advies aantal pk's 4 meter sloep

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Samz11, 16 aug 2014.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Motortje is binnen!
    loopt prima, als de papiercontainer weer leeg is kunnen we hem hier ook fftjes laten draaien en dan zal ik ook wel een filmpje maken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    motortje ook even thuis draaiende gekregen:

    loopt nog iets te snel op stationair, maar dit is simpel af te stellen met het gasstangetje.
    ook hebben we online een handleiding gevonden, en deze blauwe paintjob op de kap is inderdaad nog het origineel!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Jasper2000

    Jasper2000 Guest

    Hee Sam, mooie boot. Pas bij het afstellen van het stationaire toerental op dat hij niet afslaat als je hem belast. Toen ik nog niets van motoren afwist had iemand dat even voor ons afgesteld bij een Yamaha 4 pk 2 takt. Dit omdat de tandwieltjes het wat zwaar te verduren hadden. Toen de motor weer achter de rubberboot hing moesten we gas bijgeven om de motor draaiende te houden met als gevolg dat we nieuwe tandwieltjes konden gaan halen. Nu weet ik wel beter, maar goed. Misschien is het ook handig om dat af te stellen als de motor koud is, dan hoef je hem niet 10 minuten warm te draaien om weer goed uit te komen met je afstelling.

    Veel succes,

    Jasper
     
  4. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    thanks Jasper! komt goed
    inmiddels even de oude houtjes op de boot gezet en de motor goed vastgezet op de uiteindelijke plaats. toen uitgemeten waar de gaten geboord moesten worden geboord voor het stuurmechanisme en de gaten voor de kabels:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina