Aanschaf: 1/10 Elektro Tourwagen (Welke?)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Pasqual, 31 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    das maar 50 gram verschil, dure 50 gram als je't mij vraagt... als je maar zoveel wint door alles in carbon te zetten 8O.

    als jullie over gewicht spreken, is dat dan met of zonder accu ? zonder geloof ik aan deze gewichten te zien.
    if so.... dan weegt m'n predator ook maar een goede 1450gram.(weegschaal is niet zo correct)

    EDIT: dat gewicht ... ik weet het niet juist meer, moet eens met een deftige weegschaal bekijken... :? :roll:
     
  2. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    helemaal waar + dat de auto makkelijk te bouwen is en std uit de doos goed rijdt.

    Naar mijn mening kun je een Pro 4 beter laten staan als je nog niet al je rondjes foutloos kunt rijden. Bij een klap(per) komt er nog wel eens het een en ander los :roll:
     
  3. big mac

    big mac Guest

    Leg even uit wat het effect is van een std. borstel, layd. borstel en V2 borstel op collector met dezelfde diameter en fixed timing.
     
  4. big mac

    big mac Guest

    leg even uit wat voor een effect de std. borstel (=smal) de laydown borstel (=breed) en de V2 borstel (=smal), allemaal op een en delfde collector en vaste vertimming, heeft.
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vreemd toch, ik ben nu met wat andere Mi2 rijders aan het praten, en onze schumi's schommelen toch erg dicht bij de 1600, na heel wat aanpassingen e.d. kom ik nu eindelijk richting de 1550. en dan kun je komen met zware elektronica, nou ik heb meerdere elektronica componenten geprobeerd.

    En waarom verkiezen toch meerdere RC-Toppers er voor om wedstrijden op gewone borstel motoren te rijden, kijk in de WK top worden ze allenmaal gesponsord, en daar rijden ze echt niet met het spul wat jij of ik in de winkel koop.

    Maar goed, De topic starter wil gewoon beginnen, laten we even :eek:ntopic: blijven, en voor deze
    "onzin" een nieuw draadje openen?

    Groet Robo
     
  6. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Al eens op een WK geweest ? Al eens in de keuken gekeken van RC firma's ? Al eens op top niveau gereden met de internationale top ?

    je oordeelt over dingen waar je geen weet van hebt.

    Er zijn meer dingen die je verkeert kunt doen met goed materiaal, als met slecht spul. Pas als je alle dingen goed weet te combineren, zul je zien dat echt hard gaan een kunst is. Sommige mensen leren dat kunstje andere werken daar naar toe en weer anderen leren het nooit.

    Iemand kan met een goed gebouwde motor en een racer pack een wedstrijd winnen, terwijl die met een worlds pack en een slecht gebouwde motor totaal kansloos is.
     
  7. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    smalle koolborstel in vergelijk met breed ( dus std normale borstels versus std laydown borstel) heeft de eerste iets meer toeren ( rpm ) en iets minder koppel als de 2e.

    De V2 borstel heeft hetzelfde kontakt oppervlak als de std smalle borstel. De karakteristiek hiervan is door het concept wel anders. Juist die andere karacteristiek maakt het grote verschil. Goede wedstrijdrijders zullen dit merken. Anderen hebben aan dit concept voornamelijk het voordeel dat je veel langer met je motor doet.
     
  8. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    je had natuurlijk ook de 2 berichten in 1 bericht kwijt gekunt he.

    en waarom rijden ze met 19 turns races dan toch vaak met "oude motoren"??

    maar oke nu gaat het inderdaad offtopic :p

    ik zou voor de Xray gaan. :lol:
     
  9. alfaracer

    alfaracer Guest

    neem Frans z'n adviezen nu maar van harte, want hij als gerenommeerd wedstrijdrijder kan je heel veel leren :!: :wink:
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    En Bruno (elvo,BK 2wd offroad) vertelde me gisteren nu net dat het pack nu net belangrijker is dan de motor.
    natuurlijk is hier de vraag wat je bedoelt met een 'slecht gebouwde motor' ... :roll:
    als je er 36 shims in steekt kan ik geloven dat het niet deftig wil draaien,
    misschien kan je even verduidelijken wat je met 'een slecht gebouwde motor' bedoelt.


    enneuh, dat gewicht, is dat met of zonder accu en/of electronica? want ondertussen heb ik voor mijn wagen al 4 verschillende gewichten gezien en gewogen en ik weet niet eens met wat te vergelijken...
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik vind het allenmaal best hoor frans, als mij dingen verweten worden, en jij het allenmaal beter weet, mij best.

    Groet Robo
     
  12. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    rijklaar = met akku.

    de winst zit hem niet alleen in die paar gram maar ook in de stijfheid
     
  13. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    inderdaad roboscan,,frans het mag iets minder op een forum mag iedereen zijn mening of kennis kwijt of het nu onzin is of niet het is dan aan jou om hem op een goede manier van jou mening/kennis te overtuigen :wink: :eek:ntopic:

    ik denk dat ik ook voor de xray zou kiezen in plaats van de schumacher en wat betreft motor zou ik ook voor de v2 kiezen en zeker als je nog moet starten met elektro de v2 heeft alleen maar voordelen en cooper wat betreft accu dat is voor een 19 t motor zeer belangrijk het is een combienatie van motor en accu :wink:

    grts tom
     
  14. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Maar voor mensen die er geen weet van hebben is het toch wel prettig als we geen onzin posten natuurlijk. Ieders mening is belangrijk, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is.

    De mening van Frans en Robo zijn allebei tamelijk waardevol. De discussie over de V2 motor hebben we al eerder gevoerd, de meningen waren toen verdeeld en dat zijn ze nog steeds. Sommigen zijn van mening veranderd, ook dat is prima.
    Waar het om gaat is dit: als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou. Ik heb de Element V2, en er zullen er best harder gaan, maar ik vind het prima. Ik gebruik het om te trainen, op de clubwedstrijden moesten we vorig jaar toch allemaal dezelfde motor gebruiken, dan is zo'n V2 een uitkomst.
    Wat wil Pasqual? Een fatsoenlijke 19T waar hij niet veel werk aan heeft. Koop dan lekker een V2, weinig onderhoud aan en gewoon een nette motor. En dat er motoren zijn die sneller zijn geloof ik gelijk. Dat Frans mijn V2 sneller kan maken geloof ik ook gelijk (hoewel ie me dat ook in het echt mag laten zien natuurlijk :wink:).
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mee eens jaap, geen zin in weer "die" discussie, laten we back ontoic komen,

    Ik vind dat de V2 motoren lastiger te bouwen zijn dan de "oude" dus voor een beginnende elektro rijder zal ik ze niet meteen aanraden, ook zijn ze duurder. niet iedereen heeft het geld op zijn rug groeien. Dus tja, die keuze moet je zelf maken, V2's slijten wel minder, maar ze hebben ook een moeilijke bouw beschrijving,
    Ik kan je natuurlijk wel een keer er mee helpen op gouda.

    Groet Robo
     
  16. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    dat bedoel ik dus jaap :wink: :D je schrijft het mooier op dan ik :wink:
     
  17. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan schreef je het verkeerd op b4, want ik was het juist niet met jou eens. Ik vind dat iedereen op moet schrijven wat ie weet, en als diegene iets niet zeker weet, dat die daar melding van moet maken, zodat degene die de vraag stelt de informatie op waarde kan schatten. Wiens mening in deze discussie voor mij zwaarder weegt is niet belangrijk.

    Over die V2, zo verschrikkelijk ingewikkeld is het nu ook allemaal weer niet. Tis een beetje meer prutsen misschien, maar ik kreeg de koolborstels eraf en er nieuwe in, dan moet dat Pasqual helemaal lukken. En als Robo je dan ook nog even helpt, dan kan dat haast niet mis.
    En 50 euro voor een nette 19T motor vind ik ook niet zo verschrikkelijk veel geld.
     
  18. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als iets ingewikkeld is loop ik niet uit de weg hoor heb echt wel wat verstand van Elektro en het is nu ook weer niet dat ik dit allemaal voor het eerst ga zien. Ben ooit begonnen met elektro auto's en toen over gestapt op brandstof. Heb op het moment alleen niet zoveel ervaring met alles wat er te krijgen is op Elektro gebied vandaar dat ik het even wilde informeren.

    Maar ik ben er nu denk ik wel zo goed als uit welke auto het gaat worden.
     
  19. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    ja sjonge, dat willen we dan toch weten man! Welke? Met wat? Wanneer?
     
  20. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Denk zeg niets meer dan wordt er niet zoveel meer offtopic gepraat :p Zal zo ff neer tikken wat het gaat worden eerst ff counter-striken :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina