardig precies kan ik je zeggen.

    zal voor de grap eens wegen wat mijn evo 2 weegt rijklaar

    en inderdaad ik wil ook weten wat het nu allemaal gaat worden :lol:

    (ik hoop zown geile GTX regelaar :p)
     
  7. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    ik mocht laatst bij een wedstrijd bij Viol rijden met een Carcon CE4 motor en er was geen minimum gewicht !!!! Zonder lood in de auto weegt een omgebouwde T1R --> naar FK slecht 1415 gram race klaar !!
     
  8. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    dit topic gaat ook niet meer over waar het eigenlijk was opgezet mischien een idee om een gewicht topic te starten als iemand daar zin in heeft kunnen we daar verder lullen :wink:
     
  9. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    o ja, nog even terzijde:

    Ik kom op dit forum om een bijdrage te leveren aan het electro rijden in de positieve zin.

    Kan ook wel bogen op " enige" ervaring ;) 19 jaar rc racen, waarvan een aantal jaren op een hoog Europees (sub-top) niveau in diverse electro klasses. 1:12, Pro 10, elec offroad 2+4wd en natuurlijk Touringcar 1:10 electro.

    Tegenwoordig rij ik nog een beetje voor de lol. Zonder veel training kan ik nog " redelijk" meekomen. Ik heb zelf ook aan wedstrijdleiden gedaan en OC's NK's en EK's georganiseerd. Ook ben ik voor EFRA ( dat is de Europese bond ) Scheidsrechter. Ik mag dan ook GP's EK's en zelfs WK's doen.

    Waar ik zelf op dit forum nog steeds goed voor uit moet kijken is wie wat schrijft. Hier bedoel ik mee dat ik, door de jarenlange ervaring + het feit dat ik ook heel veel top-rijders persoonlijk ken ( en die rijders kennen mij ook ;) ) nogal eens wat anders tegen zaken aankijk.

    Als iemand hier schrijft top-rijders, weet ik niet wat voor hem top-rijders zijn. Voor mij zijn dat dan gelijk Marc Rheinard, Atsushi Hara, Teemu Leino, Jilles Groskamp enz.

    Ook heb ik veel goede kontakten met fabrikanten. oa Xray, Schumacher, Orion en ook nog steeds met Corally, wat ik als Ned. produkt nog steeds heel erg waardeer.

    Testen doe ik nog steeds. Zowel op het gebied van tourwagens als bandjes, motoren en akkuus. Door die testen kom je aan een hoop informatie, die je kunt gebruiken.

    Als ik het niet met een ander eens ben over een bepaald onderwerp komt dat dus meestal omdat ik uit ervaring weet dat het niet zo is of het zelf getest hebt.
    Let wel op: als ik iets test en een ander test datzelfde product ook wil dat niet zeggen dat de uitkomst gelijk is. Dat ligt vaak aan de vergelijking die gemaakt word.

    Ik waardeer dit forum best, maar probeer ook een beetje de kwaliteit te bewaken voor iedereen. Uiteindelijk schieten we daar allemaal wat mee op !!

    Voor specifieke vragen kun je mij een PB sturen.

    met vriendelijke groet,

    Frans Heinsbroek
     
  10. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou, dat is dan een mooi slotakkoord voor een discussie die intussen way off-topic is. Dat vind ik in dit geval helemaal niet erg, zolang het een goede inhoudelijk discussie is, mag ie van mij openblijven. Gezien de toon van Frans zijn post denk ik niet dat er nog veel aan dit topic toegevoegd gaat worden.

    @Pasqual, ik stel voor dat je een nieuw topic opent over je nieuwe aanschaf, kunnen we je nog wat tips geven bij de bouw enzo.

    @all,

    Bedenk dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst betekenen, maar dat (wetenschappelijke) data daar vaak beter in zijn. Daarmee wil ik niemand gelijk of ongelijk geven, want Frans kan roepen dat de V2 hard gaat en Vassago/Robo kan roepen dat dat niet zo is, die hebben het allebei bekeken en kunnen ook best allbei gelijk hebben, in die omstandigheid waarin zji getest hebben. Wat uiteraard ook weer niet betekent dat discussieren niet mag, integendeel, daar is het forum voor.

    In ieder geval bedankt voor de inhoudelijke kwaliteit van deze draad, i een goeie volgens mij. Ik gooi m even op slot, op PM-verzoek kan ie eventueel weer open. Ik zal m sowieso over een tijde weer opengooien, maar dan alleen voor een inhoudelijke toevoeging.

    Emotionele woorden allemaal, maar hier komt het gewoon op neer: slotje.

    **klik**
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina