achteruit doet het niet

Hallo

ik heb een rc auto van een onbekend merk(er staat nergens een merk op behalve op de afstandsbediening, maar die kan ik er nergens vinden). en telkens als ik achteruit wil gaan doet hij het niet. voor uit doet hij wel gewoon. als ik het in spiegelbeeld zet dan gaat hij ook niet achteruit, maar wel sneller vooruit(in spiegelbeeld). ik heb al geprobeert de zender schoon te maken ofzo door te blazen. de motor doet het nog. kan het misschien aan mijn afstandsbediening/zender/reciever ligen. want ik zit al een tijdje met dit probleem.

m.v.g. Jestermen

geen idee, staat ook geen merk op, maar ik probeer ff een foto te uploade van de auto en de afstandbediening.
full

full

full

heb je hier iets aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hem van mijn oom gekregen, ik weet niet of hij hem zelf heeft gemaakt, of hem zo heeft gekocht. volgens mij heeft hij met laten maken. op de esc zit geen knopje volgens mij, alleen aansluiting voor de servo en de ontvanger enzo. ik ben in een winkel geweest en die wisten er niks van af. ik heb alleen een nieuwe servo gekocht en dat merk ken ik.

En heeft je oom er een handleiding bij gegeven want het kan zijn dat je de esc moet instellen om achteruit te rijden en dat je oom vroeger niet wou achteruitrijden en daarom die heeft uitgezet?

Andreas

nou eerder reed hij wel achteruit volgens mij, maar ik zal hem even navragen. maar kan het ook een probleem zijn met de afstandbediening zijn ofzo?

ik heb mijn oom net gesproken en die zei dat hij hem niet speciaal heeft ingesteld, hij weet ook niet meer waar hij hem gekocht heeft. is al een tijdje geleden namelijk. dus weet je dan wat het probleem is? miss dat de afstandbediening problemen heeft ofzo?

dit is volgens mij een TL01 chassis van tamiya.
je moet de set knop eens proberen ingedrukt te houden en terwijl je dat doet de wagen aanzetten.dan zou er een rood lampje moeten branden of knipperen.als je dan eens met je zender volledig gas geeft en volledig remmen staat hij normaal terug ingesteld als ik mij niet vergis.probeer dit eens en laat weten wat hij doet.aan de afstandsbediening ligt het volgens mij niet,daar ben ik bijna zeker van.

oke ik zal het zo ff proberen, moet ik dan ook nog draaien ofzo, of zou ik als ik met een schroevendraaier in in duw het moeten doen.

hij heeft wel achteruit gereden een paar weken geleden, toen heb ik hem niet meer gebruikt en nu doet hij nog maar zelden achteruit

Back