Aanschaf nieuwe lader + graag uitleg over 12v- 28v voeding

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Jackske, 6 apr 2018.

  1. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ah, dus je kan op één voeding 2 laders aansluiten,dat is interessant.
    Kunnen jullie wat voorbeelden geven van voedingen die ik zou kunnen gebruiken en ineens zwaar genoeg voor zo'n 2 laders op aan te sluiten?
    Ook zullen de laders bij mij thuis blijven om te gebruiken.
    Dus de keuze van de lader ligt echt wel vast en voor dat geld!
     
  2. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Jackske,
    De meesten gebruiken een aangepaste PC voeding, worden diverse keren aangeboden hier op het forum.
    Werkt perfect, je kunt ook een dure voeding kopen van Meanwell ofzo maar dan ben je wel een dief van eigen portomone.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 8 apr 2018
  4. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Traco Power , meanwell zijn bekende voedingen die in de modelbouw worden gebruikt .
    Ik heb zelf ook nog een traco 24V 20 A voeding in gebruik .
    Hierop kan ik makkelijk 2 x 6S 5000 lipo met 5A laden .
    maar het gaat erom wat je wilt laden , en welk vermogen je daarvoor nodig hebt .
     
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Dus als ik er 2 van deze neem krijg ik een voeding van 700w en 58A en als je ze samenvoegt verdubbeld dit en krijg je een voeding van 1400w alleen de ampere lijkt me sterk dat dit ook zou verdubbelen,hoe zit dat?

    Maar kan ik deze ook enkel gebruiken? Dat lijkt me al voldoende voor de batterijen die ik heb...
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik verwacht niet dat je voedingen parallel kunt schakelen, de stromen zouden daarbij optellen.

    Serie-schakelen kan wel, met kleine wijzigingen, daarbij tellen de spanningen op. En vermogen ook.
     
  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Het probleem is alleen dat ik daar niet veel van afweet.
    Zou ze eerder apart dan gebruiken,is voldoende voor hetgeen ik moet laden,meer dan zelfs.
    Moet je daar nog iets aan doen om ze apart te gebruiken?
    Heb ergens er kant en klaar gezien op een site voor €50 stuk van hp 24V 1500W
    Anders zal ik eerder naar een kant en klare oplossing moeten zoeken, maar die is dan ook veel duurder.
    Heb gezien van turnigy 1200w 50A maar wel €189,-
     
  8. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    24V 1500W is TOP , ik zou zeggen , ga maar voor die dan , dan heb je een SUPER voeding ...

    Grtz
    Ron
     
  9. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Heb even het merk gevraagd en hoeveel amperé die hebben.
    Dacht eerst hp maar is het niet denk ik.

    Maar de vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar het is om zoiets te kopen...
     
  10. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Het merk is delta energy systeems en het zijn 2 voedingen die in serie staan.
    24v 1500w en 60A.
    Wat denken jullie,is dit iets?
    En daar zou ik dan zo'n 2 isd t t8 laders kunnen aanhangen.
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.093
    24 volt voeding voor het laden van 2S en 4S pakketten??? Lijkt me wat overdreven.

    Het begint een beetje te lijken op het schieten met een kanon op een mug...

    Het grootste accupakket wat je wilt laden is een 4S 6000 mAh pakket. Als je dat wilt laden met 2C, dus 12 ampère, dan heb met de nodige reserve en naar boven afgerond 300 watt nodig. Laadt je twee van die pakketten tegelijk dan is 600 watt voldoende.

    Een lader heeft geen enkele moeite om 4 cellen te laden met een 12 volt voeding. Laadt je een pakket met slechts 2 cellen dan moet de lader heel hard werken om van 24 volt voedingsspanning 8,4 volt te maken.
     
  12. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Bedankt voor u reactie.
    Niet Goed voor die 2S lipo's dan.

    Maar rekening houdend dat er in de toekomst ook 6S lipo's zullen komen, dan heb ik al gauw minimum 800W nodig.
    Stel nu 6S 6000mAh met 2C 12A =302W + 20% = 362.88W Als men berekening goed is...
    800W ga ik dan wel nodig hebben, wil ik er 2 tegelijk laden.

    Dus wat stel je eventueel voor.
    Zit ik met de isdt t8 lader goed dan, of is die ook een beetje overkill? (zou er 2 nemen , en op 1 voeding aansluiten,of elks zijn eigen voeding, is misschien goedkoper) , en welke voeding dan?
    De iMax skyrc b6 ultmate duo dc charger 2x400W , heb je ook en is misschien meer geschikt voor mijn gebruik?
     
  13. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    De TOEKOMST , inderdaad , het is iets om rekening mee te houden .
    en als je 6S LIPO packs wil gaan laden dan raad ik U toch aan om de ISDT T8 aan te kopen , zoals eerder gezegd kun je HP voedingen kopen voor nog geen 15 euro per stuk .
    Dan ben je voor 130 euro klaar en heb je een TOP SETUP .
    Je kan ook gewoon kiezen voor een iMax skyrc b6 uultimate DUO DC charger 2x400 W , dat gaat ook , maar mijn ervaring heeft me geleerd dat je dan deze lader ook weer wil gaan vervangen en dat je toch uiteindelijk weer gaat eindigen met de ISDT T8 lader .

    Succes met je keuze ,

    Grtz
    Ron
     
  14. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.093
    Het was handiger geweest als je in je eerste post had aangegeven dat je meer wilde dan de genoemde LiPo's laden. Dan kan ik in mijn reacties daar rekening mee houden. Het lijkt nu een beetje op het tijdens de wedstrijd wijzigen van de spelregels.

    De T8 lader voldoet ruim aan je wensen. Van de Imax SkyRc kan ik niets vinden. Maar 2x 400 watt voldoet wat vermogen betreft aan je eisen, echter ik kan nu niet zien wat de maximale laadstroom bij het laden van 6S pakketten is. De door de fabrikant gespecificeerde maximale laadstroom geldt vaak voor lage celaantallen. Wordt het aantal cellen hoger, dan daalt de maximaal mogelijk laadstroom.
     
  15. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Wil niet lastig doen,maar stond wel aangegeven,maar wel niet bij de specifiek genoemde lipo's die ik al heb,had het er misschien wat duidelijker moeten bij vermelden.
    http://www.rcracingtwente.nl/epages...ctPath=/Shops/480822358/Products/SKY100018-01
    Bij deze link staan iets meer gegevens over de imax lader, meer vind ik ook niet.

    Hmm,weet het even niet meer...de isdt t8 laders daar heb je er 2 voor de prijs dan die imax en doen ook meer , maar idd mss momenteel overdreven voor hetgeen ik gebruik, prijs is ook belangrijk maar overkill aan laders is dan ook weer niet nodig.
     
  16. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Vreemde redenering .... ;-) PRIJS = OK , ze kunnen veen aan die ISDT T8 laders , en NOOIT teveel ... je hebt het zeker nog wel eens nodig zou ik zeggen .

    Grtz
    Ron
     
  17. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    De Voedingen die ik weet zijn al geprepareerd en kosten €50 stuk ;-)

    Ja, maar zoals @N.P.S. al aangaf heb ik momenteel het meeste de 2S lipo's te laden en 4S, en zou 24V voeding teveel zijn, voor de 2S
    En later een lader en voeding bijkopen voor de 6S lipo's zal ook weer niet onoverkomenlijk zijn want dat is niet voor direct, en als ik met men zoontje ga rijden gaan er wel wat lipo's door natuurlijk, maar ook niet altijd. Alles is afhankelijk en maakt de keuze des te moeilijker.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.462
    Locatie:
    Sassenheim
    Een voeding kan nooit te veel zijn, al heb je een 10.000 watt voeding, als je maar met 150 watt laad zal er ook niet meer uit het net verbruikt of aan de accu toegeduwd worden. Te veel is dan misschien verkeerd gezegd maar noem het overkill.

    Maar ja, voor 50 euro heb je natuurlijk geen andere voeding met dergelijke specs. Ik heb hier ook een 2800 watt netwerk switch voeding staan waar ik wat mee moet gaan doen, hij is alleen een beetje groot ;)
     
  19. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Weet ik je verbruikt maar hetgeen je vraagt.
    Maar het gaat mij eigenlijk nu alleen nog maar over het feit dat hier word aangegeven dat het niet goed is (of dat het misschien zelfs niet goed gaat)dat er met zo'n 24v voeding 2S lipo's mee geladen worden.
     
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.093
    Oeps, excuses. Mijn fout. Niet gelezen.
     

Deel Deze Pagina