J
JeanPaulvanHamond
Guest
Jean Paul,
Waar heb je dit vernomen? Op rctech is iedereen zeer tevreden over deze cellen, ik heb tot nu toe geen berichten van ontploffende ENER-G gelezen. Ik heb 3 pack's besteld!
Ik heb vernomen dat er laatst een incident is geweest met deze cellen tijdens zowel het laden als het ontladen. Bij SpeedzoneUSA hebben ze er in Amerika mee getest en daar zijn ze op problemen gestuit. Na wat navraag bij Team Brood blijkt dat het toen om een slechte batch gegaan zou zijn.
De lijst stelt eigenlijk (als je gaat kijken naar veiligheid) niet veel voor. De selectie methodiek die toegepast is heeft alleen betrekking op de afmetingen. De cellen die erop staan kunnen nog instabieler zijn dan de ploffende IB's van nu.
Dergelijke lijsten zijn er volgensmij ook meer uit commercieel aspect dan om het competitie element of de veiligheid te vergroten.GP3300, GP3700 en niet te vergeten de IB3600 verbaasd me ook een beetje, maar ja als ze niet ter (her)keuring worden aangeboden
Nu heeft GP en IB erg mooi een slag geslagen om de oude cellen niet opnieuw aan te bieden. Waardoor deze illegaal zijn bij EFRA/Nomac wedstrijden en zodoende veel rijders zulen moeten overstappen naar iets anders. Vele kiezen toch voor een nieuwere cel van de zelfde maker en zo draait het alleen om extra geld in de lade van de battery leveranciers.
Voordeel voor de gewone rijder is dat er nu een enorme hoeveelheid cellen aangeboden gaan worden.